Pasak jo, naujas derybų etapas planuotas antradienio vidurdienį, tačiau profesinė sąjunga jame nedalyvaus, nes turi pasiruošti 15 val. vyksiančiam teismo posėdžiui. VVT prašo stabdyti streiką motyvuodama, kad profesinė sąjunga nesilaiko teismo nustatytų streiko sąlygų – streiko metu užtikrinti bent pusę maršrutų.
„Gavome teismo pranešimą, kad 15 val. vyks posėdis dėl streiko laikino sustabdymo. Gavome vakar vakare ir žinutę iš bendrovės, kad ji mus kviečia šiandien berods 12 val.“, – BNS sakė A. Markevičius.
Anot jo, profesinė sąjunga turi pasiruošti teismo posėdžiui, todėl derybas nukeltų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Todėl profesinė sąjunga vertina tai, kaip ir paskutinius dvejus metus, kad bendrovė neieško sutarimo, kaip pasirašyti kolektyvinę sutartį, o vėl naudojasi teismais kaip įrankiu susidoroti su profesine sąjunga (...). Mes neturime galimybių eiti į derybas – prašysime bendrovės, kad derybos dėl naujos kolektyvinės sutarties būtų pradėtos po teismo posėdžio“, – sakė A. Markevičius.
Į teismą kreipėmės dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo – sustabdyti streiką, dėl to, kad profesinė sąjunga neužtikrina minimalių paslaugų teikimo.
Jis kartojo, kad streiką ketinama vykdyti, kol pavyks sutarti dėl kolektyvinės sutarties atnaujinimo ir profesinės sąjungos keliamų sąlygų joje.
Teismui pritaikius laikinąsias apsaugos priemones, streikas galėtų būti atidėtas 15 darbo dienų.
VVT atstovė Giedrė Buivydaitė sakė, kad daugiausiai streikuojančiųjų yra Verkių transporto departamente, profesinė sąjunga dar penktadienį buvo įspėta, kad jame neužteks vairuotojų norint užtikrinti streiko teisėtumą.
„Į teismą kreipėmės dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo – sustabdyti streiką, dėl to, kad profesinė sąjunga neužtikrina minimalių paslaugų teikimo“, – BNS sakė G. Buivydaitė.
Ji pabrėžė, kad bendrovė nesiekia riboti darbuotojų galimybės streikuoti, bet nori užtikrinti bent minimalią teismo nustatytą viešojo transporto veiklą. VVT duomenimis, antradienį norint užtikrinti minimalias paslaugas, trūksta apie 50 vairuotojų. Dalis jų atšaukiama iš poilsio.
„Mūsų tikslas nėra stabdyti streiko. Jei darbuotojai nori streikuoti, tegu jie streikuoja. Bet padarykime tą 50 procentų, kurį ir mes, ir jie privalo padaryti“, – sakė VVT atstovė.
Savo ruožtu A. Markevičius pabrėžė, kad streiko komitetas skyrė papildomus darbuotojus – jie trumpam grįžo į darbą siekiant užtikrinti pusę maršrutų.
Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai pirmadienį pradėjo neterminuotą streiką VVT administracijai ir profesinei sąjungai nesutariant dėl darbo apmokėjimo sistemos. Į sostinės gatves neišvažiavo daugiau kaip pusė autobusų.
Naujausiais duomenimis, bendrovei rytoj trūks apie 100 autobusų vairuotojų ir tai labiausiai paveiks autobusų maršrutus.
Naujausiais VVT duomenimis, antradienį streikuoja 472 darbuotojai.
„Naujausiais duomenimis, bendrovei rytoj trūks apie 100 autobusų vairuotojų ir tai labiausiai paveiks autobusų maršrutus. Troleibusų tvarkaraščiai kinta mažiau, jų mieste kursuoja kur kas daugiau nei 50 proc. ir šiandien jie išliks panašūs kaip vakar“, – pranešė VVT.
Streikas planuotas prieš metus, bet iš pradžių atidėtas dėl teisme vykusių ginčų, vėliau – dėl laikinai pasiekto susitarimo rugsėjo pabaigoje. Jį VVT galiausiai nutraukė nepavykus deryboms su profesine sąjunga.
Darbuotojų atstovai reikalauja atlyginimų sistemą įtraukti į kolektyvinę sutartį, joje įtvirtinti 10 proc. algų augimą ir iš esmės nebloginti 2018-ųju kolektyvine sutartimi pasiektų susitarimų.
Nesutarimų kyla dėl pakoreguotos darbo kokybės priedų tvarkos, taip pat dėl profesinės sąjungos siekio kolektyvinėje sutartyje palikti daugiau svertų jai sprendžiant dėl, pavyzdžiui, struktūrinių pertvarkų ir kitų pakeitimų įmonėje.
VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veža įprastu grafiku.
Iš viso VVT dirba 1830 darbuotojų, per 1100 iš jų – vairuotojai.
Naujausi komentarai