Pereiti į pagrindinį turinį

Važiuoti traukiniu ne gėda

2008-12-27 09:00
Važiuoti traukiniu ne gėda
Važiuoti traukiniu ne gėda / Tomo Raginos nuotr. Populiarus: per pirmąjį reisą dviaukštis traukinys daug didesnio keleivių srauto sulaukė ankstyvą rytą grįždamas į Vilnių.

Startavęs modernus, greitas elektrinis traukinys keičia požiūrį, kad geležinkeliu keliauja vien vargingai gyvenantys žmonės.

Pirmų keleivių – negausu

Nešiojamuoju kompiuteriu dirbantis traukinio keleivis – įprastas vaizdas Vakarų Europoje. Diena, kada kostiumuoti keleiviai lips ir į Lietuvos traukinius, nebe už kalnų – viliasi mūsų šalies geležinkelininkai, žinantys, kad tūkstančiai kauniečių kiekvieną rytą automobiliais skuba į sostinę. Geležinkelio bėgiais į Vilnių ir atgal rieda uždirbantieji kur kas mažiau.

Ankstų Kūčių rytą iš Vilniaus į laikinąją Kauno geležinkelio stotį Petrašiūnuose atriedėjęs naujasis dviaukštis greitasis traukinys perversmo dar nepatyrė. Neskaitant geležinkelininkų vadovybės, 6.18 val. iš naujųjų vagonų išlipo vos keli žmonės. Jų snaudulį išvaikė orkestro muzika ir simbolinės vaišės.

"Naujuoju traukiniu važiuoti maloniau. Jis kelia mažiau triukšmo, nekrato. Tiesa, žmonių važiavo nedaug. Pirmiau važiuodavau anksčiau išvažiuojančiu traukiniu, kuris stodavo visose stotelėse, jose įlipdavo daugiau keleivių", – įspūdžiais dalijosi kaišiadorietis Algis, dirbantis Kaune. Už komfortą reikėjo papildomai mokėti. Važiuoti lėtesniu traukiniu nuo Kaišiadorių iki Kauno bilietas kainavo 6,1 lito, o naujuoju – 7,1 lito.

Kitas keleivis Leonas atidžiau tyrinėjo pirmą kartą į reisą išvažiavusią naująją transporto priemonę. Vyras turėjo nemažai pastabų – traukinyje ne viskas veikė tobulai, švieslentės užrašuose buvo klaidų.

"Nesuprantu, kodėl, be lietuvių kalbos, užrašai rodomi ir rusų bei anglų kalbomis. Gyvenu Lietuvoje, norėčiau, kad visi užrašai būtų lietuviški. Be to, trūksta informacijos, kur kokius mygtukus spausti", – dėstė Leonas, darbo dienomis keliaujantis iš Vilniaus į Kauną.

Pirmą kartą į Kauną atvykusį dviaukštį traukinį pasitikęs Kauno meras Andrius Kupčinskas su "Lietuvos geležinkelių" atstovais galvojo apie tolesnius planus. A.Kupčinsko įsitikinimu, traukiniuose pravartu įdiegti elektroninio bilieto sistemą. Kalbėta, kad vertėtų nutiesti geležinkelio atšaką iki Kauno oro uosto, o kol jos nėra – patvirtinti autobusų maršrutą tarp oro uosto ir geležinkelio stoties.

Kompiuteriams – tik elektra

Skelbta, kad pirmos klasės bilietus įsigiję keleiviai traukinyje galės dirbti kompiuteriu. Prie kai kurių prestižinių keleivių vietų yra įrengti stalai. Po jais galima rasti elektros lizdų, kurie, kaip perspėja užrašas, skirti tik personaliniams kompiuteriams.

Elektros lizdai leis sutaupyti nešiojamųjų kompiuterių baterijas, o interneto ryšio pageidaujantieji keleiviai juo pasirūpinti turi patys.

Pirmąją traukinio darbo dieną nepriekaištinga švara tviskėjusios keleivių vietos, tualetai, tikimasi, tokį įspūdį išlaikys ir ateityje.

Malonioje aplinkoje kelionė mažiau prailgs, bet kol kas ji nėra trumpesnė, nei važiuojant ligšioliniu greituoju elektriniu traukiniu: ir senas, ir naujas traukinys, sustodamas tik Kaišiadoryse, 101 km nuvažiuoja per 59 min.

Teigiama, kad naujasis dviaukštis naudos 15 proc. mažiau elektros energijos, nei lig šiol eksploatuoti. Ateityje, pertvarkius geležinkelį, naujasis traukinys vadinsis greičiausiuoju, nes galės važiuoti 160 km per valandą greičiu, kelionė iš Kauno į Vilnių truks apie 45 min.

Traukinio privalumais neabejoja

Kauniečių, 7 val. naujuoju traukiniu pajudančių sostinės kryptimi, gretos buvo daug gausesnės. Dauguma šių keleivių ištikimi traukiniams.

Gydytoja Emilija 25 metus skuba į Kaišiadorių ligoninę, o traukinyje sutinka nemažai savo bendradarbių.

Įsitaisiusi švariame, šiltame, puikiai apšviestame vagone Emilija nesulaikė šypsenos. "Kadaise vagonuose būdavo labai šalta, tekdavo trypti kojomis. Dabar šilta, gauni visą informaciją", – džiaugėsi kaunietė. Ji pastebėjo, kad per kelis dešimtmečius bilieto kaina pasikeitė ne keleivių piniginės naudai.

"Anksčiau, būdavo, pusei metų nusiperki nuolatinį bilietą ir užmiršti, kiek jis kainavo. Dabar nuolatinio bilieto neperku, nes retkarčiais kolegė nuveža su nuosavu automobiliu", – buvo atvira Emilija. Autobusus ji ignoruoja ne vien dėl didesnės kainos, bet ir nepatogumų: reikėtų važiuoti iki Žiežmarių, tada persėsti į mikroautobusą.

Kaišiadorių ligoninėje dirbantys kauniečiai skundėsi tik dėl vieno – išlipus iš traukinio nėra vietinio autobuso, nuvežančio iki ligoninės, o pėsčiomis kelias per ilgas.

Dirbantieji Kaišiadoryse tikino, kad jų kelionė į darbą trunka ne ką ilgiau nei kauniečių, ypač tų, kuriems tenka važiuoti su persėdimais.

Perpus mažesne traukinio bilieto kaina džiaugėsi studentė Violeta: kelionė iš Kauno į Vilnių dviaukščiu traukiniu jai kainavo 8,15 lito. "Šis traukinys – geriausia reklama geležinkeliams. Labai stebiuosi, kodėl žmonės renkasi autobusus, nors traukiniai važiuoja greičiau", – prieš išmėgindama naująją transporto priemonę svarstė studentė. Ją palydėjęs draugas Martynas prisipažino pavydžiai žiūrėdavęs į modernius traukinius užsienyje ir seniai laukęs jų Lietuvoje.

Pritaikytas ir neįgaliesiems

Geležinkelių atstovai tikisi, kad naujasis šiuolaikiškas traukinys privilios bent dalį autobusų keleivių. Vienas pranašumų – traukinys neįstringa transporto spūstyse.

Kol kas naujasis dviaukštis traukinys iš Vilniaus į Kauną kasdien sukars tris ratus, o kai bus du tokie traukiniai, reisų padvigubės. Kiti senieji traukiniai stos ir mažose stotelėse.

Naujasis traukinys pritaikytas įvažiuoti su neįgaliųjų vežimėliais. Be to, traukiniu galima vežtis ir dviratį, tiesa, už tokį bagažą reikės primokėti maždaug pusę bilieto kainos.

Vaikams, studentams, neįgaliesiems, pensininkams, tremtiniams, didesnėms važiuojančiųjų grupėms galioja įvairios nuolaidos, tačiau, jei jie pageidaus važiuoti pirmąja klase, nuolaidos nebus taikomos.

Daugeliui lietuvių keliavimas traukiniu taip nutolo nuo kasdienybės, kad kelionė geležinkeliu tapo atrakcija. Kai kas užsisako visą vagoną ir keliaudami ką nors švenčia. "Lietuvos geležinkelių" atstovų teigimu, gerti alkoholį traukinyje draudžiama, tačiau linksmybių dalyviai gali atsinešti vaišių, dainuoti.

Geležinkelininkai nekantraudami laukia kitų metų rugpjūčio, kuomet po remonto žadama atidaryti tunelį ir keleiviai galės naudotis restauruota puošnia Kauno geležinkelio stotimi.


Bilieto kaina

Važiuojant įprastiniu traukiniu – 13,30 Lt.

Važiuojant greituoju traukiniu pirmąja klase – 17,90 Lt.

Važiuojant greituoju traukiniu antrąja klase – 16,30 Lt.


Naujojo traukinio grafikas

Iš Kauno – 7.00, 9.55, 17.56 val.,

iš Vilniaus – 05.20, 08.20, 16.30 val.


Faktai apie dviaukštį traukinį

Traukinys sudarytas iš 3 vagonų: motorinio, prikabinamojo ir prikabinamojo su valdymo kabina.

Bendras traukinio ilgis – 79,2 m, vagonų aukštis – 4,6 m virš bėgių lygio, o vagonų kėbulų plotis – 2,8 m.

Iš viso traukinyje įrengtos 304 sėdimosios vietos, iš jų 23 vietos – variklinio vagono viršutiniame salone – pirmos klasės. Per piką vietos pakaks dar 328 stovintiems keleiviams.

Traukinyje įrengtos modernios garso ir vaizdo informavimo bei salonų ir išorės stebėjimo sistemos.

Visos durys atidaromos paspaudus mygtukus, o užsidaro automatiškai.

Žmonėms rateliuose dviejuose vagonuose iš abiejų pusių įrengti mobilūs įvažiavimo tilteliai, o viduje – vietos vežimėliams pritvirtinti.

Du iš keturių sumontuotų modernių vakuuminių tualetų pritaikyti žmonėms su negalia.

Pagrindinė informacija vagonuose pateikiama ir Brailio raštu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų