Pereiti į pagrindinį turinį

Konstruktoriai: "Akropolio" garažas nesaugus

2010-08-09 17:51
Apribojimai: kai kuriose garažo dalyse statyti automobilius vis dar draudžiama.
Apribojimai: kai kuriose garažo dalyse statyti automobilius vis dar draudžiama. / Tomo Raginos nuotr.

"Akropolį" valdanti vokiečių bendrovė "Deka Immobilien" rengiasi rekonstruoti garažą, kuriame pastebėjo defektų. Apie objekto trūkumus ankstesnius savininkus, pasirodo, konstruktoriai buvo ne kartą perspėję.

Prabilo apie defektus

Kai kurios prekybos centro "Akropolis" garažo dalys apjuostos įspėjamąja juosta. Ten statyti automobilių negalima, nes objektą valdanti Vokietijos bendrovė rado defektų, kurių nebuvo matyti, kai bendrovė įsigijo "Akropolį".

"Kauno diena" liepos 14 d. rašė apie "Deka Immobilien" vykdomojo direktoriaus Ulricho Backerio sprendimą apriboti naudojimąsi garažu, nes statinį sudarantys blokai kai kuriose vietose sujungti nesandariai.

Statybininkų terminais tariant, specialistams įtarimų sukėlė garažo deformacinės siūlės, dar vadinamos kompensacinėmis jungtimis, tarp lietų betoninių plokščių. Nustatyti saugumo reikalavimai dar nepažeisti, tačiau specialistai rekomenduoja sustiprinti jungtis.

"Sužinoję apie statybos defektus, iškart suformavome specialistų komandą, kuri ėmėsi patikros darbų, atlieka tyrimus ir pateiks būtinų imtis veiksmų planą, jeigu manys, kad tai būtina. Netrukus turėtume sulaukti jų išvadų", – tuomet sakė U.Backeris. Jis pabrėžė, kad garažo konstrukcija nėra pažeista, todėl pavojaus lankytojams nėra nei prekybos centre, nei garaže.

Bendrovės "Deka Immobilien" atstovė Miriam Breh "Kauno dienai" sakė, kad veiksmų planas, pagal kurį bus rekonstruojamas "Akropolio" garažas, turi būti baigtas šios savaitės viduryje.

"Vėliausiai šios savaitės viduryje atsakysiu į visus jūsų klausimus apie garažo defektus ir planuojamus darbus. Dėliojame paskutinius taškus rekonstrukcijos plane", – sakė M.Breh.

Ne pirmas remontas

Apie garažo defektus Vokietijos bendrovė prabilo įsitikinusi, kad garažą rekonstruoti būtina. Tai patvirtino trys nepriklausomi ekspertai, atlikę keturių lygių automobilių stovėjimo garažo tyrimą. Jie taip pat patvirtino, kad naudoti statinį galima, klientų ir nuomininkų saugumas užtikrinamas.

Kauno technologijos universiteto (KTU) Statybos ir architektūros fakulteto Statybinių medžiagų ir konstrukcijų tyrimų centro direktorius doc. Ernestas Ivanauskas teigė, kad deformacinių siūlių pažeidimai priskiriami tokiems, kuriuos būtina nedelsiant pašalinti.

"Daug kas priklauso nuo konstruktyvo, pažeidimų ir siūlių, – aiškino E.Ivanauskas. – Jeigu pastarosios neįrengtos gerai, atsiranda plyšių pačiose didžiausiose įtempimo zonose."

Mokslininkas nėra tyręs "Akropolio" garažo būklės, tačiau užsiminė, kad dažniausiai problemos dėl kompensacinių jungčių kyla betono plokštes sujungus ne tampria medžiaga, bet paprastu skiediniu.

E.Ivanausko teigimu, šį kartą "Akropolio" savininkai dėl ekspertizės nesikreipė į KTU Statybos ir architektūros fakulteto Statybinių medžiagų ir konstrukcijų tyrimų centrą.

"Anksčiau yra buvę problemų dėl ketvirtojo aukšto, ten kai kur tekėjo vanduo, tada važiavo mūsų ekspertai imti mėginių", – prisiminė E.Ivanauskas.

Perspėja dėl katastrofos

Kaunietis konstruktorius Artūras Budreika ne kartą kreipėsi į įvairias institucijas, ragindamas atkreipti dėmesį į "Akropolio" garažo būklę.

"Tas statinys yra katastrofiškos būklės. Ačiū Dievui, kad aukų dar nebuvo. Perspėjau ir Aplinkos ministeriją, ir Statybos inspekciją, bet tada jie defektų nepastebėjo", – pasakojo A.Budreika.

Jis pareigūnams išsiuntė raštą, kuriame teigiama, kad ypač pavojingi yra garažą perimetru jungiantys metaliniai balkonai.

"Jie suprojektuoti taip, kad gali išlaikyti tik savo ir vieno kito žmogaus svorį", – įsitikinęs A.Budreika.

Specialistas pastebi, kad visa konstrukcija laikosi tik ant kelių metalinių prie kolonų pritvirtintų taškų. Esą metalo plokštė, prie kurios privirinta pagrindinė sija, prie gelžbetoninės kolonos prisukta keturiais varžtais.

"Nutrūkus bent vieno raunamojo taško varžtams arba minėtajam privirinimui, prasidėtų grandininė reakcija – nutrūktų ir kiti raunamieji taškai, – perspėja A.Budreika. – Jei balkonas nukristų su žmonėmis, ištiktų klaiki katastrofa."

Vadina bjauriausiu pastatu

Architektas Audrys Karalius įsitikinęs, kad jeigu būtų surengti bjauriausio Europoje pastato rinkimai, "Akropolio" garažas turėtų realių šansų konkursą laimėti.

"Miesto centre toks 250 m ilgio statinys, užgožiantis vieną pagrindinių miesto gatvių ir vieną gražiausių Lietuvoje Karmelitų bažnyčią, visiškai netinka. Tai yra, švelniai tariant, idiotizmas", – kalbėjo A.Karalius, kurio pozicija nesikeičia nuo to laiko, kai garažo projektas buvo svarstomas įvairiose specialistų tarybose.

Architektui apmaudu, kad buvęs miesto meras Arvydas Garbaravičius ir Kauno miesto savivaldybės Urbanistikos skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius leido "šitaip subjauroti miesto centrą".

A.Karaliui ne kartą teko aiškinti užsieniečiams svečiams, kokiomis aplinkybėmis iškilo toks garažas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų