Pereiti į pagrindinį turinį

Skolų piktybiškai nemokantis estų verslininkas pinigų turi?

2019-08-15 09:00

Prieštaringai vertinamas Estijos verslininkas Ristas Meigasas praėjusią savaitę Vilniuje surengė dangaus restorano šou virš senamiesčio stogų. Pasirodo, už įrangos nuomą su "Kauno kranais" piktybiškai neatsiskaitantis veikėjas pinigų turi, nes šį kartą už krano nuomą kitai lietuviškai įmonei sumokėjo iš anksto.

Net orai subjuro

Nepigių bilietų ir dovanų kuponų į "Dinner in the Sky" renginį pirkėjai iki paskutinės minutės nerimavo, ar šou tikrai įvyks. Mat jo išvakarėse bilietus rezervavę klientai, kaip ir anksčiau, kelias paras negavo iš dangaus restorano organizatorių jokių žinių. Socialiniame tinkle "Facebook" nežinioje palikti žmonės net pradėjo dalytis nuoroda į Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto tinklalapį. Tačiau susipažinusiems su šios tarnybos darbo tvarka teko nusivilti, mat nepatenkinti vartotojai pirmiausia vis tiek privalo kreiptis į bilietų pardavėją, o tik šiam atsisakius grąžinti pinigus, galėtų rašyti skundą vartotojų teisių gynėjams.

Ketvirtadienį, rugpjūčio 8-ąją, "Dinner in the Sky" atidarymo rytą, pirmiesiems klientams malonumą apkartino smarki liūtis. Nors interneto tinklalapyje rašoma, kad pakilimai vyksta ir lyjant, dangus buvo prapliupęs taip tirštai, kad platformos su žmonėmis pakilimus teko atidėti kelioms valandoms, kol liūtis nurimo. Kad laukimas neprailgtų, šampanas, kurį klientai turėjo ragauti 50 metrų aukštyje, buvo pilstomas į taures jau dangaus restorano papėdėje.

Būta ir kitų nesklandumų, mat jau prasidėjus pakilimams pritrūko aptarnaujančio personalo – "Facebook" tinkle pasirodė skelbimai, kad darbui "Dinner in the Sky" ieškoma dviejų linksmų angliškai kalbančių padavėjų.

Tik renginio išvakarėse paaiškėjo ir tai, kas užtikrins jo saugumą ir įrangos priežiūrą. Vilniaus savivaldybė tuo pasirūpinti įpareigojo "Dinner in the Sky" organizatorę estų įmonę "Skyworld Entertainment OU", kuriai buvo suteiktas leidimas šiam komerciniam renginiui, tačiau ji turi tik vieną darbuotoją. Saugia krano, keliančio platformą su 22 dangaus restorano klientais ir aptarnaujančiu personalu į 50 metrų aukštį, eksploatacija iki šiol 7 metus rūpinosi UAB "Kauno kranai". Tačiau įmonė "Skyworld Service OU", kuri pernai organizavo dangaus restorano šou Lietuvoje, Estijoje ir Austrijoje, liko skolinga kauniečiams keliasdešimt tūkstančių eurų, o jos bendraturtis R.Meigasas gerą pusmetį slapstėsi nuo kreditorių. Apie tai praėjusią savaitę rašė "Vilniaus diena".

Estijos mokesčių ir muitų valdybos pateikiamais viešais duomenimis, "Kauno kranų" skolininkė "Skyworld Service OU" šių metų II ketvirtį neturėjo jokių pajamų, o skolos ūgtelėjo iki 14 tūkst. eurų, neįskaitant skolos kauniečiams. Tuo tarpu merdinčios įmonės veiklą perėmusi "Skyworld Entertainment OU" apyvarta II šių metų ketvirtį pasiekė beveik 100 tūkst. eurų.

Nuomotojai nerizikavo

Pastaroji su R.Meigasu susijusi įmonė, įsteigta 2015 m. gruodį ir dar neturinti skolų šleifo, organizavo ir šių metų "Dinner in the Sky" renginius Vilniuje. Suprantama, kreditoriais tapusių kauniečių estų verslininkas nebesamdė – kraną išsinuomojo iš Mažeikiuose registruotos UAB "Strėlė logistics", kuri yra viena stambiausių kėlimo įrangos nuomotojų šalyje.

Butauto Barausko nuotr.

Lietuva maža, kėlimo įrenginių verslas taip pat gana kompaktiškas, įmonės, specialistai bendrauja, tad ir apie "Kauno kranus" apgavusį estų verslininką bent jau dauguma šios srities atstovų yra girdėję. Ar kraną išnuomojusi įmonė nerizikavo susidėdama su piktybišku skolininku?

"Strėlė logistics" direktorius Tomas Kavaliauskas neslėpė, kad turėjo žinių apie nekokią estų verslininko reputaciją, tačiau bendrovė apsidraudė, nuomos sutartyje įtvirtindama išankstinį apmokėjimą.

"Įmonėje turime savo tvarką, pagal kurią vertiname savo paslaugų pirkėjus ir juos kredituojame arba ne. Taigi, ši estų įmonė ("Skyworld Entertainment OU" – red.past.) pateko į tokią klientų grupę, kurių mes nekredituojame", – aiškino T.Kavaliauskas.

Pasak jo, renginio saugumu rūpinasi organizatorius, kuriam talkinti atvyko tarptautinė komanda, o "Strėlė logistics" tik išnuomojo kraną su operatoriumi, paskyrė jo priežiūros inžinierių.

"Organizatorius turi patvirtintą projektą, kur nurodyta, koks turi būti kranas ir kokius darbus nurodytu laikotarpiu mes privalome atlikti", – teigė T.Kavaliauskas. Valstybinė darbo inspekcija, prieš renginį patikrinusi, kaip veikia mechanizmai, ar įranga atitinka visas specifikacijas, priekaištų neturėjo.

Įtaria suktą planą

Nuo ankstesnės dangaus restorano pramogą organizavusios R.Meigaso įmonės "Skyworld Service OU" nukentėjusios bendrovės "Kauno kranai" generalinis direktorius Andrius Lukševičius nesistebėjo, kad mažeikiškiai sutiko išnuomoti šiam veikėjui kėlimo įrangą žinodami, kad kita jo įmonė už tą pačią paslaugą neatsiskaitė.

T. Lukšio / Fotobanko nuotr.

"Savi marškiniai arčiau kūno, gal jiems pasiūlė palankesnes sąlygas", – tarstelėjo bendrovės vadovas. Bet iš "Vilniaus dienos" sužinojęs, kad dabartiniam krano nuomotojui R.Meigaso įmonė turėjo sumokėti iš anksto, be to, iki "Dinner in the Sky" renginio pradžios pervesti Vilniaus savivaldybei beveik 5 tūkst. eurų už leidimą, A.Lukševičius neslėpė pasipiktinimo.

Po R.Meigaso pažado pervesti pinigus per dvi paras "Kauno kranų" sąskaitos iš esto įmonės nepasiekė nė vienas euras.

"Vadinasi, pinigų išankstiniams atsiskaitymams jis turi, jų nėra tik skoloms sumokėti, – sakė "Kauno kranų" vadovas. – Jeigu iš tikrųjų ta nauja įmonė už kranų nuomą mokėjo iš anksto, tai galima pagrįstai įtarti, kad viskas buvo apgalvota ir sąmoningai vykdoma jau nuo pernai rudens. Mums "įklijavo" ragą, o tada per naują, skolų neturinčią įmonę samdosi kitus paslaugų tiekėjus ir slysta toliau su savo versliuku. Pats esu baigęs teisę ir jaučiu, kad čia galimai yra sukčiavimo schema."

Tokiu atveju, pasak A.Lukševičiaus, tampa aiškiau, kodėl R.Meigasas vengė bendrauti ne tik su apgautu buvusiu partneriu, bet net nesiteikė pateikti atsiliepimo teismui, nagrinėjusiam  "Kauno kranų" ieškinį dėl "Skyworld Service OU" skolos.

"Skolos jis neginčijo, matyt, įsitikinęs, kad iš tos jo paliktos įmonės jau niekas nieko nepeš, nes ji dabar negauna jokių pajamų, turto neturi, o kreditorių daugėja ir skolų sumos auga. Kaip supratau, R.Meigasas mūsų skolos net į balansą neįtraukė, gudruolis – greičiausiai tikėjosi, kad nesiimsim priemonių, nes samdytis advokatą ir gainiotis paskui skolininką kitoje valstybėje brangiai kainuoja. Tas kainas R.Meigasas irgi puikiai žino. Bet mes dabar jau turime teismo sprendimą."

Nubudo sąžinė?

Kauno apygardos teismas, nesulaukęs iš estų "Skyworld Services" atsiliepimo į "Kauno kranų" ieškinį, priėmė sprendimą už akių, kuriuo priteisė kauniečių bendrovei reikalaujamą sumą. Sprendimas įsiteisės po 20 dienų, jei estų įmonė per tą laiką nesikreips su prašymu, kad teismo sprendimas už akių būtų peržiūrėtas.

Kai šis straipsnis jau buvo parengtas spaudai, "Kauno kranų" vadovas "Vilniaus dienai" pranešė netikėtą naujieną – R.Meigasas atsibudo po ilgiau nei pusmetį trukusios tylos.

"Jis parašė į įmonės elektroninį paštą, kad labai atsiprašo ir kad rugpjūčio 7 d. perves dalį skolos – 10 tūkst. eurų. Taip pat pakvietė penktadienio vakare atvykti į Vilnių pasikalbėti, – neslėpė nuostabos A.Lukševičius. – Pamanėme, turbūt jau matė tą teismo sprendimą už akių, o gal sąžinė prabudo..."

Tačiau po R.Meigaso pažado pervesti pinigus per dvi paras "Kauno kranų" sąskaitos iš esto įmonės nepasiekė nė vienas euras.

"Dabar manau, kad čia buvo dar viena jo apgaulė arba savotiškas mėginimas patikrinti mūsų budrumą. Nusprendėme, kad daugiau paskui šitą skolininką nebėgiosime – tegul pats atvyksta į Kauną, jei tikrai nori susitarti. O mūsų įmonė dabar jau eis iki galo – teiksime ieškinį dėl "Skyworld Service OU" bankroto Estijoje. Nepaisant, kad iš šios merdėti paliktos įmonės vargu ar pavyks išsiieškoti skolą. Svarbu ne tik pinigai, bet ir sąžinė, ir principai", – teigė A.Lukševičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų