Sunkmetis – pats geriausias metas naujovėms, o kūrybingų idėjų produktams, kaip parodė renginys "Idėjos 2009", gali pasiūlyti ir Lietuvos aukštųjų mokyklų studentai.
Ekologiški lipdukai brangiems daiktams apsaugoti, energiniai keksiukai, dantų šepetėliai su mokomąja programa vaikams – studentų sukurti produktai, kuriuos galbūt netrukus rasime prekybos centruose. Į šias idėjas, kaip ir į kai kurias kitas, dėmesį šalies įmonių atstovai atkreipė kasmetėje Vilniaus universiteto (VU) organizuojamoje geriausių rinkodaros darbų parodoje "Idėja 2009".
Šįmet savo sukurtus produktus verslininkams pristatyti pageidavo 99 komandos iš įvairių aukštųjų mokyklų, bet buvo pakviesta 40 iš Vilniaus universiteto, Šiaulių universiteto, Kauno technologijos universiteto (KTU), ISM, LCC tarptautinio universiteto, Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centro, Utenos kolegijos, Vilniaus kolegijos ir Vilniaus kooperacijos kolegijos.
Parodoje įvairių specialybių studentai rungėsi pristatydami unikalias arba modifikuotas idėjas ir produktus. Kai kurios iš jų iškart sudomino verslininkus – jauniesiems mokslininkams buvo pasiūlytos bendradarbiavimo sutartys.
"Planavome įsigyti vieną idėją, bet nutarėme investuoti į dvi, – po renginio sakė bendrovės "Palink", valdančios prekybos tinklą "Iki", atstovas spaudai Valdas Lopeta. – Gamybą organizuosime mes, bet studentai turės galimybę uždirbti iš savo idėjų."
Prekybos tinklo "Iki" parduotuvėse kitąmet rasime studentų kurtų energinių keksiukų ir dantų šepetėlių su mokomąja programa vaikams. Svarstydami į kurias investuoti, "Iki" atstovai idėjas vertino pagal jų racionalumą, pritaikymą ir galimybę įgyvendinti Lietuvoje.
Energinius keksiukus sukūrusios keturios KTU Ekonomikos ir vadybos fakulteto studentės nesitikėjo, kad jų produktu susidomės verslininkai.
"Tiesiog atlikome užduotį, kurią gavome per rinkodaros paskaitas, – pasakojo būsimoji ekonomistė Sandra Šukytė. – Negalėjome patikėti, kad keksai pateks į prekybos centro lentynas ir netgi iš to uždirbsime."
Paklausta, kuo šie saldumynai skiriasi nuo kitų, kuriuos galima rasti parduotuvėse, S.Šukytė pabrėžė, kad tai – ekologiškas, menkai kaloringas produktas, kurį galima vadinti energiniu užkandžiu. Kekso sudėtyje yra veikliosios medžiagos kofeinas ir taurinas, kurios suteikia energijos. Be to, šie keksai – maži, vieno kąsnio saldumynai.
"Plūdurų" komanda pasivadinę KTU Ekonomikos ir vadybos fakulteto studentai parodoje pristatė ekologiškus lipdukus "SafeSticker", pagamintus iš lengvai suyrančių medžiagų. Lipduko paskirtis – apsaugoti brangius daiktus. "SafeSticker", išbuvęs vandenyje apie 30 sekundžių, išsipučia, iškyla į vandens paviršių ir neleidžia daiktui, ant kurio paviršiaus pritvirtintas lipdukas, nuskęsti. Lipduko autoriai laimėjo "Grand Prix" pirmą vietą.
O Šiaulių universiteto antrakursiams pavyko sukurti dantų šepetėlius vaikams su įdiegtomis mokomosiomis programomis.
"Nuo vaikystės reikia mokytis taisyklingai valyti dantis, o įdiegta programa komanduoja, kokį judesį atlikti", – apie produktą pasakojo viena jo autorių Jolita Venckutė. Jos kolega, to paties universiteto socialinių mokslų studentas Rolandas Ulevičius, po parodos patikėjo, kad studentų idėjos gali būti įgyvendintos. Esą trūko tik laiko geriau pasirengti konkursui.
Naujausi komentarai