– Kodėl trūksta vairuotojų?
– Viena priežastis – popandeminė situacija, kadangi per pandemiją buvo sumažėjusios keleivių vežimo apimtys. Vairuotojus tada teko leisti ir į prastovas. Tuo metu vairuotojai galbūt rado darbus kitose srityse. Dabar atsistatant keleivių srautams dalis vairuotojų, deja, nebegrįžo. Kita priežastis, sisteminė, kad vairuotojų vidutinis amžius yra apie 54 metai. Natūralu, kad nemaža dalis vairuotojų yra pensijinio amžiaus, tad jie išeina iš darbo. Augant srautams mums atsiranda didelis poreikis papildomiems vairuotojams.
– Kaip galvojate, kodėl vairuotojo darbas nėra patrauklus jaunimui?
– Darbas yra tikrai atsakingas ir nėra lengvas. Taip pat į šį sektorių neateina nauji vairuotojai ir nėra pakankamo parengimo. Iki pandemijos per metus būdavo paruošiama apie 1 tūkst. vairuotojų. Šiuo metu stebime skaičius, kad tas skaičius sumažėjo daugiau nei du kartus. Naujų vairuotojų dabar ateina tikrai mažiau.
– Nuo kuo reikia pradėti žmogui, norinčiam tapti viešojo transporto vairuotoju?
– Visų pirma, reikia turėti D kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Tam reikia turėti teisę vairuoti automobilį, paskui praeiti papildomus mokymus ir išlaikyti egzaminus. Autobusų vairuotojams atsiranda papildomas reikalavimas – vairuotojas turi turėti 95 kodą – profesinio mokymo pažymėjimą. Tai užtrunka nuo šešių iki aštuonių mėnesių.
Manome, kad vairuotojų amžiaus ribojimo sumažinimas iki devyniolikos metų pagelbėtų, nes jaunuolis po mokyklos renkasi savo kelią. Jeigu nėra galimybės jam tapti vairuotoju, jis greičiausiai pasirinks kitą specialybę. Tada atgręžti jį į šią specialybę yra pakankamai sudėtinga.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Koks viešojo transporto vairuotojų atlyginimas?
– Šiuo metu vidutiniškai mūsų vairuotojai uždirba apie 1,1 tūkst. eurų į rankas. Priklauso nuo to, kokio sudėtingumo darbą atlieka. Žiūrint dabartinę rinkos situaciją matosi, kad atlyginimas nėra pakankamas. Tiesa, prieš metus atlyginimas buvo ženkliai mažesnis. Per pastaruosius metus jau du kartus kėlėme vairuotojų atlyginimus. Kai kuriems vairuotojams atlyginimas pakilo 25 proc.
Vilniaus viešasis transportas taiko priemonę, jog mes apmokame vairuotojų kursus ir tokiu atveju sudarome su vairuotoju susitarimą, kad jis mažiausiai pusę metų turi mums atidirbti. Mūsų pavyzdžiu pasekė ir kitos įmonės. Kai būsimas vairuotojas mokosi, mes jam dar mokame ir stipendiją.
Naujausi komentarai