„Ilgą laiką buvo kovojama dėl verslo skrydžio į Londoną. Buvo svarstomas Hitrou oro uostas, bet ten nėra laisvų laikų, tad buvo pasirinktas Londono Sičio oro uostas. Esame praradę ne vieną investiciją dėl susisiekimo tarp Londono ir Vilniaus nebuvimo, Londonas yra pagrindinis maršrutas, kurį nurodo investuotojai kalbėdami apie iššūkius investuojant Lietuvoje“, – BNS sakė ūkio ministras.
Trečiadienį V. Sinkevičius ir susisiekimo ministrą Roką Masiulį pavaduojantis aplinkos ministras Kęstutis Navickas pasirašė įsakymą dėl šalies ekonominei ir socialinei plėtrai gyvybiškai svarbaus maršruto Vilniaus oro uostas – Londonos Sičio oro uostas nustatymo.
V. Sinkevičiaus teigimu, rugsėjį ketinama skelbti šiuo maršrutu skrydžius organizuoti norinčios oro linijų bendrovės konkursą.
„Tikimės, kad konkurse dalyvaus bent kelios oro linijos. (...) Jeigu viskas gerai, metų pabaigoje oro linijos turėtų pradėti pardavinėti skrydžių bilietus ir pirmieji lėktuvai pradėtų skristi apie 2019 metų pavasarį“, – kalbėjo ūkio ministras.
Konkurso nugalėtojui valstybė suteiktų tam tikrą finansinė pagalbą. Europos Sąjunga (ES) draudžia valstybei remti oro uostus arba bendroves. Be papildomo Europos Komisijos (EK) leidimo naujiems skrydžiams galima skirti tik nedidelę pagalbą – 200 tūkst. eurų per trejus metus.
Ministrų pasirašytame įsakyme nurodoma, kad reguliarius skrydžius šiuo maršrutu organizuos konkurso būdu parinkta oro linijų bendrovė. Teigiama, skrydžiai turėtų būti organizuojami 6-12 kartų per savaitę. Skrydžiai turės būti vykdomi visus metus, bilietai platinami rinkos kainomis.
Oro linijų bendrovė turės užtikrinti, kad skraidins ne mažiau kaip 98 sėdimų vietų turinčiais orlaiviais.
Šiuo metu iš Vilniaus oro uosto oro linijų bendrovės skraidina į Londono Lutono ir Standstedo oro uostus. Keleivius skraidina tik pigių skrydžių įmonės – Vengrijos „Wizz Air“ ir Airijos „Ryanair“.
Naujausi komentarai