Pereiti į pagrindinį turinį

Dumblo išplukdymo darbai stringa

2012-06-28 20:28
Dumblo išplukdymo      darbai stringa
Dumblo išplukdymo darbai stringa / Tomo Raginos nuotr.

Iš Nemuno salos per pavasarį baržomis nespėta išgabenti viso dumblo, o dabar darbai sustojo. Tenka laukti, kol vėl pakils upės vandens lygis.

Laiku nesuspėjo

Dumblas iš Nemuno salos pagal rangovų ir Kauno savivaldybės sudarytą sutartį turėjo būti išgabentas iki praėjusios savaitės, bet darbų pabaigą teks nukelti vėlesniam laikui. „Didžiąją dalį dumblo jau iškasėme, daugiau likę tik grunto. Tačiau nukrito Nemuno vandens lygis ir darbai sustojo“,– teigė už dumblo kasimą atsakingos bendrovės „Kamesta“ techninis direktorius Egidijus Kevalaitis.

Jis minėjo, kad „Kamesta“ su partneriu Vidaus vandens kelių direkcija kreipėsi į savivaldybę prašydami pratęsti sutartį. „Savivaldybė supranta situaciją ir sutartis bus pratęsta“, – mano E.Kevalaitis.

Pagal įstatymus Kauno valdžia sutartį gali pratęsti dviem mėnesiams. Jei ir tiek nepakaktų baigti darbus, leidimo toliau naudoti Europos Sąjungos lėšas tektų prašyti Aplinkos projektų valdymo agentūros, kuri administruoja šio projekto finansavimą.

Priklausomi nuo orų

Vandens kelių direkcijos technikos direktorius Mindaugas Šimkūnas aiškino, kad darbai pradėjo strigti birželio pradžioje. „Pirma mėnesio pusė nebuvo pakankamai lietinga, todėl gerokai nuseko Nemunas ir baržos negalėjo juo plaukioti“, – tvirtino jis.

Kauno hidroelektrinė gali reguliuoti upės vandens lygį, tačiau jai pačiai reikia palaikyti pakankamą Kauno marių lygį. „Be to, elektrinė vandens debetą reguliuoja pagal elektros poreikį mieste, todėl ji mums niekuo negali pagelbėti“, – kalbėjo M.Šimkūnas. Jis vylėsi, kad po lietingų dienų upės lygis pakils tiek, kad baržas bus galima plukdyti bent jau su mažesniu dumblo kiekiu.

„Liepa ir rugpjūtis paprastai būna sausesnis periodas ir upių lygis būna žemesnis, bet gali pasitaikyti dienų, kai baržos galės plaukioti. Todėl tikimės, kad rudens laukti neteks“, – kalbėjo M.Šimkūnas.

Specialistai mano, kad reikia apie 15 reisų baigti išvežti visą dumblą. Skaičiuojama, kad bus išvežta apie 30 tūkst. t purvo.

Trukdė ir intrigos

Dumblą gabenti pradėta balandžio viduryje. Trys baržos su dumblu kursavo iš Nemuno salos iki žiemos uosto Vilijampolėje. Saloje darbavosi du ekskavatoriai, taip pat kanalą valė įmonės „Hidrum“ žemsiurbė. Iš uosto dumblas gabentas į įmonės „Kamesta“ aikštelę Mauručiuose, kur purvas buvo išvalomas, išdžiovinamas, o paskui vežamas į sąvartyną.

„Kauno diena“ rašė, kad kanalą išvalyti ir išvežti dumblą ankstesni rangovai turėjo dar pernai iki rudens. Įmonė „Kauno tiltai“ kanalą išvalė ir dumblą supylė į vadinamuosius sėsdintuvus. Po to rangovai pareiškė, kad baržomis išgabenti purvo techniškai neįmanoma, todėl jį reikia krauti į sunkvežimius. Įmonės nuomonę aktyviai palaikė ir kai kurie miesto politikai, nors Aplinkos projektų valdymo agentūra reikalavo, kad dumblas būtų išvežamas tik upe. Taip siekta apsaugoti nuo taršos centrines miesto gatves. Galiausiai buvo paskelbtas naujas rangovų konkursas.

Projekto vertė yra daugiau nei 4,5 mln. litų. 10 proc. šios sumos sudaro Kauno savivaldybės biudžeto lėšos.

Dumblas kanale prie Nemuno salos kaupėsi kelis dešimtmečius. Dėl 1917 m. supilto pylimo, kuris sujungė salą su krantine ir užtvenkė kanalą, metų metais čia teliūskavo stovintis vanduo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų