Aplinkos apsauga susirūpinusios Vakarų valstybės įvairiais būdais stengiasi iš judriausių gatvių išstumti automobilius ir sustiprinti viešojo transporto pozicijas miestuose.
Daugelio ES valstybių viešojo transporto bendrovės susiduria su panašiomis problemomis kaip ir Kaune. Europos Komisijos duomenimis, vežėjams trūksta finansavimo, įmonės valdomos neefektyviai, trūksta naujų transporto priemonių, o visuomenėje viešasis transportas suvokiamas kaip nepatikimas ir nepatogus.
"Aplinkosaugos problemos, augančios energijos išteklių kainos, perkrauti miestų keliai verčia ieškoti efektyvios viešojo transporto sistemos", – rašoma EK komunikate Tarybai ir Europos Parlamentui.
Sunkmečiu keleivių pastebimai sumažėjo Barselonoje, Madride, Mančesteryje, Paryžiuje, Valensijoje ir Vilniuje.
Daugelyje Europos miestų perkama mažiau mėnesinių bilietų, bet išaugo savaitinių ir trumpesnio laikotarpio bilietų paklausa. Sunkmečiu penkios savivaldos (Briuselio, Madrido, Mančesterio, Pietų Jorkšyro ir Vilniaus) apribojo investicijas į transporto priemones arba infrastruktūrą. Tačiau Berlyno, Londono ir Monrealio savivaldybės ėmėsi papildomų investicijų į viešąjį transportą. Per krizę labiausiai pažeidžiamoms visuomenės grupėms transporto paslaugos atpigintos Birmingame ir Londone.
Briuselyje 2015–2017 m. planuojama įvesti spūsčių mokestį, kurio esmė tokia: "Jeigu važiuoji – mokėk." Helsinkyje šiuo metu rengiama studija dėl tokio mokesčio įvedimo. Monrealyje panašus mokestis jau renkamas. Kai kuriose sostinėse automobilių vairuotojai moka už įvažiavimą į senamiestį.
Viešasis transportas Vakarų Europoje
Čekija. Integruota viešojo transporto sistema, jungianti kelias transporto rūšis. Šiuo metu visos viešojo transporto rūšys didelėje dalyje Pietų Moravijos ir Brno mieste sujungtos į vieną integruotą transporto sistemą "Ids Jmk". Tomis pačiomis sąlygomis galima keliauti vietiniais traukiniais, regioniniais autobusais, viešojo transporto priemonėmis Brno mieste. Visose transporto priemonėse galioja tie patys bilietai. Pirmaisiais metais po integracijos keleivių skaičius išaugo 18 proc., antraisiais – 7 proc. Brno atsisakyta daugumos autobusų, jie pakeisti tramvajais ir traukiniais.
Šveicarija. Įgyvendinus integruotą bilietų sistemą,iškilo problema dėl pajamų paskirstymo tarp skirtingų viešojo transporto operatorių. Todėl investuota į automatinę keleivių skaičiavimo sistemą.
Vokietija. Viešojo transporto bendrovės veikia monopolinių, istoriškai susiformavusių regioninių rinkų struktūrose, todėl daugėja raginimų reformuoti savivaldybių viešąjį transportą. Rinkoje veikia 800 viešojo transporto bendrovių, kurios yra pasiskirsčiusios į 60 asociacijų.
Naujausi komentarai