Naktiniai autobusai nevažiuoja, taksi skaičiuoja pelną Pereiti į pagrindinį turinį

Naktiniai autobusai nevažiuoja, taksi skaičiuoja pelną

2012-11-02 05:00
Naktiniai autobusai nevažiuoja, taksi skaičiuoja pelną
Naktiniai autobusai nevažiuoja, taksi skaičiuoja pelną / Rūtos Grigolytės nuotr.

Anksčiau savaitgaliais važiuodavęs naktinis viešasis transportas sostinėje dabar kursuoja tik per šventes. Miesto valdžia aiškina: neapsimoka, nes nėra keleivių. Užtat jų dabar užtenka brangiajai miesto taksi įmonei.

Veikia tik per šventes

Penktadienio arba šeštadienio naktį išsikviesti taksi neįmanoma. Net ir naujoji savivaldybės įsteigta įmonė „Vilnius veža“ keleiviams pataria palaukti laisvo taksi bent pusvalandį.

Nors taksi paslaugos pastaruoju metu smarkiai pabrango, jomis naudotis vilniečiai priversti, nes kadaise veikę naktinio viešojo transporto maršrutai šiuo metu sustabdyti. Nors gyventojai vis aktyviau savivaldybę ima atakuoti klausimais, kada ši paslauga bus grąžinta, miesto valdžia atkerta vienu žodžiu – neapsimoka. Tiesa, dalis vilniečių čia įžvelgia valdžios siekį pelnytis, esą būtent dėl to pačiai brangiausiai mieste savivaldybės valdomai taksi įmonei „Vilnius veža“ klientų – per akis.

„Kai buvo naktinis viešasis transportas, keleivių būdavo labai mažai. Jeigu skaičiuotume pajamas, jos padengdavo tik trečdalį visų naktį važinėjančio viešojo transporto sąnaudų“, – tokius argumentus pateikė įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ vadovas Gintaras Nakutis.

Pasak jo, naktiniai maršrutai nėra visiškai panaikinti, per šventes, kai kuriuos miesto renginius, kai būna didesnis judėjimas, transportas kursuoja ir juo galima naudotis. „Bet net ir tada niekad nebūna keleivių tiek, kad padengtų išlaidas“, – sakė G.Nakutis.

Trūksta keleivių

Naktinio viešojo transporto bilieto kaina – 3 litai. Anksčiau juo buvo galima naudotis visą savaitę, vėliau – tik savaitgalio naktimis. Tačiau, pašnekovo teigimu, net ir tada, kai naktinis viešasis transportas veikė tik penktadienio ir šeštadienio naktimis, tai irgi neapsimokėjo, nes keleivių nebuvo daug.

„Viskas kainuoja. Dėl šios situacijos, žinote, nemokamų dalykų nebūna. Žmonės susimoka, bet ir mums dar kas nors turi sumokėti“, – aiškino direktorius.

Svarstymų, kad galbūt vertėtų pakelti bilieto kainą, rasti kokių kitų sprendimų, matyt, imtasi nebuvo. Pasak G.Nakučio, ne viskas taip paprasta. Esą juk nepaleisi vieno maršruto visame mieste. „Maršrutai turėtų apimti bent jau pagrindinius miesto gyvenamuosius rajonus. Dabar suplanuoti penki naktiniai maršrutai, būtent taip, kad apimtų visus tuos rajonus. Tačiau viskas atsiremia į pinigus“, – sakė pašnekovas.

Negi nėra jokios alternatyvos, atmetus taksi? Galbūt mikroautobusai? Į tokius klausimus G.Nakutis atsakė paprastai: „Mikroautobusai važiuotų, jeigu būtų keleivių. Vienas maršrutas nieko neduos. Vieną dieną bus žmonių, kurie važiuoja iš centro į Fabijoniškes, kitą – į Naująją Vilnią. Turi būti tinklas. Jeigu būtų keleivių, privatininkai patys prašytųsi, bet jie kažkodėl nesiprašo.“

Negaili kritikos merui

Kad ir kaip būtų, sunku tikėti, kad Kaune penktadienio ir šeštadienio naktimis keleivius vežantis viešasis transportas išlieka populiarus ir pasiteisina (skelbiama, kad vien per rugsėjį naktiniu viešuoju transportu važiavo per 4000 kauniečių), o Vilniuje esą nėra kam juo važiuoti. Griežtesnį požiūrį į tai, kad sostinėje nėra naktinio viešojo transporto išsakė miesto tarybos narys Vidas Urbonavičius.

„Atsimenu 2009 m., kai buvo panaikintas naktinis transportas Vilniuje dėl to, kad nepasimoka, nors tada jis veikė apie 1,5–2 metus. Žinoma, tada miesto padėtis buvo gerokai sudėtingesnė, buvo skolų, didžiulis biudžeto deficitas. Šiandien, jei Zuokas taip neišlaidautų, tas deficitas būtų gerokai mažesnis. Bet vėlgi, jei metame milijoną litų taksi firmai įkurti, ar nepaprasčiau būtų atkurti naktinį transportą?“ – retoriškai klausė V.Urbonavičius.

Jo nuomone, jei žmonės žinotų, kad yra naktinis viešasis transportas, dauguma ne taksi kviestųsi, o naudotis juo. Tarybos nario teigimu, geras Kauno pavyzdys rodo, kad sukūrus priemonę anksčiau ar vėliau atsiranda ir paklausa. Jis pridūrė, kad, kol vyko rinkimų agitacija, daug bendravo su jaunais žmonėmis, tarp jų ir moksleiviais.

Geriau pirkti salą Graikijoje?

„Jie iš tiesų, leisdami vakarą centre, neturi kaip grįžti namo. Į kokius Balsius ar Grigiškes taksi kainuoja tikrai nemažai – 35–40 litų, tiek jaunuolis išleidžia per visą savaitgalį, o tiek išleisti taksi yra didžiulė prabanga, – dėstė pašnekovas. – Tada matome, kad pradeda jaunuoliai būreliais slampinėti, pradeda jiems niežėti nagus ką nors sugadinti ir pan. Blogiausia, kad šiuo atveju nesprendžiama atokesnių rajonų jaunimo problema. Meras akcentuoja, kad yra labai progresyvus ir palaiko jaunimą, bet jo darbai rodo, kad viskas atvirkščiai.“

V.Urbonavičius patvirtino, kad per šią kadenciją prie naktinio viešojo transporto klausimo buvo mėginta grįžti net du kartus, deja, teko išgirsti tą patį atsakymą – neapsimoka, ekonomiškai brangu. „Bet aš manau, kad steigti įmonę ir pirkti salą Graikijoje yra gerokai brangiau“, – ironijos neslėpė pašnekovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra