– Tyrimas yra pradėtas, kokie duomenys šiuo metu yra renkami?
– Šiuo metu renkame informaciją apie skrydį, apie įgulą, taip pat lėktuvo techninę priežiūrą. Taip pat iš Vilniaus oro uosto laukiama duomenų apie kilimo ir tūpimo tako būklę.
– Oro sąlygos buvo blogos. Ar tai galėjo būti viena iš priežasčių? Jūs kaip ekspertas kaip įvardintumėte, dėl ko galėjo nutikti tas nuslydimas?
– Dažniausiai tokius įvykius lemia tam tikra įvykių seka ar grandinėlė. Tai yra tiek ir pilotų veiksmai, tiek ir oro sąlygos, tiek ir kilimo ir tūpimo tako dangos būklė ir panašiai.
– Kokia žala buvo padaryta lėktuvui šio incidento metu? Žmonės kalba apie skylę lėktuve. Ar tai jau buvo Milane, ar atsirado ore, ar tik nusileidus?
– Galiu nuraminti, kad liemens apatinė dalis buvo pažeista tuomet, kai lėktuvas išriedėjo iš tūpimo ir kilimo tako ribų ir kliudė ledinio sniego sankaupas, kilimo-tūpimo tako įrenginius, tokius kaip žiburiai ir kelio ženklai.
– Ar šis tyrimas yra reikalingas? Kam – atrasti kas kaltas dėl incidento, ar užkardyti kelią panašiems incidentams ateityje?
– Vienintelis saugos tyrimo tikslas yra ateityje išvengti avarijų ir pavojingų incidentų. Mes nenustatome, kas yra kaltas, kas yra atsakingas, tai yra ikiteisminių institucijų darbas.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Bet jeigu pamatytumėte, kad tai buvo piloto klaida?
– Mes vis tiek neatliekame jokių baudžiamųjų veiksmų. Vienintelis tikslas yra ateityje išvengti avarijų ir incidentų. Tie patys pilotai su mumis bendrauja betarpiškai ir jie gali duoti parodymus prieš save.
– Ar šis pilotas jau davė parodymus?
– Pilotai dar nebuvo apklausti. Apklausa organizuojama šią savaitę.
– Ar Lietuvos oro uostuose panašių incidentų dažnai nutinka? Kiek per metus panašių tyrimų atliekate?
– Praeitais metais pradėjome keturis tyrimus. Su komercine aviacija buvo susijęs vienas tyrimas ir trys tyrimai iš bendrosios aviacijos.
– Koks tyrimas buvo susijęs su komercine aviacija?
– Su komercine aviacija buvo susijęs tyrimas taip pat Vilniaus oro uoste, kuomet „Brussels Airlines“, riedėdamas į tūpimo ir kilimo taką, patyrė rato sprogimą ir rato detalės pažeidė orlaivio konstrukcinius elementus.
– Ar tokie nuslydimai dažnai būna bendrai aviacijoje ne tik Lietuvoje?
– Taip, aviacijoje pasitaiko kiekvienais metais ir galbūt kiekvieną mėnesį, tačiau jie būna kitose šalyse. Daugiau būna ten, kur aviacijos veikla yra didesnė.
– Ir priežasčių gali būti įvairiausių?
– Taip, įvairiausių priežasčių gali būti: nuo piloto klaidos, nuo oro sąlygų, nuo komunikacijos tarp bokšto ir įgulos nebuvimo. Tuo pačiu net įgulos bendravimo ar nesupratimo ir panašiai.
– Ar keleiviai gali nukentėti per tokius incidentus?
– Gali nukentėti, bet jeigu keleiviai nukentėtų, tai jau būtų avarija.
Naujausi komentarai