Ne tik kalbomis, bet ir darbais Kauno tiltų būklę žadėjusi pagerinti miesto valdžia eilinį kartą susikompromitavo. Tiesa, bus atidarytas vienas naujas tiltas, kurio šiemet neprireiks.
Neįtiko per maža kaina
Ne vienus metus perspėjimus apie itin blogą Panemunės tilto būklę ignoravusi Kauno valdžia pernai apsisprendė rekonstruoti šį tiltą ir žadėjo, kad darbai turėtų prasidėti šių metų pabaigoje. Dabar šis valdžios ryžtas jau pamirštas. Galbūt techninis rekonstrukcijos projektas bus baigtas lapkritį, tačiau realūs darbai nežinia kada prasidės. Pirmiausia būtina praplatinti tiltą per Jiesią, nes, uždarius Panemunės tiltą, pagrindiniai transporto srautai pasuks tiltu per šį upelį.
Žadėta, kad tilto per Jiesią rekonstrukcija turėtų būti baigta šį rudenį, tačiau iki šiol čia nepasirodė nė vienas statybininkas. Savivaldybės Statybos skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius dėl to kaltina bendrovę "Tauro ženklas". Ji tiltą per Jiesią pasišovė rekonstruoti už mažiausią kainą, kuri tarnautojams sukėlė įtarimų.
"Paprašėme pagrįsti tokią mažą kainą, o jie atrašė: "Viskas bus gerai." Mums toks atsakymas netinka", – aiškino V.Abramavičius.
Ant savivaldybės supykusi bendrovė kreipėsi į teismą ir pareikalavo konkursui pritaikyti vadinamąsias laikinąsias priemones. Dėl to savivaldybė negalėjo pasirašyti sutarties su kita bendrove.
Pasak V.Abramavičiaus, teismas nusprendė atšaukti konkurso suvaržymą, tačiau sprendimas vis dar nėra pasiekęs bendrovės. Po to ji dar galės per savaitę sprendimą apskųsti. Tolesnei konkurso eigai ir sutarčiai su rangovu pasirašyti žalia šviesa bus uždegta tik tuo atveju, jei "Tauro ženklas" nerašys apeliacijos. Bendrovės direktorius Audrius Lisauskas vakar patikino, kad to nedarys.
"Su savivaldybės sprendimu nenorime sutikti. Mūsų pasiūlyta kaina buvo gera, tačiau savivaldybė konkurso nugalėtojus gali rinktis ne tik pagal kainą. Daugiau nėra ką komentuoti, nes procesas yra baigtas", – kalbėjo A.Lisauskas.
Šį mėnesį savivaldybė turėtų pasirašyti sutartį su "Kauno tiltais", kurie už tilto per Jiesią rekonstrukciją pasiūlė antrą mažiausią kainą. ES finansuojami darbai atsieis daugiau nei du milijonus litų. Rekonstruojant tiltas nebus uždaromas.
Kitiems pinigų neliks
Manoma, kad geriausiu atveju tilto per Jiesią rekonstrukcija bus baigta pavasarį. Tada galėtų prasidėti ir Panemunės tilto rekonstrukcija, tačiau, ekspertų apskaičiavimais, šie darbai kainuos apie 50 mln. litų. Savivaldybė klerkai dar nežino, iš kur tokią sumą gauti. Viliamasi, kad pagalbos ranką išties ES.
"Nemanau, kad kitais metais reikės 50 milijonų. Svarbiausia, kad procesai pajudėtų", – kalbėjo savivaldybės administracijos direktorius Vygantas Gudėnas.
Avarinės būklės dviejų eismo juostų Panemunės tiltas po rekonstrukcijos turi tapti patikimu keturjuosčiu. Greičiausiai ateinančius dvejus metus jis suvalgys liūto dalį visiems Kauno tiltams skirtų pinigų.
"Dėl to kitiems tiltams pinigų užteks, ko gero, tik kosmetiniam remontui", – konstatavo savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Tiesa, šiemet bus tvarkoma estakada Rokuose. Vakar savivaldybėje atplėšti vokai su pasiūlymais.
A.Pakalniškis patikino, kad imtasi veiksmų, kad kuo mažiau dėvėtųsi vandens plaunamas vadinamasis Varnių tiltas per Nerį. Šiemet bus baigta dar vieno tilto į Nemuno salą statyba.
Pakrikštys Karmelitų vardu?
Prieš metus pradėto statyti tilto į Nemuno salą statybas ketinta baigti iki rugsėjo, tačiau vykstant darbams atlikti keli projekto pakeitimai. Anot tiltą statančios bendrovės "Kauno tiltai" atstovų, atlikta 85 proc. darbų. Jei oras bus palankus, šiandien galėtų prasidėti tilto asfaltbetonio dangos liejimas. Beliks įrengti turėklus, juos nudažyti, sutvarkyti aplinką ir iškasti kanalą. Tilto atidarymas turėtų įvykti iki lapkričio.
Prie statomos Žalgirio arenos vedantis antrasis tiltas yra šiek tiek sudėtingesnis nei prieš dvejus metus pastatytas pirmasis. Prie naujojo tilto įrengta nuovaža, kuria automobiliai nusileis į stovėjimo aikštelę. Viso projekto vertė – beveik devyni milijonai litų.
"Šio tilto prireiks tik kitais metais, bet geriau baigti anksčiau ir susikoncentruoti ties pramogų ir sporto arenos statyba, nei turėti dar vieną galvos skausmą", – dėl artėjančios tilto statybos pabaigos džiaugėsi V.Abramavičius.
Tiltas greičiausiai bus pakrikštytas Karmelitų vardu. Tam šiandien turėtų pritarti savivaldybės taryba.
Tilto ilgis – 89,66 m, nuovažos ilgis – 65,75 m. Bendras trijų eismo juostų tilto plotis – 14,6 m.
Naujausi komentarai