Šią savaitę į Vilniaus viešojo logistikos centro intermodalinį terminalą konteineriniu traukiniu „VIT EKSPRES“ atvyko 1000-asis TEU (20 pėdų konteinerio ekvivalentas). Skaičiuojama, kad išrikiavus visus tūkstantį konteinerių, susidarytų apie 6 kilometrų ilgio ruožas.
2015 m. gegužės mėnesį startavęs VIT Ekspress atvėrė naujas galimybes verslui gabenti krovinius tarp Klaipėdos ir Vilniaus bei pritraukė tas logistikos įmones, kurios iki šiol krovinius gabeno daugiausia vilkikais.
Pradėjus kursuoti šiam traukiniui į Vilniaus intermodalinį terminalą, logistikos įmonėms pagaliau atsirado patraukli alternatyva gabenti krovinius ne tik autotransportu, bet ir geležinkeliais. Klientams pasiūlyta konkurencinga kainodara ir lankstumas, kadangi konteineriai iš Klaipėdos į Vilnių gabenami fiksuotu grafiku, nepaisant pateiktų užsakymų kiekio. Šiuo metu reguliariai kursuojama 2 kartus per savaitę, o esant poreikiui daromi papildomi vežimai ir likusiomis savaitės darbo dienomis.
„Intermodalinis terminalas svarbus visam transporto sektoriui strateginiu požiūriu. Tikimės, kad jo dėka mes pritrauksime dar daugiau investicijų ir svarbių mums partnerių ", – teigė AB „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos direktorius Stasys Gudvalis.
Klientai palankiai atsiliepia apie naujas krovinių gabenimo galimybes. „Puikiai vertiname Lietuvos geležinkelių sukurtą naują multimodalinį gabenimo kelią konteineriams. Kursuojantis konteinerinis VIT Ekspress traukinys suteikia galimybę greitai, laiku ir patogiai pasinaudoti krovinių gabenimo paslauga. Šis traukinys turi plačią perspektyvą visoje logistikos grandinėje“, – tvirtino UAB „Arijus“ plėtros ir rinkodaros direktorius Egidijus Ramonas.
Naudą klientams akcentuoja ir AB „Lietuvos geležinkeliai“. „Klientams nereikia sukti galvos dėl jokių sudėtingų pervežimo procedūrų. Visa tai atlieka „LG ekspedicija“ departamento darbuotojai, t.y. pasirūpina visu vežimu nuo uosto konteinerių terminalų iki pristatymo tiesiai klientui autotransportu iki durų“, – teigė Rima Terminaitė, AB „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių ekspedijavimo departamento „LG Ekspedicija“ vadovė.
Svarbūs ne tik ekonominiai, tačiau ir ekologiniai bei socialiniai aspektai. Vežant krovinius geležinkeliais daromas ženkliai mažesnis neigiamas poveikis aplinkai, t.y. mažesnė tarša, triukšmas, spūstys keliuose, kelio dangos dėvėjimasis ir t.t.
UAB Schenker direktorius Edmundas Daukantas pabrėžė AB „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių ekspedicijos atliktą didžiulį darbą ir pasidžiaugė suteikta galimybe naudotis ekologišku transportu taip prisidedant prie CO2 mažinimo ir švaresnės gamtos puoselėjimo.
Į terminalą atvykę konteineriai yra tiek išskirstomi po Vilniaus regioną, tiek gali būti perkraunami į šaudyklinius traukinius, kursuojančius tarp Lietuvos ir Rytų Europos bei Azijos valstybių. Didelis privalumas, kad čia taip pat veikia Muitinės, Valstybinės augalininkystės, maisto ir veterinarijos tarnybos, tad klientui ypač patogu vietoje vykdyti visas su tranzitu susijusias procedūras, taip pat atlikti detalią konteinerių patikrą.
Analogiškas intermodalinis terminalas 2015 m. gegužę atidarytas ir Kaune. Jis ypatingas tuo, kad čia susikerta europinio standarto (1435 mm pločio) ir esama (1520 mm pločio) geležinkelio vėžės. Tai leidžia geležinkeliais atvežtus konteinerius greitai ir mažomis sąnaudomis perkrauti tarp vėžių ir toliau gabenti iki paskirties taško. Nuo šio terminalo metų pradžioje pradėti vykdyti pervežimai į Italiją.
Naujausi komentarai