Jau keletą mėnesių Lietuvos pašto vadybininkai sėda į nedidelį geltoną elektromobilį "Tazzari Zero" ir juo keliauja pas klientus. Taip esą ir taupomos sąnaudos, ir gerinamas įmonės įvaizdis.
100 km už 7 litus
Lietuvos pašto generalinė direktorė Lina Minderienė džiaugėsi įmonėje žiemą atsiradusiu ekologišku automobiliu. Pasak jos, planuojama tokių mašinų įsigyti ir daugiau: "Galvojame ir toliau plėsti elektromobilių parką."
Pas gyventojus paštininkai elektromobiliu kol kas nevažiuos, nes "Tazzari Zero" gana nedidelis (bagažinės talpa – 150 l).
L.Minderienė teigė, kad vienas toks automobilis įmonei per metus padės sutaupyti kelis tūkstančius litų. Skaičiuojama, kad 100 km atstumą įveikti šiuo elektromobiliu kainuoja apie septynis litus.
Stato nemokamai
Ekologišku automobiliu Lietuvos paštas susižavėjo ir dėl to, kad Vilniuje elektromobilius kol kas galima statyti nemokamai – tereikia gauti leidimą.
Prie šio automobilio vairo taip pat gali sėsti B1 kategorijos vairavimo pažymėjimą turintys asmenys. Kadangi šis automobilis nesveria daugiau nei 550 kg ir neviršija 15 kW galios, jis priskiriamas keturračiams.
"Tazzari Zero" elektromobilis – idealus dirbantiems mieste. Tačiau tolimesnės kelionės gali sukelti sunkumų. Su visiškai įkrautu akumuliatoriumi automobilis gali nuvažiuoti 140 km, maksimalus elektromobilio greitis – 100 km/val.
Trūksta infrastruktūros
Akumuliatoriui visiškai įkrauti prireiks 5–9 valandų. Kol kas elektromobilių savininkai gali pasigesti ir vietų, kur būtų galima įkrauti žaliuosius automobilius. Kaip teigė "Tazzari" atstovas Lietuvoje Vytautas Dailydka, jo žiniomis, šiuo metu Lietuvoje tėra 10 vietų, kur įmontuotos elektromobilių įkrovimo stotelės.
Nors infrastruktūra elektromobilių savininkams dar nėra išplėtota, Lietuvos pašto direktorė džiaugėsi, kad naujasis įmonės automobilių parko "gyventojas" skelbia įmonės tikslą – tapti ekologiškai. "Tazzari Zero" kainuoja 87 tūkst. litų. Lietuvos pašte šis elektromobilis atsirado sudarius trejų metų sutartį su italų gamintojo atstovais Lietuvoje.
"Tazzari" elektromobilius į Lietuvą atvežęs V.Dailydka teigė, kad šiuo metu Lietuvoje yra keturi tokie elektromobiliai. Automobilių gamintojo atstovai nuolat derasi su įmonėmis, kurios norėtų išsinuomoti šias ekonomiškas transporto priemones.
"Pagrindinė priežastis, kodėl įmonės nusprendžia "neįsileisti" elektromobilių, yra tai, jog jie skaičiuoja pradinį mokestį ar mėnesio nuomos kainą. Tačiau tai nėra tik automobilis, skirtas nuvažiuoti iš vienos vietos į kitą, tai ir įvaizdis įmonei, ekonomiškumas. Įvaizdis juk ir kainuoja", – kalbėjo pašnekovas. "Tazzari" atstovas taip pat prasitarė, kad vieną elektromobilį yra jau įsigijęs ir privatusis asmuo.
Naujausi komentarai