Pereiti į pagrindinį turinį

Tyrimas dėl Vilniaus oro uoste nuo tako nuslydusio orlaivio: atskleista naujų detalių

2024-02-06 09:37
LNK.lt inf.

Šeštadienio popietę Vilniaus oro uoste nuo kilimo-tūpimo tako nuslydo užsakomųjų skrydžių avialinijų kompanijos „Avion Express“ orlaivis. Tyrimą dėl incidento pradėjo Teisingumo ministerija. Orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Laurynas Naujokaitis papasakojo apie pradėtą tyrimą.

Feisbuko vaizdo įrašo stop kadrai

– Tyrimas yra pradėtas, kokie duomenys šiuo metu yra renkami?  

– Šiuo metu renkame informaciją apie skrydį, apie įgulą, taip pat lėktuvo techninę priežiūrą. Taip pat iš Vilniaus oro uosto laukiama duomenų apie kilimo ir tūpimo tako būklę.  

– Oro sąlygos buvo blogos. Ar tai galėjo būti viena iš priežasčių? Jūs kaip ekspertas kaip įvardintumėte, dėl ko galėjo nutikti tas nuslydimas?  

– Dažniausiai tokius įvykius lemia tam tikra įvykių seka ar grandinėlė. Tai yra tiek ir pilotų veiksmai, tiek ir oro sąlygos, tiek ir kilimo ir tūpimo tako dangos būklė ir panašiai.  

– Kokia žala buvo padaryta lėktuvui šio incidento metu? Žmonės kalba apie skylę lėktuve. Ar tai jau buvo Milane, ar atsirado ore, ar tik nusileidus?  

– Galiu nuraminti, kad liemens apatinė dalis buvo pažeista tuomet, kai lėktuvas išriedėjo iš tūpimo ir kilimo tako ribų ir kliudė ledinio sniego sankaupas, kilimo-tūpimo tako įrenginius, tokius kaip žiburiai ir kelio ženklai.  

– Ar šis tyrimas yra reikalingas? Kam – atrasti kas kaltas dėl incidento, ar užkardyti kelią panašiems incidentams ateityje?  

– Vienintelis saugos tyrimo tikslas yra ateityje išvengti avarijų ir pavojingų incidentų. Mes nenustatome, kas yra kaltas, kas yra atsakingas, tai yra ikiteisminių institucijų darbas.  

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

– Bet jeigu pamatytumėte, kad tai buvo piloto klaida? 

– Mes vis tiek neatliekame jokių baudžiamųjų veiksmų. Vienintelis tikslas yra ateityje išvengti avarijų ir incidentų. Tie patys pilotai su mumis bendrauja betarpiškai ir jie gali duoti parodymus prieš save.  

– Ar šis pilotas jau davė parodymus?  

– Pilotai dar nebuvo apklausti. Apklausa organizuojama šią savaitę.  

– Ar Lietuvos oro uostuose panašių incidentų dažnai nutinka? Kiek per metus panašių tyrimų atliekate?  

– Praeitais metais pradėjome keturis tyrimus. Su komercine aviacija buvo susijęs vienas tyrimas ir trys tyrimai iš bendrosios aviacijos.  

– Koks tyrimas buvo susijęs su komercine aviacija?  

– Su komercine aviacija buvo susijęs tyrimas taip pat Vilniaus oro uoste, kuomet „Brussels Airlines“, riedėdamas į tūpimo ir kilimo taką, patyrė rato sprogimą ir rato detalės pažeidė orlaivio konstrukcinius elementus.  

– Ar tokie nuslydimai dažnai būna bendrai aviacijoje ne tik Lietuvoje?  

– Taip, aviacijoje pasitaiko kiekvienais metais ir galbūt kiekvieną mėnesį, tačiau jie būna kitose šalyse. Daugiau būna ten, kur aviacijos veikla yra didesnė.  

– Ir priežasčių gali būti įvairiausių?  

– Taip, įvairiausių priežasčių gali būti: nuo piloto klaidos, nuo oro sąlygų, nuo komunikacijos tarp bokšto ir įgulos nebuvimo. Tuo pačiu net įgulos bendravimo ar nesupratimo ir panašiai.  

– Ar keleiviai gali nukentėti per tokius incidentus?  

– Gali nukentėti, bet jeigu keleiviai nukentėtų, tai jau būtų avarija. 

Naujausi komentarai

Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų