Autobusų parke važinėja troleibusai Pereiti į pagrindinį turinį

Autobusų parke važinėja troleibusai

2010-05-20 23:59
Pokyčiai: "Kauno autobusų" teritoriją išraizgė troleibusų tinklai.
Pokyčiai: "Kauno autobusų" teritoriją išraizgė troleibusų tinklai. / Tomo Raginos, Vytauto Liaudanskio nuotr.

Kauno miesto taryba dar nepriėmė sprendimo dėl "Autrolio" ir "Kauno autobusų" sujungimo, tačiau įmonių vadovai jau dirba išvien – autobusų parke neseniai išraizgyti troleibusų tinklai.

Dirba kaip viena

Kauno miesto politikų svarstymai sujungti dvi viešojo transporto bendroves "Autrolį" ir "Kauno autobusus" – kol kas bevaisiai. Gavę trečiosios ekspertų grupės išvadas dėl naujos įmonės kūrimo miesto tarybos nariai nusprendė klausimo kol kas nesvarstyti.

Bendrovės, iki šiol kartu tik gaminusios bilietus ir organizavusios keleivių kontrolę, nelaukusios politikų sprendimo ėmė bendradarbiauti kur kas glaudžiau. "Kauno autobusų" teritorijoje neseniai iškilo nauji stulpai, kuriuos sujungė naujas troleibusų ūsams skirtas tinklas.

Be to, kai kurie "Autrolio" vairuotojai gavo pasiūlymą rytais važiuoti nebe į savąją darbovietę, bet į "Kauno autobusus". Pastarosios įmonės dalis vairuotojų ankstyvais rytais jau traukia į "Autrolio" teritoriją.

Kai kuriems politikams peršasi mintis, kad tarybos sprendimo niekas nebelaukia ir, nors bendrovės oficialiai dar nesujungtos, jos jau pradeda funkcionuoti kaip viena.

"Labai keista situacija. Kažkas ėmė ir nusprendė už tarybą, – piktinosi Kauno miesto tarybos narys, liberalcentristas Kęstutis Mikėnas. – Konservatoriai elgiasi taip, kaip jiems reikia, o taryba jiems – nulio vietoje."

Projektą temdo įtarimai

Kauno miesto tarybos nario, Darbo partijos atstovo Gintaro Furmanavičiaus nestebina "Autrolio" ir "Kauno autobusų" vadovų bendra veikla.

"Kam reikėjo, tie jau apsisprendė, liko tik formalumas – tarybos sprendimas, kuris jau ketvirtadienį bus priimtas. Galiu lažintis iš labai didelės sumos, kad tai įvyks. Konservatoriai surinks visus savo kareivius ir balsuos taip, kaip reikia", – įsitikinęs G.Furmanavičius.

Tokią išvadą jis daro remdamasis savo darbo patirtimi miesto taryboje. Esą matydamas, kaip sujungiamos ligoninės ir kaip apsisprendžiama dėl visų kitų projektų mieste, jis neabejoja, kad neetiška veikla ir toliau bus gaji.

G.Furmanavičius atkreipia dėmesį į piketus, kurie vis dažnėja prie miesto savivaldybės. Esą jeigu vairuotojai piketuoja, vadinasi, sumanymas jungti įmones nėra geras.

Politiko neįtikino studijos rengėjai, apskaičiavę įmonių sujungimo naudą: "Konservatoriai Kaune jau nebeturi žmonių, net iš kaimų susivežė visus. O jeigu vadovauti paskirs tokį kaip Jonas Žališkevičius (Miesto ūkio departamento direktorius – red. past.), milijono tikrai nesutaupysime."

Kovoja dėl sklypų?

Opozicijos atstovai tarybos posėdyje planuoja balsuoti prieš įmonių sujungimą, nes, anot jų, projektas dar nėra tinkamai išanalizuotas.

"Ar ne keista, kad studiją, kurios pagrindu daromas sujungimas, rengia valdybos pirmininko verslo partneris?" – neseniai "Kauno dienoje" aprašytą istoriją priminė G.Furmanavičius.

Žurnalistai išsiaiškino, kad galimybių studiją, kurioje teigiama, jog "Autrolio" ir "Kauno autobusų" sujungimas yra ekonomiškai naudingas, parengė šių bendrovių valdybos pirmininko konservatoriaus Šarūno Šiugždos buvęs verslo partneris.

"Akivaizdu, kad rūpi ne eismo grafiką optimizuoti, kovojama ne dėl gyventojų poreikių, bet dėl žemės sklypų", – įtarimais pasidalijo G.Furmanavičius. Jo nuomone, ekonominės naudos, apie kurią kalba studijos rengėjai, neliks, nes reikės persirašyti sutartis su bankais ir greičiausiai bus skirtos didesnės palūkanos negu iki šiol.

K.Mikėnas neabejoja, kad "Autrolio" ir "Kauno autobusų" sujungimo projekto ateityje laukia auksinio tualeto likimas – esą teisėsauga anksčiau ar vėliau susidomės neskaidria veikla.


Kartu dirbti pigiau

Abiejų transporto bendrovių vadovai sutaria: planuodamos veiklą kartu įmonės gali sutaupyti. Jungtinės veiklos pagrindu "Kauno autobusai" ir "Autrolis" gamina bilietus, vykdo keleivių kontrolę. O nuo šiol jos dalysis ir transporto parkais.

"Toks sprendimas nesusijęs su įmonių sujungimu. Nesvarbu, ką nuspręs taryba, mes vis tiek šį projektą įgyvendinsime", – kalbėjo "Autrolio" direktorius Mindaugas Legas. Anot jo, nauji troleibusų stulpai autobusų parko teritorijoje iškilo, nes valdyba įpareigojo įmonių vadovus ieškoti bendros veiklos. Metų pradžioje valdyba pasiūlymui dalytis transporto baze pritarė, investicija atsiėjo 220 tūkst. litų.

"Mažiname nulinę ridą. Dabar vairuotojui nebereikės važiuoti į mūsų teritoriją, jeigu jo maršrutas prasideda Raudondvaryje. Jis iškart važiuos į "Kauno autobusų" parką ir iš ten pradės darbą. Nereikės anksti keltis ir dar mažiau kilometrų nuvažiuos", – pasakojo M.Legas.

"Autobusų parko" generalinis direktorius Mindaugas Grigelis papildo, kad jo darbuotojai, važiuojantys Partizanų ir Ašigalio gatvėmis, transporto priemones laikys "Autrolio" teritorijoje.

Įmonių vadovų teigimu, tokiu būdu per metus bus sutaupyta apie 50 tūkst. litų.

Ieškoma ir daugiau bendradarbiavimo galimybių. Pavyzdžiui, svarstoma galimybė "Kauno autobusus" atnaujinti "Autrolio" dažykloje, kuri yra technologiškai gerokai pažangesnė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų