Vilniaus savivaldybė įsipareigojo iki šių metų pabaigos pratęsti nuostolių, susidariusių dėl suteiktų lengvatų, kompensavimą viešojo transporto vežėjams. Tačiau autobusų ir troleibusų parkams nėra kuo džiaugtis, mat savivaldybės kišenėse švilpauja vėjai.
Skola tik išaugs
Kaip "Vilniaus dienai" teigė sostinės savivaldybės administracijos direktorius Vytautas Milėnas, lengvatų kompensavimas pratęstas dėl atitinkamo Vyriausybės sprendimo. "Bet mes ir taip daug skolingi autobusų ir troleibusų parkams už suteiktas lengvatas. Ir neturime kaip tą skolą atiduoti", – skundėsi V.Milėnas.
Pasak jo, dėl tokio Vyriausybės sprendimo sostinės vežėjai tikrai nepralobs. Na, teoriškai jie turės daugiau pinigų, tačiau tai reiškia tik tiek, kad dar labiau išaugs savivaldybės skola už transporto lengvatas.
V.Milėnas užsiminė, esą sostinės savivaldybė pageidautų pakeisti transporto lengvatų kompensavimo tvarką. "Mūsų supratimu, kas suteikia tą lengvatą, tas ir turi ją kompensuoti", – sakė pašnekovas. Esą lengvatų kompensavimo našta turėtų užgulti ne savivaldybių biudžetus, o šalies iždą.
Skylė – per 30 mln. litų
Bendrovės "Vilniaus troleibusai" generalinis direktorius Jonas Bagdonavičius taip pat nesidžiaugia dėl pratęsto nuostolių kompensavimo. Pasak jo, jau dabar sostinės savivaldybė autobusų ir troleibusų parkams už lengvatas skolinga 19,4 mln. litų. "Tiek susidarė per septynis mėnesius. Prognozuojame, kad iki metų pabaigos skola pasieks 30–34 mln. litų", – "Vilniaus dienai" sakė J.Bagdonavičius.
"Nesuprantu lengvatų kompensavimo pratęsimo esmės. Formuojant savivaldybės biudžetą numatyti pinigai kompensacijoms, nors jų neužtenka. Bet kadangi pinigų neužtenka, jie mums lieka skolingi. Mes nesumokame mokesčių – irgi liekame skolingi", – uždarą ratą nupasakojo "Vilniaus troleibusų" vadovas.
Kainų kelti nežada
"Visi rodo pirštu į mus – "kaip jūs brangiai imat", "kiek jūs turit pinigų". O kad mes jų negaunam ir neturim iš ko net PVM susimokėti", – atsiduso pašnekovas.
J.Bagdonavičiaus teigimu, rudenį vežėjų padėtis turėtų šiek tiek pasitaisyti, mat numatomas sezoninis keleivių srauto padidėjimas. Tačiau skolų kupra dėl to sumažės labai nedaug.
Vis dėlto "Vilniaus troleibusai" neketina griebtis šiaudo ir prašyti dar kartą pabranginti viešojo transporto bilietų. J.Bagdonavičius nurodė dvi priežastis. Pirma – kainos per trumpą laiką ir taip smarkiai pakilo ir vežėjai iš bilietų pardavimo patiria palyginti nedidelius nuostolius. Antra – dar pakėlus kainas, autobusų ir troleibusų keleivius gali nuvilioti ir dabar ne ką brangesnes paslaugas teikiantys konkurentai.
Naujausi komentarai