Pereiti į pagrindinį turinį

Aplinkkelio vietoje – privačios valdos

2010-05-26 23:59
Kliūtis: vakarinio aplinkkelio trečio etapo statybas apsunkina ir tai, kad Vilniaus apskritis teisėtiems savininkams grąžino šešis sklypus, esančius planuojamų statybų vietoje.
Kliūtis: vakarinio aplinkkelio trečio etapo statybas apsunkina ir tai, kad Vilniaus apskritis teisėtiems savininkams grąžino šešis sklypus, esančius planuojamų statybų vietoje. / Andriaus Ufarto (BFL) nuotr.

Negana Lazdynų tilto rekonstrukciją lydinčių problemų, alyvos į ugnį dar šliūkštelėjo Vilniaus apskrities viršininko administracija, apsunkindama vakarinio aplinkkelio trečio etapo statybą. Iki šio etapo darbų – dar toli, net konkursui nepradėta ruoštis, o jau kyla rimtų bėdų.

Mat nuo 2007 m. Vilniaus miesto savivaldybė turėjo išspręsti žemės klausimą. Į šį aplinkkelio ruožą įsiterpę 28 privatūs sklypai, kuriuos reikia išpirkti iš savininkų arba jiems pasiūlyti analogiškos vertės žemės lopinį kitoje vietoje.

"Neseniai paaiškėjo, kad ruože atsirado dar šeši sklypai, apie kuriuos niekas iki šiol nežinojo. Apskritis juos sugrąžino teisėtiems savininkams. Tai sukėlė komplikacijų ir mus papiktino. Kaip šitaip gali būti? Mes čia dirbame, visiems įrodinėjame aplinkkelio svarbą, o apskritis ten savo smalą verda ir staiga pargrąžina dar šešis sklypus", – piktinosi Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius.

Įdomu tai, kad nuo Vilniaus apskrities iki savivaldybės – pusė minutės kelio. Abi institucijos viena Europos aikšte dalijasi, o informacija laiku pasikeisti nesugeba. Apskrities viršininkas Jonas Vasiliauskas negalėjo atsakyti, dėl kieno kaltės dalis svarbios informacijos savivaldybę pasiekė tik dabar, kai patys minėtų šešių sklypų savininkai apie žemės grąžinimą aplinkkelio vietoje buvo informuoti dar 2008-aisiais.

"Gal čia ir mūsų darbuotojų aplaidumas, negaliu dabar atsakyti. Bet tie sklypai ne nauji, seniai žinomi, tik su jais buvo skirtingos situacijos. Didžioji dalis sklypų savininkų seniai už žemę buvo susimokėję investiciniais čekiais arba sklypus perpirkę. Todėl žemės perkelti į kitą vietą dabar jau nebegalima. Tačiau nesusipratimų kilo dėl to, kad kai kurie savininkai skubėdami patys kadastrinius matavimus pasidarė, o kitiems juos padarė tik dabar ir dar du žmonės likę, kurie už žemę buvo nesumokėję", – aiškino J.Vasiliauskas.

Tiesa, šiuo metu Vilniaus valdžia baigia susitarti dėl visų 34 sklypų likimo. Iš jų 16 ketinama iškeisti į sklypus kitoje Vilniaus vietoje. Likę bus išperkami. Bendra visų 34 sklypų vertė siekia apie 40 mln. litų.


Lazdynų tilto rekonstrukcija nesustos

Vilniaus apygardos teismas atmetė Vilniaus apygardos prokuratūros prašymą laikinai sustabdyti Lazdynų tilto rekonstrukciją. Pirmadienį Vilniaus apygardos prokuratūra, gindama viešąjį interesą, kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą su prašymu laikinai sustabdyti Lazdynų tilto rekonstrukciją, kol paaiškės sutarties dėl jo statybos likimas. Mat Vilniaus miesto savivaldybė 2008 m. sutartį su konkursą laimėjusių bendrovių konsorciumu "Kauno tiltai" ir "Panevėžio keliai" pasirašė galbūt neteisėtai. Esą konsorciumas buvęs vienintelis konkurso dalyvis. Be to, darbų suma gali būti nepagrįstai didelė. Bendra rekonstrukcijos vertė siekia 123 mln. litų. Šiuo metu sutarties teisėtumas nagrinėjamas teisme. Ji gali būti pripažinta niekine.

Vilniaus miesto savivaldybė teismo prašė netenkinti prokurorų reikalavimų, nes esą stabdyti beveik baigiamos rekonstrukcijos nebėra prasmės. Mat Lazdynų tiltą ketinama atidaryti jau šių metų rugsėjo 1-ąją. Iki šiol atlikta daugiau nei trys ketvirtadaliai visų statybos darbų. Juos dabar sustabdžius Vilniaus miesto savivaldybė patirtų materialinių nuostolių, nes artėjant žiemai nebaigtas konstrukcijas tektų konservuoti. Be to, visi Vilniaus gyventojai ir svečiai patirtų nepatogumų, nes iki šiol dėl statybos eismas tiltu ribojimas.


Vilniaus vakarinis aplinkkelis

Visus didžiuosius Lietuvos miestus, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius, Panevėžį, išskyrus Vilnių, jau juosia aplinkkeliai.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, transporto grūstys Vilniaus mieste kasmet atneša 1,5 mlrd. litų nuostolių. Vilniaus miesto savivaldybė dar 1991 m. numatė, kad Lietuvos sostinei aplinkkelis būtinas ir net suplanavo, kur jis turėtų driektis.

Pietinis miesto aplinkkelis, jungiantis S.Dariaus ir S.Girėno gatvę su Lazdynų tiltu, baigtas statyti 2008 m. Aplinkkelio ilgis siekia 3 km. Kelio ruožas išsklaidė dalį transporto grūsčių, kurios susidarydavo gatvėse Tarptautinio Vilniaus oro uosto kryptimi. Projekto vertė siekia 267,5 mln. litų. Iš jų apie 143 mln. litų skirta iš ES struktūrinių fondų.

Vilniaus vakarinis aplinkkelis pradėtas statyti 2008 m. Jis suskaidytas į tris etapus. Per pirmą ketinama rekonstruoti Lazdynų tiltą ir nutiesti kelią, sujungsiantį Oslo bei L.Asanavičiūtės gatves. Pirmą etapą planuojama baigti iki šių metų rugsėjo.

Antru etapu bus tiesiamas kelio ruožas, sujungiantis L.Asanavičiūtės ir Ozo gatves. Etapo statybas planuojama pradėti dar šių metų rudenį.

Per trečią etapą bus tiesiamas miestą juosiantis kelio ruožas, sujungsiantis Ozo gatvę su Ukmergės plentu. Preliminariai planuojama, kad vakarinis aplinkkelis bus baigtas 2014 m. pabaigoje–2015 m. pradžioje. Bendra vakarinio aplinkkelio vertė turėtų siekti apie 700 mln. litų. Vilniaus miesto savivaldybės dalis sudarys apie 100 mln. litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų