E. bilieto sistema turėtų veikti ne tik miesto viešajame transporte, bet ir privačių vežėjų autobusuose. Tokį siekį išreiškė sostinės valdžia.
Sutartis be sprendimų
"Privačių vežėjų autobusuose irgi turėtų funkcionuoti e. bilietas. Norime, kad Vilniaus transporto sistema būtų bendra. Jei e. bilietu naudosis tik miesto transportas, neturėsime tikslios informacijos apie vežtą keleivių skaičių. Netektume galimybės valdyti keleivių srautus, tyrinėti maršrutus ir jų sudarymą. Kitaip tariant, ekonomiškai ir efektyviai valdyti proceso būtų beveik neįmanoma. Todėl manome, kad visi, kurie dalyvauja keleivių vežimo procese, turėtų dirbti vienodomis sąlygomis ir principais", – kalbėjo sostinės vicemeras Romas Adomavičius.
Privatūs vežėjai e. bilieto nesikrato. "Sutartį su savivaldybe dėl to, kad mus įleistų į bendrą bilietų sistemą, esame pasirašę dar prieš porą metų. Iš esmės mes tam nesipriešiname, nes niekas nepasikeis – vežėme ir vešime keleivius. Tačiau kol kas apie permainas iš savivaldybės neturime jokių žinių", – kalbėjo bendrovės "Kolegita", vežančios keleivius iš stoties į Santariškes, direktorius Vidas Barvidas.
Pradės veikti po mėnesio?
R.Adomavičius išreiškė viltį, kad visu pajėgumu e. bilieto sistema veiks iki metų pabaigos. E. bilietą 100 proc. įdiegti sostinės troleibusuose ir autobusuose ketinama per mėnesį ar pusantro.
"Problemų, su kuriomis susidūrėme diegdami e. bilieto sistemą, sprendimas juda į priekį. Konsorciumas, kuris atsakingas už projekto vykdymą, pasirašė papildomus įsipareigojimus dėl terminų. Tikimės, kad tiksliai pagal grafiką viskas ir pradės veikti", – lūkesčiais dalijosi vicemeras.
Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Algirdas Šešelgis atkreipė dėmesį, kad skubėti kalbėti apie e. bilieto perspektyvas kiek ankstoka.
"E. bilieto paslaugų spektras tikrai plėsis. Tačiau pirmiausia turime sistemą galutinai įdiegti miesto viešajame transporte, o tada jau atsivers tolesnės galimybės ir svarstysime, ką daryti ateityje. Kol kas privalome užtikrinti, kad e. bilietas būtų patikimas, populiarus ir naudingas", – kalbėjo A.Šešelgis.
Mato ir pranašumų
E. bilieto sistemai veikiant be trikdžių, ji gali būti įdiegta ir miesto mikroautobusuose. "Tačiau kalbėti apie tai ankstoka. Reikėtų pasverti visus "už" ir "prieš", bet manau, kad tokia perspektyva įmanoma", – sakė A.Šešelgis.
R.Adomavičius atkreipė dėmesį, kad dėl mikroautobusų keleivių bilietavimo sistemos kol kas neapsispręsta. "Privačių bendrovių autobusuose e. bilietas tikrai bus, o dėl mikroautobusų – neaišku, nes jie dirba pagal kitokią specifiką", – svarstė R.Adomavičius.
Keleivių vežimu mikroautobusais užsiimančios įmonės "Zigvalis" laikinoji direktorė Jolanta Juchnevič sakė, kad iš anksto spręsti, ar mikroautobusai norėtų įsilieti į e. bilieto sistemą, sunku.
"Iš vienos pusės matau pranašumų, pavyzdžiui, vairuotojai rankose neturėtų grynųjų pinigų, būtų lengva suskaičiuoti keleivių skaičių. Kita vertus, reikėtų viską gerai apskaičiuoti ir pažiūrėti, ar investicija atsipirktų", – aiškino J.Juchnevič.
Naujausi komentarai