„Nori-nenori mes einam prie streiko. Kolektyvinės sutarties pasirašyti niekas nenori, apie geresnes sąlygas kalbėti administracija atsisako“, – antradienį per Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ posėdį Seime sakė ji.
Tai patvirtino ir Vilniaus viešojo transporto darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.
„Šiuo metu įmonėje trūksta apie 200 vairuotojų, vairuotojus verčia dirbti šešias dienas per savaitę, jie yra išvargę, pikti. Arba tiesiog skelbsime streiką, arba įmonė sustos savaime dėl darbuotojų trūkumo, dėl nesiskaitymo“, – teigė jis.
„Esant tokiai situacijai nieko nebeliks visoms profesinėms sąjungoms, (...) tik skelbti streiką“, – sakė profsąjungos atstovas.
Jo teigimu, penktadienį, rugsėjo 24 dieną, darbą baigs darbo ginčų komisija, tuomet profsąjunga spręs dėl tolesnių veiksmų.
„(...) profesinei sąjungai lieka du keliai – arba pasiduoti, arba skelbti streiką. Profesinė sąjunga nesitrauks, neleis bloginti nustatytų jau esamų darbo ir socialinių standartų, ir kitą antradienį taryba priims kelis sprendimus, tai yra ji gali skelbti įspėjamąjį streiką, kam nereikia narių pritarimo ir lygiagrečiai skelbsime narių balsavimą dėl tikro streiko“, – tvirtino A. Markevičius.
Vilniaus viešojo transporto darbuotojų profesinės sąjungos nuogąstavo, kad streiko surengimas gali užtrukti, nes savivaldybė tokį žingsnį skųs teismui, o bylos nagrinėjimai užtrunka.
Frakcijos „Vardan Lietuvos“ seniūnas, buvęs policijos vadovas Saulius Skvernelis priminė pareigūnų taktiką, kaip streikuoti nepažeidžiant įstatymų.
„Pagal įstatymą policijos pareigūnams negalima streikuoti. Kada jau buvo privesta iki tokios ribos, pamenu, Vilniaus mieste patrulių rinktinė susirinko į tarnybą ir niekas neįlipo į patrulinius automobilius. Tiesiog buvo tarnyboje. Pamąstykite“, – sakė parlamentaras.
A. Markevičiaus teigimu, darbdaviai siekia pabloginti 2018 metais sudarytą kolektyvinę sutartį su viešojo transporto darbuotojais.
Profsąjungos atstovas taip pat sakė matantis savivaldybės siekius keleivių vežimą mieste atiduoti į privačias rankas. Jo teigimu, skelbdama konkursus dėl paslaugų pirkimo savivaldybė nenumato sąžiningo verslo kaip konkurso reikalavimo, tuo metu kai kurie privatūs vežėjai savo kaštus ir tuo pačiu išlaidas sumažina darbuotojų atlyginimų sąskaita.
„Matome, kad į keleivių pervežimo sektorių ateina tos visos blogybės, kurios yra ir krovinių sektoriuje, tai yra dienpinigiai. Pas mus į keleivių transportą ateina dalies darbo apmokėjimas kaip už kilnojamojo darbo pobūdį. Šiandien turime Vilniuje vežėją, gavome atsiskaitymo lapelius ir matome, kad 25 proc. fiksuoto darbo užmokesčio yra mokama vairuotojams, kaip už kilnojamo pobūdžio darbą. (...) nuo kilnojamojo pobūdžio darbo priedo kompensacijos nemokami jokie mokesčiai“, – teigė A. Markevičius.
Pasak jo, apie tokią praktiką informavus savivaldybę, ši atsakė, kad tai leidžia įstatymai.
„Įmonė pralaimėjo antrą konkursą ir matome blogąsias tendencijas, kad tą įmonę išparceliuos“, – tvirtino A. Markevičius.
I. Ruginienės teigimu, antrą savaitę Vilniaus viešojo transporto darbuotojai praktiškai gyvena prie savivaldybės, tačiau su jais, anot jos, niekas nesikalba.
Pasak A. Markevičiaus, piketą įmonės administracija laiko spaudimo priemone ir nutraukė derybas su profsąjunga.
Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga prie sostinės savivaldybės surengė neterminuotą piketą reikalaudami užtikrinti vairuotojams galimybę papietauti, dešimtadaliu kelti atlyginimus.
Nuo praėjusio antradienio ryto jie pasikeisdami prie savivaldybės budi palapinėje ir dieną, ir naktį.
„Tai, kas vyksta šiandien, yra pavyzdys visiškos arogancijos ir darbuotojų ignoravimo. Tai matyt, maksimum, ką sugebėjo Laisvės partija dabar parodyti ir galbūt net viršijo mūsų lūkesčius“, – apie mero Remigijaus Šimašiaus ir jo partijos narių elgesį antradienį Seime kalbėjo I. Ruginienė.
„Nežinau, ką dar turi darbuotojai padaryti, gal susideginti ant laužo, kad kas nors atkreiptų dėmesį, nes tai, kas dabar vyksta, yra tikrai baisu“, – tvirtino ji.
Vilniaus meras praėjusią savaitę teigė, kad viešojo transporto darbuotojų atlyginimai yra didinami, jie mokami laiku, nepaisant dėl pandemijos kritusių įmonės pajamų, be to, atnaujintas transporto priemonių parkas, o darbo sąlygos yra geros.
Mero teigimu, piketas organizuojamas ne dėl darbo sąlygų, o yra „politinė akcija“, kadangi profesinių sąjungų atstovai priklauso „oponuojančioms politinėms partijoms“ ir nesutinka keisti skatinimo sistemos įmonėje, skiriant dėmesio naujiems ar gerai dirbantiems darbuotojams.
Iš viso Vilniaus viešajame transporte dirba apie 1,9 tūkst. darbuotojų, apie 1,4 tūkst. jų priklauso profesinėms sąjungoms.
Naujausi komentarai