Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis sako, kad jau anksčiau Žaliųjų ežerų gatvės atkarpoje ties Balsių rajonu buvo įrengtos automobilių greitį mažinančios iškiliosios pėsčiųjų perėjos, sumontuotas kryptinis pėsčiųjų perėjų apšvietimas. Tačiau žvelgiant į netolimą perspektyvą – „Žali“ prekybos ir paslaugų centro atsiradimą – pritarta „Baltisches Haus“ siūlymui rekonstruoti sankryžą, įrengiant eismo žiedą.
„Šios vietos avaringumą lemia įkalnė, prastas matomumas posūkyje bei eismo dalyvių nekantrumas ar pasirinktas nesaugus automobilių greitis. Dar pridėkime intensyvų eismą rytinio bei vakarinio piko metu ir turėsime pavojingą, ant nuolatinės avarijų rizikos briaunos balansuojančią eismo situaciją svarbiausioje Balsių sankryžoje“, - pasakojo Balsių bendruomenės pirmininkas Rimantas Micka.
Pasak jo, pažiūrėjus į eismo įvykių statistiką, tikrojo čia nutikusių avarijų skaičiaus net nematyti, nes šiai sankryžai būdingi smulkūs pasibaksnojimai likdavo neregistruoti – eismo dalyviai išsiaiškindavo santykius tarpusavyje.
Prieš imantis „Žali“ prekybos ir paslaugų centro statybų, buvo atliktas šalia esančios sankryžos eismo intensyvumo tyrimas. Jo metu buvo nustatyta, kad rytinio piko metu per 2 val. nuo 7 iki 9 val. šia sankryža į abi puses pravažiuoja 1895 automobiliai. Vakarinio piko metu nuo 17 iki 19 val. sankryža abiem kryptimis kerta dar daugiau – 2142 automobiliai. Anot „Baltishes Haus“ projektų vadovo Audriaus Masionio, tai įspūdingi pavojų rodantys skaičiai, turint galvoje, kad sankryža yra nereguliuojama ir gatvės plotis čia nėra didelis, o nuolatinių gyventojų šiame individualių namų rajone kasmet ženkliai daugėja.
„Žiedinė sankryža – labai išmintingas sprendimas, juo labiau, kad joje numatytas didelis automobilių pralaidumo rezervas. Toks pralaidumas ilgiems dešimtmečiams garantuos saugų ir greitą sankryžos pravažiavimą, nes žiedo galimybės daugmaž dvigubai viršija šiuo metu esantį sankryžos eismo intensyvumą“, - teigė specialistas.
Pagrindinė žiedinės sankryžos paskirtis yra užtikrinti sklandų sankryžos pravažiavimą, išvengiant ilgalaikio automobilių srauto sustojimo šalutinėse gatvėse. Be to, transporto žiedas garantuos, kad pagrindine gatve važiuojantys automobilių vairuotojai sumažintų greitį, priešingai nei „T“ formos sankryžoje. Nuo sankryžos žiedo bus įrengtas patogus įvažiavimas į prekybos centro „Žali“ teritoriją, o palei naująją sankryžą bus įrengti platūs dviračių ir pėsčiųjų takai.
Birželio pradžioje prasidėsiančius statybos darbus planuojama pabaigti rugpjūčio gale, kad mokslo metų pradžioje statybos nebetrukdytų tėvams saugiai ir greitai nuvežti savo vaikus į mokyklas. Pagal projektą naujoji sankryža statoma šalia esamos, todėl nesutrikdys transporto eismo. Tik paskutiniuoju statybos etapu, likus mėnesiui iki atidarymo, eismas bus nukreiptas trumpu ir patogiu aplinkkeliu, tačiau iš esmės eismo sąlygos nepablogės. Viešojo transporto grafikas statybos laikotarpiu taip pat nepasikeis.
Nekilnojamojo turto projektų vystytoja ir valdytoja bendrovė „Baltisches Haus“ drauge su prekybos tinklu „IKI“ Balsiuose stato koncepcinį prekybos ir paslaugų centrą. Kartu su pirmųjų darbų, susijusių su eismo žiedu, pradžia vystytojai praneša apie būsimo centro pavadinimą – „Žali“. Šis projektas, kuriamas geriausių įvairių sričių– aplinkosaugos, statybos industrijos, prekybos – profesionalų ir Balsių bendruomenės, jau užregistruotas BREEAM centrinio biuro kaip atitinkantis būtinus tvariosios statybos kriterijus ir siekia itin aukšto įvertinimo.
Naujausi komentarai