Už naujos šviesoforų sistemos diegimą sostinėje atsakingą konsorciumą drebina nesutarimai. Ties bankroto riba atsidūrusi bendrovė "Urbico" pinigų ieško partnerių kišenėse, bet lazda, regis, atsisuks kitu galu.
Partneriai susikivirčijo
Skolų spaudžiama "Urbico" vengia komentuoti savo finansinę padėtį, tačiau drąsiai prabilo apie ketinimus bylinėtis su, galima sakyti, jau buvusiais partneriais. Konsorciume, kurį sudaro "Urbico", "Siemens", "Fima" ir "HNIT-Baltic", vienybe nekvepia.
"Urbico" ketina paduoti "Siemens" į teismą dėl neva aplaidaus darbo diegiant šviesoforų valdymo sistemą Olandų žiede. Bendrovė tikina, kad patirs daugybę nuostolių (jie gali siekti iki 400 tūkst. litų) būtent dėl partnerių kaltės.
"Dėl pastarojo partnerio – UAB "Siemens" – kaltės, t. y. nelaiku ir nekokybiškai vykdomų darbų, projektas vėluojamas baigti, todėl UAB "Urbico" patiria didelius finansinius ir nefinansinius nuostolius. Artimiausiu metu įmonė rengiasi pradėti teisminį procesą UAB "Siemens" atžvilgiu dėl netinkamo eismo valdymo sprendimo Vilniuje, Olandų žiede", – sakoma dienraščiui atsiųstame rašte, kurį pasirašė naujasis "Urbico" generalinis direktorius Kęstutis Šimėnas.
Anot "Urbico" vadovo, "Siemens" parengtas eismo valdymo Olandų žiede projektas ne pagerino, o pablogino padėtį. Be to, užsakovui (savivaldybės įmonei "Susisiekimo paslaugos") pareikalavus išmontuoti šviesoforus, bendrovė esą patirs papildomų nuostolių.
Į ieškinį – ieškiniu
Kęstutis Čiplys, bendrovės "Siemens" Pramonės sprendimų ir paslaugų skyriaus direktorius, dienraščiui teigė, esą skolų spaudžiama "Urbico" taip tik bando ieškoti papildomų pinigų.
"Mes nesišvaistome tokiais kaltinimais, mes kalbame faktais ir įrodymais. Santykiai (su "Urbico", – red. past.) niekados nepagerės, jie jau per toli nuėjo taip elgdamiesi ir negebėdami vykdyti įsipareigojimų. Jie iš viso yra neįgalūs ir ieško kažkokių galimybių užsidirbti. Bet nemanau, kad jie turi pinigų samdytis teisininkams. Netgi nemanau, kad jie iš tikrųjų kreipsis į teismą", – ironizavo K.Čiplys.
Pašnekovas taip pat pareiškė, kad "Urbico" dabar slegianti skola siekia apie 15 mln. litų. Tačiau tai dar ne viskas: "Siemens" taip pat duoda "Urbico" į teismą, siekdama išieškoti 10 mln. litų skolą.
Ruošiasi blogiausiam
K.Čiplio teigimu, už sostinės šviesoforus atsakingo konsorciumo partneriai regi menkas "Urbico" ateities prošvaistes. Pasak jo, "Siemens" jau rengiasi perimti "Urbico" funkcijas ir įsipareigojimus.
"Mūsų žiniomis, jų padėtis kasdien vis sudėtingesnė. Konsorciume ("Urbico" bankroto atveju – red. past.) liktų trys nariai, kurie solidariai atsakingi ir pagal įstatymus turės įvykdyti visus įsipareigojimus. Stebime situaciją, kiekvieną savaitę ją aptariame ir ruošiamės blogiausiam atvejui. Bet stebuklų irgi būna", – aiškino jis.
Paklaustas, ar likusios trys bendrovės pajėgios tinkamai perimti "Urbico" funkcijas, pašnekovas užtikrino, kad tai nebūtų per didelė našta. "Turime įvykdyti įsipareigojimus, ir daugiau nieko", – pabrėžė "Siemens" Pramonės sprendimų ir paslaugų skyriaus vadovas.
Skolos – ne tik "Siemens"
10 mln. litų "Siemens" ieškinys – ne paskutinė "Urbico" bėda. Paaiškėjo, kad bendrovė neskuba atsiskaityti ir su kita konsorciumo partnere "HNIT-Baltic". Šios įmonės direktorius Linas Gipiškis dienraščiui teigė, jog partnerės skolas šiuo metu bandoma atgauti per teismus. Tiesa, jis nei patvirtino, nei paneigė, kad dalis "Urbico" turto areštuota būtent "HNIT-Baltic" prašymu.
L.Gipiškis nepanoro atskleisti, kiek jo įmonei skolinga "Urbico". "Labai didelė skola kabo", – nedaugžodžiavo "HNIT-Baltic" vadovas. Pasak jo, bendrovė pamažu, nedidelėmis sumomis, atsiima skolą iš "Urbico", tačiau jos funkcijų, jei bendrovė bankrutuotų, perimti neketina. Esą savo darbus "HNIT-Baltic" baigė dar pernai, ir užsakovai jokių priekaištų neturi, o "Urbico" funkcijas blogiausiu atveju turėtų perimti "Siemens" ir "Fima".
Beje, vienintelė "Fima" nepanoro atvirai kalbėti apie "Urbico" padėtį.
Ambicingas projektas stringa
2006 m. trijų įmonių konsorciumas laimėjo Vilniaus savivaldybės skelbtą konkursą modernizuoti šviesoforų reguliavimo sistemą. Konsorciumui vadovavo UAB "Eismas", 2008 m. pakeitęs pavadinimą į "Urbico".
"Eismo" vadovaujamas konsorciumas įsipareigojo už 102 mln. litų įrengti automatinę šviesoforų sistemą, o dar už 43 mln. litų dešimt metų ją prižiūrėti. Projektas turėjo būti baigtas 2008 m. lapkritį, bet iki šiol sistema dar derinama, iš šešių planuotų vadinamųjų žaliųjų koridorių tinkamai veikia tik vienas.
Vilniuje turi veikti šeši transporto koridoriai. Tai magistralės Tarptautinis oro uostas–Žaliasis tiltas, Žaliasis tiltas–Kalvarijų g., Žaliasis tiltas–Arsenalo g.–Antakalnio g.–Nemenčinės pl. (iki Saulėtekio al.), J.Basanavičiaus g. (nuo Švitrigailos g.)–Savanorių pr. (iki Riovonių g.), Vasario 16-osios g.–Tauro g.–Šopeno g.–Pylimo g.–Vilniaus g. ir Vilniaus miesto centrinė dalis.
Į sistemą turi būti sujungta daugiau kaip 2 tūkst. šviesoforų. Apskaičiuota, kad suderinus jų darbą sostinės gatvių pralaidumas padidės iki 20 proc., o ekonominė projekto nauda per metus turėtų sudaryti 19 mln. litų.
Naujausi komentarai