Pereiti į pagrindinį turinį

Palemonas – ryškus terminalo favoritas

2010-10-13 13:09
Privalumai: intermodalinį terminalą statyti Palemone – pigiausia ir greičiausia, nes čia susikirs europinė ir Rusijos geležinkelio vėžės.
Privalumai: intermodalinį terminalą statyti Palemone – pigiausia ir greičiausia, nes čia susikirs europinė ir Rusijos geležinkelio vėžės. / Laimučio Brundzos nuotr.

Dėl Kauno viešojo logistikos centro (VLC) užvirusias diskusijas stebintys specialistai ragina Kauno miestą ir rajoną nesipešti, o veikti kartu.

Vakar Kauno regiono plėtros taryboje gvildentu VLC vietos klausimu daugiausiai turėjo ką pasakyti Kauno rajono ir miesto atstovai. Abi pusės suinteresuotos, kad milžiniškos reikšmės objektas atsirastų jų teritorijoje.

Ne vienus metus matyta vizija, kad VLC turėtų išdygti netoli Karmėlavos, tačiau ekspertizę atliekantys specialistai rado patrauklesnę ir, žvelgiant iš susidariusios situacijos, kone vienintelę tinkamą vietą – Palemoną. Intermodalinio terminalo statybas būtina baigti iki 2015 m. Kitu atveju bus prarasti statyboms numatyti ES pinigai. Ekspertų skaičiavimu, Palemone terminalas galėtų pradėti veikti 2014 m., o prie Karmėlavos – ne anksčiau kaip 2016 m. Be to, apytiksliais apskaičiavimais, Karmėlavoje terminalo statyba gali atsieiti kone dvigubai brangiau, nes Palemone jau yra šiokia tokia infrastruktūra.

"Toks projektas negali būti be ateities, be plėtros perspektyvos", – Palemono variantą, nepaisydamas ekspertų išvadų, ragino atmesti Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.

"Nepamirškite terminų, per kuriuos reikia terminalą pastatyti. Todėl ir siūloma jį statyti Palemone, o vėliau VLC galėtų apimti teritoriją nuo Palemono iki Kauno laisvosios ekonominės zonos (LEZ) ir oro uosto", – aiškino į Kauno regiono plėtros tarybos posėdį atvykęs susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas.

Šio galimo VLC varianto į tarybos posėdį atvyko ginti ir Europos Komisijos (EK) atstovas Jamesas Poundas."Mes nesame teisėjai. Atvažiavome tam, kad paaiškintume, kokios bus pasekmės ir galimybės priėmus vieną ar kitą sprendimą", – sakė J.Poundas.

Pagal ekspertų viziją Palemone įsikurtų intermodalinis terminalas, čia būtų europinės ir Rusijos geležinkelio vėžių susikirtimo vieta, o VLC teritorija plėtotųsi Kauno LEZ ir oro uosto link.

Dėl tokio VLC varianto Kauno regiono plėtros tarybos prašoma apsispręsti dar šiais metais. "Jie apsispręsti turi patys, bet jei nesutiks, tai dar nereiškia, kad projektas sustos", – pareiškė R.Vaštakas.

"Nejaugi prarasime lėšas besiginčydami, kuris variantas geresnis? Siūlau šaukti dar vieną susirinkimą ir priimti sprendimą, kad VLC sujungs teritoriją nuo Palemono iki oro uosto", – kolegas ragino Kauno meras Andrius Kupčinskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų