Turėk gerą idėją arba daryk tai, ką moki geriausiai
Apie verslą kalbama dažnai, dar dažniau bandoma sukurti teorinių taisyklių dekalogą. Tačiau nėra nė vienos šimtu procentų patikimos taisyklės. Iki šiol buvo prigijęs stereotipas, verslo pradžiai ruoštis ilgai ir nuobodžiai: mėtomi pinigai seminarams apie idėjos patikrinimą, rinkos tyrimus, rinkodarą ir pan. Viskas vardan tos sėkmės, kurios apibrėžimo nė viename seminare neišgirsite.
Tad sparčiai besiplečiančios įmonės vadovas L. Čiutys pasakoja, kad verslininkui startuojant reiktų laikytis tik vienos taisyklės: „Turėti arba gerą idėją, arba tiesiog daryti, tai, ką geriausiai moka ir būtinai geriau už kitus – tada sėkmė ateis pati“. Žinoma, tai nereiškia, kad dabar reikia veikti aklai, bet tradiciniai verslo pradžios būdai yra tik viena „medalio pusė“.
„Nuo vaikystės domėjausi verslu, ekonomika. Skaitydavau garsiausių verslininkų biografijas, knygas apie juos ir apie sėkmingiausias įmones. Neatsitiktinai Kauno technologijų universitete studijavau verslo vadybą, šioje srityje dirbau ir baigęs studijas. Todėl atėjus metui pačiam pradėti verslą, ėmiausi teikti įmonių steigimo paslaugas, be to, kaip kompleksinę paslaugą pradėjau teikti ir buhalterines paslaugas. Tai pasiteisino”, – pasakoja L. Čiutys.
Svarbu susikoncentruoti
Pašnekovas pripažįsta, kad pradžia nebuvo lengva, net ir turint patirties šioje srityje. Pirmoji taisyklė, turinti per daug išimčių, kad ją vis dar priskirti prie privalomų nuostatų – rinkodarą atiduoti tokias paslaugas teikiančiai bendrovei ir tikėtis, kad jie atves klientus be Jūsų asmeninių pastangų.
Turėti arba gerą idėją, arba tiesiog daryti, tai, ką geriausiai moka ir būtinai geriau už kitus – tada sėkmė ateis pati.
„Verslo kūrimo pradžioje supratau kaip svarbu apie save pranešti potencialiems klientams. Internetinės rinkodaros paslaugas teikiančios bendrovės gali padėti tai padaryti profesionaliai, bet jiems turėsite suteikti daug informacijos apie Jūsų verslo specifiką. Visa tai kainuos brangiai. Todėl įmonės vadovui privalu ir pačiam domėtis rinkodara, nebijoti klysti, nuolat mokytis”, – sako L. Čiutys.
Nemažesnis iššūkis verslui – suburti komandą. L. Čiutys prisimena, dirbdamas vienas uždirbdavo pakankamai neblogai, bet ir darbo būdavo tikrai daug – parduoti savaitgaliai, atostogos, bemiegės naktys. Todėl teko rizikuoti ir priimti darbuotojus – „vienas lauke ne karys“. Kaune yra daug puikių specialistų, tad surasti reikiamus žmones nebuvo sunku. Didesnę painiavą galvoje kėlė mintys apie įsipareigojimus jiems. Anot pašnekovo, bemiegės naktys baigėsi, kai kiekvienas darbuotojas įnešė tokį indėlį į įmonės sėkmę, kad verslas pradėjo organiškai augti.
Pasak pašnekovo, buvo nemažai problemų ir su finansų valdymu, ir su veiklos strategija. Visus šiuos iššūkius pavyko išspręsti neatidėliojant problemų sprendimo, o kaip tik, jas sprendžiant koncentruotai ir paeiliui – pirma išsprendei vieną, tada kimbi prie kitos ir t.t. Tai griauna stereotipus, kad kuo toliau, tuo dažniau verslininkams teks pereiti prie kelių užduočių atlikimo vienu metu (angl. multitasking). Vienkartiniai gaisrų gesinimai negelbėja, privalu kiekvienos bėdos sprendimui skirti optimalų laiką.
Kauniečiai nesižavi konvejeriu
Vilnius ir Kaunas varžosi visame kame. Viena iš sričių yra verslas. L. Čiutys šiandien jau turi filialus keliuose Lietuvos miestuose. Todėl jam nėra sudėtinga palyginti verslo kūrimo specifikos skirtinguose šalies regionuose. Tačiau, kaip sako „LC paslaugų centras“ vadovas, kauniečiai yra išskirtiniai klientai. Kauniečių nežavi „įmonių kepyklos“.
Jie žino, kad perkant įmonę, kaip ir atliekant smegenų operaciją, reikia rinktis geriausius profesionalus, kurie orientuojasi į darbo kokybę ir tinkamą klientų konsultavimą. Kiekvienas verslas yra individualus ir klientai tokie patys. Reikia kiekvienam padėti išspręsti konkrečiai jam iškilusius klausimus ir problemas, rasti jo verslui tinkamiausią sprendimą (kaip pavyzdžiui, dažniausiai kylančius klausimus dėl verslo juridinės formos pasirinkimo).
„Man pasisekė, nes dirbu su pačiais geriausiais klientais. Kaunietis tai praktiškas klientas. Jis nesieks bet kokia kaina sutaupyti kelis eurus. Jis geriau konsultuosis ir suteiks galimybę sau sutaupyti tūkstančius ilgalaikėje perspektyvoje“, – džiaugiasi „LC paslaugų centras“ direktorius L. Čiutys.
Naujausi komentarai