Audiogidu, kuriuo galima naudotis surinkus prie lankomiausių Vilniaus istorinių objektų pastatytose informacinėse lentose užrašytą trumpąjį numerį 1389, turi teisę naudotis tik "Bitės" ir "Omnitel" mobiliojo ryšio operatoriai. "Tele2" prie iniciatyvos neprisideda.
Informacija penkiomis kalbomis
Mieste stovi maždaug trisdešimt išskirtinius sostinės turizmo taškus pristatančių lentų. Geltoname metale įspaustos raidės aprašo Vilniaus bažnyčių, vienuolynų, galerijų, rūmų, paminklų ir kitų kultūros vertybių istoriją. Anglų ir lietuvių kalbomis pateiktų istorinių faktų pabaigoje smalsiems turistams siūloma apie apžiūrimą objektą sužinoti daugiau. Pagilinti žinias paprasta: užtenka turėti mobilųjį telefoną ir surinkti keturių skaitmenų trumpąjį numerį.
"Sveiki. Jūs paskambinote į Vilniaus turistų liniją", – netrukus ragelyje pasigirsta moters balsas, kuris paprašo įvesti lankomo objekto kodą ir pasirinkti kalbą: lietuvių, anglų, rusų, lenkų ar vokiečių.
Tai padarius automatiškai įsijungia audiogidas, kuris pristato pasirinkto objekto istoriją. Informacija pateikiama glaustai, koncentruotai, nepretenzinga kalba su diktoriaus įgūdžiais. Pažintis su kultūros vertybe per audiogidą užtrunka apie tris minutes. Vienos minutės paslaugos kaina skambinančiajam atsieina 1 litą.
Paklausa – įslaptinta
"Džiaugiamės, kad daugiausia turistų dėmesio susilaukiančius objektus reprezentuojančios informacinės lentos yra mūsų mieste. Tai – didžiulis pranašumas", – sakė Vilniaus turizmo informacijos centro (TIC) direktorės pavaduotoja Jurgita Stasaitytė.
Tačiau lentos Vilniuje išdygo ne TIC pastangomis. Tai – privati iniciatyva. Idėjos autorius – žurnalistas, legendinės televizijos laidos "Klausimėlis" kūrėjas Juras Jankevičius.
Paradoksalu, tačiau, J.Jankevičiaus teigimu, audiogido paslauga lietuviai naudojasi dažniau nei užsieniečiai.
"Svečiai iš kitų šalių, matyt, nepatikliai žiūri į trumpuosius numerius. Be to, galbūt jie naudojasi pigesniais būdais gauti informacijai, pavyzdžiui, mobiliuoju internetu. Todėl audiogidas, kurį galima užsisakyti telefonu, turistams atrodo gana egzotiškai", – pasakojo J.Jankevičius.
Kiek iš viso žmonių pasinaudoja audiogido paslauga per metus ar per mėnesį, jis atsakyti negalėjo. "Projektas sudarytas sutartis pasirašius kelioms šalims, todėl esu saistomas įsipareigojimų ir šių dalykų atskleisti be partnerių žinios neturiu teisės", – aiškino J.Jankevičius.
Noro prisidėti nerodo
Nors iniciatyva pastatyti informacines lentas buvo privati, darbus finansavo Vilniaus miesto savivaldybė. "Pasiūliau idėją, bet iš to neturėjau jokio pelno. Projektas ne tik kad neatsipirko, bet ir niekada neatsipirks. Tačiau man be galo malonu padaryti gerą darbą miestui, kuriame negyvenu, bet kurį myliu kaip savo gimtąjį Kauną", – atviravo J.Jankevičius.
Tačiau jis apgailestavo, kad audiogidu gali pasinaudoti ne visi norintys. "Tele2" mobiliojo ryšio vartotojai, surinkę numerį 1389, išgirs operatorės atsiprašymą – paslauga neteikiama.
"Jei būtų noro iš bendrovės pusės, sudarytume sutartis, ir audiogidas būtų prieinamas ir "Tele2" klientams. Bet tuo suinteresuotas turėtų būti ryšio operatorius", – sakė savivaldybės, kuriai lentos priklauso nuosavybes teise, Turizmo skyriaus vyriausioji specialistė Jurga Pociūtė.
J.Jankevičius buvo kategoriškesnis. "Omnitel" ir "Bitė" nori daryti miestui gera, o "Tele2" – ne", – teigė jis.
"Tele2" skaičiuoja
"Tele2" viešųjų ryšių vadovas Andrius Baranauskas aiškino, kad bendrovė mielai prisideda prie išskirtinių socialinių, labdaros akcijų, o ne savivaldybės projektų.
"Mes teikiame telekomunikacijų, o ne audiogido paslaugą. Jei Vilniaus miestas nori aprūpinti turistus audiogidu, savivaldybė gali nusipirkti trumpąjį numerį. 1389 pas mus dar laisvas. Sąlygos standartinės: 2,5 tūkst. litų su PVM įjungimo mokestis ir 250 litų su PVM mėnesinis mokestis. 60 proc. pajamų iš skambučių tenka bendrovei", – sąlygas dėstė A.Baranauskas.
Jei savivaldybė trumpojo numerio įsigyti neišgali, esą visada gali paprašyti tradicinio ilgojo numerio. "Ir turistai paslaugą gautų pigiau – ne už 1 litą, bet už 3 centus už minutę", – kalbėjo A.Baranauskas ir dar kartą pabrėžė, kad trumpieji numeriai yra prabanga ir "Tele2" negali jais švaistytis.
"Jei lengva ranka dovanotume trumpuosius numerius, sąnaudas turėtume kompensuoti iš klientų sąskaitos. Mes to nenorime", – priežastis neprisijungti prie Vilniaus turistų linijos komentavo A.Baranauskas.
Naujausi komentarai