Į oro uostą vilniečiai jau gali važiuoti traukiniu. Tikimasi, kad modernus savaeigis vagonas taps mėgstama alternatyva autobusams ar taksi ir sumažins sostinėje automobilių spūstis.
Po iškilmingų kalbų, grojant orkestrui, pirmą kartą nauju traukiniu iš Vilniaus geležinkelio stoties į Tarptautinį Vilniaus oro uostą vakar riedėjo "Lietuvos geležinkelių" darbuotojai ir garbės svečiai. Šiandien šia transporto priemone jau gali keliauti visi norintys pasiekti oro uostą ar grįžti iš jo.
Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka džiaugėsi, kad Lietuva tapo pirmąja Baltijos šalimi, turinčia geležinkelio jungtį tarp stoties ir oro uosto. Sprendimas sukurti tokį maršrutą priimtas siekiant mažinti transporto grūstis sostinėje, palengvinti susisiekimą oro uosto darbuotojams, keleiviams, Kirtimų gyventojams, pagerinti sostinės įvaizdį.
Į pirmą kelionę savaeigis vagonas išvažiavo sausakimšas: jį apžiūrėti panoro visi dalyvaujantys iškilmėse. Tačiau įprastą dieną keleiviams vietos turėtų pakakti: automotrisėje įrengta 91 sėdima vieta, tiek pat keleivių galės važiuoti stovėdami. Moderniausiame Lietuvos traukinyje įrengti išstumiami laipteliai, vakuuminis tualetas, oro kondicionavimo sistema, sukurtas šiuolaikiškas interjeras.
Specialiai automotrisei oro uoste buvo įrengta moderni stotelė, pritaikyta keleiviams su dideliu bagažu ir neįgaliesiems. Ją įrengti atsiėjo daugiau nei 2 mln. litų. Iš oro uosto terminalo į stotelę nutiestas naujas dengtas pėsčiųjų takas. Traukinio tvarkaraščiams ketinama įrengti švieslentes ir geležinkelio stotyje, ir oro uoste. Traukinys kursuos vidutiniškai kas 40 minučių. Kelionė juo truks septynias minutes ir kainuos 2 litus.
Vienintelis dviaukštis
Vilniaus geležinkelio stotyje starto jau laukia ir modernus dviaukštis traukinys. Nuo gruodžio jis pradės kursuoti maršrutu Vilnius–Kaunas–Vilnius. Šis dviaukštis traukinys pirmas ne tik Baltijos šalyse, bet ir visoje Rytų Europoje. Jame yra 318 sėdimų ir 328 stovimos vietos.
Naujausi komentarai