„Duobės susiformuoja, kai asfalto mikroplyšiuose susikaupęs vanduo staigiai užšąla. Šiam procesui paveikesnės nusidėvėjusios asfalto dangos. Duobių susidarymą taip pat gali lemti ar paspartinti mechaniniai kelio dangos pažeidimai, joje esantys skersiniai ir išilginiai plyšiai, nesandarūs sujungimai, užaukštėję kelkraščiai bei efektyvių vandens nutekėjimo sistemų trūkumas“, – aiškina A. Braželis.
Daugiau dėmesio darbų kokybei ir saugumui
Šiandien jau esama technologijų ir metodų, kurie leidžia sumažinti intensyvaus eismo ir nepalankių gamtinių sąlygų poveikį kelio dangai. Juos „YIT Lietuva“ taiko ir vykdydama sostinės gatvių priežiūrą. Bendrovei pagal sutartis su savivaldybe ateinantiems trejiems metams patikėta pietinės ir rytinės miesto dalies gatvių priežiūra.
„Mūsų prižiūrimų miesto dalių gatvėse kasdien važinėja įmonės specialistai, renka informaciją apie pažaidas, organizuoja remonto brigadų maršrutus. Šiuo metu į miesto pietinės ir rytinės dalies gatves kasdieną išvažiuoja 3 remonto darbų grupės. Kilus poreikiui papildomai galėsime suformuoti dar kelias. Nuo kovo pabaigos miesto gatves taisysime karštu asfaltu, o kol kas duobės šalinamos šaltu remontiniu asfalto mišiniu“, – pasakoja A. Braželis.
Duobės susiformuoja, kai asfalto mikroplyšiuose susikaupęs vanduo staigiai užšąla. Šiam procesui paveikesnės nusidėvėjusios asfalto dangos.
Infrastruktūros verslo vadovo teigimu, vykdant Vilniaus gatvių priežiūrą glaudžiai bendradarbiaujama su miesto savivaldybe, jai priklausančios įmonės „Grinda“ avarine tarnyba, o taip pat su akademine bendruomene, su kuria keičiamasi teorinėmis ir praktinėmis žiniomis. Drauge sprendžiamos daugeliui sostinės gyventojų ir miesto svečių svarbios problemos. Itin didelis dėmesys skiriamas darbų kokybei ir saugai. Siekiant užtikrinti darbuotojų ir eismo saugumą, išvengti galimų nepatogumų vairuotojams, dalis darbų atliekami nakties metu.
Prioritetas – didžiausio eismo intensyvumo gatvėms
Vilniaus miesto savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjas Arūnas Visockas pripažįsta, kad, nors dauguma po žiemos sostinės gatvėse atsiradusių duobių nėra didelės, jos iš tiesų kelia nepatogumų eismo dalyviams.
„Pagrindiniai gatvių remonto darbai prasidės nusistovėjus teigiamai temperatūrai, pasišalinus įšalui ir kovo mėnesio antroje pusėje pradėjus dirbti asfalto gamykloms. Jau yra parengtas grafikas, pagal kurį, kai tik leis oro sąlygos, bus pilnu pajėgumu pradėti gatvių remonto darbai. Pirmiausiai bus tvarkomos intensyviausios A, B ir C kategorijų gatvės, taip pat tos, kuriomis vyksta viešojo transporto eismas“, – sako A. Visockas.
Gatvių priežiūrai meta daugiau resursų
Anot A. Visocko, siekdama užtikrinti kelio darbų efektyvumą savivaldybės įmonė „Grinda“ šiemet padidino duobes tvarkančių ekipažų skaičių. Tam pasitelkti ir būsto avarinės tarnybos ekipažai, kurie leido suformuoti papildomas brigadas ir organizuoti darbą pamainomis. Savivaldybė taip pat pasirašė sutartis su reikiamus gatvių priežiūros pajėgumus turinčiais rangovais. Iš viso Vilniaus gatvių būkle šiuo metu rūpinasi trys įmonės.
„Nuolat stebime situaciją sostinės gatvėse, taip pat naudojamės navigacijos programėlės „Waze“ vartotojų pateikiamais duomenimis. Kartu raginame vairuotojus būti atidesnius, o pamačius pavojingą duobę pranešti apie ją visą parą dirbančiai bendrovės „Grinda“ avarinei tarnybai telefono numeriu 1355 arba naudojantis programėle „Tvarkau miestą““, – sako A. Visockas.
Prašo vairuotojų supratingumo
A. Braželis irgi pabrėžia, kad šiuo metu keliuose reikėtų būti itin atsargiems, pasirinkti saugų važiavimo greitį, o taip pat nepamiršti reguliariai pasitikrinti automobilio padangų slėgio.
„Kartu norime paprašyti vairuotojų kantrybės ir pakantumo kelių darbus atliekantiems darbuotojams. Jie dirba visų miestiečių labui, o dėl kelio darbų kylantys nepatogumai yra laikini. Mūsų tikslas, kad važiuoti miesto gatvėmis būtų saugu ir patogu. Turime reikiamas priemones ir resursus jam pasiekti“, – patikino A. Braželis.
Naujausi komentarai