Istoriniame S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome važinėja keturračiai, laksto benamiai šunys, o aviatoriai kuria verslo planus atidaryti lėktuvų surinkimo įmonę.
Bando perimti pamatus
Kauno valdžia ignoravo verslininkų siūlymus dalyje S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo įkurti sporto ir laisvalaikio zoną bei investuoti daugiau nei 200 mln. litų. Aviatoriai su Kauno mero Andriaus Kupčinsko tėvu parlamentaru Rytu Kupčinsku piktinosi, esą verslininkai bando užgrobti istorinę teritoriją, o aerodromas yra nedalomas.
Dabar aiškėja, kad į teritoriją, kurioje planuota įkurti laisvalaikio ir sporto zoną, pretenduoja kai kurie aviatoriai. Jie norėtų čia pastatyti viešbutį, lėktuvų surinkimo gamyklėlę.
"Dar pasakykit, kad noriu užgrobti aerodromą", – paklaustas apie ketinimus įsitvirtinti istoriniame aerodrome ir šalia jo atšovė verslininkas, Kauno pilotų klubo "Alfa" įkūrėjas Dalius Liekis.
Gegužę jis įsteigė viešąją įstaigą "Kauno aviacentras". Jos direktorius Gediminas Bagdonavičius kreipėsi į A.Kupčinską, siūlydamas savivaldybei tapti viešosios įstaigos dalininke – turėti joje vieną balsą iš trijų.
Su vienu balsu savivaldybė neturėtų lemiamo sprendimo teisės, o mainais už tai turėtų perduoti "Kauno aviacentrui" šiaurinėje S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo dalyje esančius statinių pamatus.
Įkurs ir gamyklą?
Rašte savivaldybei žadama, kad viešoji įstaiga "statinių pamatus" pritaikys turizmui, aviaturizmui ir kitoms "Kauno aviacentro" veiklos sritims plėtoti.
Aerodrome ketinama steigti turizmo informacijos centrą, ekonominės klasės viešbutį, rengti ekskursijas, pramoginius skrydžius, nuomoti automobilius bei orlaivius, teoriškai ir praktiškai mokyti pilotus.
D.Liekis neslėpė su kolega ketinantis vykti į lėktuvų gamyklą Austrijoje. "Tarsimės dėl galimybės čia steigti gamyklos atstovybę", – užsiminė D.Liekis, atsisakęs įvardyti, kas kartu su juo įsteigė "Kauno aviacentrą". Istoriniame aerodrome "Kauno aviacentras" rengiasi surinkinėti pramoginės klasės lėktuvus, teikti techninės orlaivių priežiūros ir remonto paslaugas.
Pats D.Liekis naudojasi angaru S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome. O šalia, Liepų g., turi kartu su žmona įsigytą žemės sklypą. "Aleksoto žmonės skundžiasi lėktuvų triukšmu, o man tai yra kaip muzika", – paprašytas pakomentuoti galimybę, kad plėtos verslą ir valstybiniame, ir privačiame sklypuose, nukreipė kalbą D.Liekis.
Jis savo tikslus pristatė ir miesto tarybos Tėvynės sąjungos frakcijai. Meras A.Kupčinskas neoficialiai yra sakęs, kad "Kauno aviacentro" pasiūlymams frakcijos nariai pritarė. Frakcijos seniūnė Edita Gudišauskienė aiškino, kad galutinio sprendimo nėra.
Už palaikymą atsidėkojo
Dar pernai vasarą S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo išlikimu suinteresuoti aviatoriai, Aleksoto seniūnė Liukrecija Navickienė ir Aleksoto bendruomenės atstovai pasirašė rezoliuciją, deklaruojančią, kad istorinis aerodromas galėtų tapti vientisu aviacijos, sporto ir laisvalaikio parku.
Po deklaracija yra ir D.Liekio parašas. Nuomonės išsiskyrė, kai verslininkai pasiūlė už maždaug 200 mln. litų apleistoje aerodromo teritorijoje įrengti laisvalaikio ir sporto centrą su futbolo aikštėmis, golfo treniruočių aikšte, teniso kortais. Aviatoriai pakeitė savo nuomonę ir apkaltino, esą investuotojai nori sunaikinti aerodromą.
Lakūnų pusėn stojo ir Seimo narys konservatorius R.Kupčinskas. Jis tvirtino, kad šioje istorinėje vietoje svarbiausi – aviatorių interesai.
Rinkimuose į Seimą dalyvaujantis R.Kupčinskas buvo paskelbtas rugsėjį aerodrome vykusios aviacijos šventės globėju, nors neskyrė nė lito. "Jis kovoja už aerodromo išlikimą, dirba daug darbų dėl aviacijos, dėl to jį labai gerbiame", – tada "Kauno dienai" sakė šventės organizatorius D.Liekis.
Savivaldybės įstaiga neveikli
Aleksoto seniūnė Liukrecija Navickienė įsitikinusi, kad aerodrome atsirastų vietos ne tik aviatoriams, bet ir kitoms sporto šakoms. "Darau viską, kad būtų geriau bendruomenei. Aleksote turime tris kultūros centrus – "Maximą", "Norfą" ir "Iki". Aerodromas turi būti pritaikytas turizmo poreikiams. Čia galėtų įsikurti futbolininkai, riedutininkai, kitų sporto šakų atstovai", – savo poziciją dėstė L.Navickienė.
Ji tikino nesuprantanti, kam reikėjo kurti dar vieną viešąją įstaigą. "Tai, ką siūlo "Kauno aviacentras", turėtų daryti mūsų viešoji įstaiga "S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas". Deja, pernai gruodį pradėjęs dirbti direktorius Eugenijus Raubickas iki šiol neturi jokios aerodromo vizijos, nėra pateikęs perspektyvinio plano", – neslėpė nepasitenkinimo L.Navickienė.
Savavališkai įrengė trasą
Aerodromo direktorius E.Raubickas, viešai nevengiantis aiškinti, kad aerodromas yra paveldo teritorija ir ją reikia saugoti, pats leido joje įrengti keturračių motociklų trasą. Su paveldo specialistais tai nebuvo derinta. Aerodromo valdyba apie tai sužinojo iš gyventojų. "Aerodromas laikomas paveldo objektu. Futbolo aikštės įrengti negalima, riedutininkus įsileidus bus negerai. O keturračiai nedaro nieko blogo? Aviatoriai pradėjo prieštarauti patys sau – viena šneka, kita daro", – stebėjosi L.Navickienė.
Kol kas yra patvirtintos tik aerodromo, kaip saugomos teritorijos, ribos. Paveldo specialistai dar tik nustatinėja vertingąsias jos savybes. E.Raubickas įsitikinęs, kad keturračiams išrinkta tinkama vieta. "Žinau, kad ten nieko vertingo nebuvo", – teisinosi direktorius.
Ketina visus paleisti
Kauno vadovas A.Kupčinskas įsitikinęs, kad aerodromą tvarkyti trukdo nesusikalbėjimas. "Aerodromo direktorius ir valdyba neranda bendros kalbos. Nėra tinkamai atstovaujama savivaldybei. Taip tęstis negali, todėl matau vieną išeitį – paleisime ir valdybą, ir direktorių", – dėstė savo poziciją meras.
"Kauno dienai" pradėjus domėtis, kad naujai įsteigtas "Kauno aviacentras" norėtų atsiriekti dalį aerodromo teritorijos, meras tikino neįžvelgiantis nieko blogo, kad aerodrome šeimininkaus dvi viešosios įstaigos. Vėliau A.Kupčinskas pakeitė savo nuomonę, teigdamas, kad Aleksote turėtų tvarkytis savivaldybės įstaiga "S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas".
Naujausi komentarai