„Mūsų tikslas – paversti Neries upės krantinę nauju sostinės traukos centru, todėl rekonstruojant krantinės infrastruktūrą pradėjome svarstyti ir apie aplinkai draugišką vandens transportą. Vandens transporto integracija į viešojo transporto sistemą jau yra pasiteisinusi ir kituose Europos miestuose – Kopenhagoje, Stokholme, Osle, Londone ar Berlyne. Laivybos reikmėms pritaikius esamą infrastruktūrą ir suformavus prieplaukų tinklą, tikime, kad tai taps pozityviu postūmiu netoliese esantiems verslams. Be to, ši transporto rūšis pasitarnaus ir kaip pramoga, kuri neabejotinai atkreips ir turistų dėmesį“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Elektrinis vandens transportas daugelyje Europos miestų pradėtas eksploatuoti tik prieš 2–4 metus. Tendencingai didėjanti tokių transporto priemonių integracija į viešojo transporto sistemas rodo augantį susirūpinimą aplinkosauga ir atliepia tvarių miesto mobilumo sprendimų poreikį.
Sujungs Žirmūnus su centrine sostinės dalimi
Elektrinis vandens transportas į Vilniaus viešojo transporto sistemą bus integruotas trimis etapais. Planuojama, kad pirmuoju etapu 2025 m. bus sukuriama susisiekimo jungtis Žirmūnai – Žvėrynas su 6 prieplaukomis (stotelėmis).
Integravus šią vandens transporto jungtį į esamą Vilniaus viešojo transporto sistemą bus sukuriama persėdimo iš laivo į kelių transportą galimybė viename didžiausių sostinėje viešojo transporto persėdimo taškų – Žaliojo tilto stotelėje, kur per darbo dieną atliekama apie 36 tūkst. kelionių. Šia jungtimi miesto gyventojams ir svečiams taip pat bus užtikrintas patogesnis ir greitesnis susisiekimas su centrinėje miesto dalyje esančiais verslo centrais, muziejais ir kitais traukos objektais.
Skaičiuojama, kad vieno maršruto pilna trukmė truks apie 45 min. Veiklos pradžioje susisiekimo paslaugoms užtikrinti kursuos iki 4 elektrinių laivų, o susisiekimo paslaugos upe bus teikiamos gegužės-spalio mėnesiais.
Antruoju etapu jungtyje Žirmūnai – Žvėrynas bus plečiamas stotelių tinklas, įrengiant papildomas dar 6 stoteles. Trečiuoju etapu planuojama sukurti jungtį Žvėrynas – Vingio parkas įrengiant papildomas 2 stoteles. Antrojo ir trečiojo etapų įgyvendinimas priklausys nuo laivybai būtinos infrastruktūros įrengimo laiko ir techninių galimybių vykdyti laivybą atitinkamoje Neries upės atkarpos dalyje.
Vandens transporto integracija siekiama mažinti automobilių transporto srautą į centrinę miesto dalį ir ateityje įgyvendinus antrąjį ir trečiąjį etapus būtų sukuriama jungtis su savivaldybės numatomomis automobilių parkavimo aikštelėmis. Pastarosiose automobilius pastatę gyventojai ar miesto svečiai kelionę į centrinę miesto dalį galėtų tęsti tvariu ir ekologišku vandens transportu.
Kelionėms vandens transportu – nauja bilieto rūšis
Siekiant užtikrinti vandens transporto integraciją į miesto viešojo transporto sistemą, nuo 2025 m. sausio 1 d. bus įvedama nauja viešojo transporto bilieto rūšis, kuri galios kelionėms upės (vandens) transportu ir kartu suteiks galimybę su tuo pačiu bilietu keliauti miesto viešuoju transportu.
Jau aiškios ir bilietų kainos. Vienkartinis laivo bilietas vilniečiams ir miesto svečiams kainuos 3 eurus įsigyjant mobiliosiose programėlėse ar svetainėje, o perkant laive ir atsiskaitant bekontakčiu būdu – 4 eurus (be lengvatų). Laivo bilietams galios ir viešojo transporto bilietų lengvatinės sąlygos, kurios numatytos tam tikroms keleivių grupėms.
Kelionėms vandens maršrutais bus siūlomas ir šeimos bilietas, kuris sudarys galimybę pigiau keliauti dviem suaugusiems ir iki 3 vaikų (iki 18 metų). Toks bilietas įsigyjant el. būdu kainuos 7 eurus, laive – 9 eurus. Patogioms kelionėms bus siūlomas ir laivo bilieto pirmyn-atgal pasirinkimas, kurį už 5 eurus, keleiviai galės įsigyti tik iš anksto.
Tarybos sprendimu už paslaugos organizavimą bus atsakinga SĮ „Susisiekimo paslaugos“, paslaugos operatoriumi paskirtas UAB „Vilniaus viešasis transportas“, UAB „Grinda“ bus infrastruktūros rangovas ir jos prižiūrėtojas.
Naujausi komentarai