„Džiaugiuosi, kad ilgai ir kruopščiai rengtas svarbus strateginis dokumentas Vilniui šiandien buvo patvirtintas taryboje. Darnaus judumo planas iki 2030 metų numato priemones, kurių įgyvendinimas leis miestiečiams judėti Vilniaus mieste saugiau, patogiau ir maloniau, nepriklausomai nuo pasirinkto judėjimo būdo. Šio dokumento dėka įsitraukiame į pažangių Europos miestų, kurie rūpinasi susisiekimo infrastruktūros tobulinimu, gretas“, – sako mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.
Darnaus judumo plano paskirtis – miestą ir judėjimą planuoti žmonėms, o ne transporto priemonėms, patenkinti šiandienos ir rytojaus miestiečių mobilumo reikmes, keliones padaryti kokybiškesnes, trumpesnes ir malonesnes. Siekiama ir didesnio saugumo gatvėse, mažinti nelaimingų eismo įvykių skaičių, pagerinti oro kokybę, sumažinti triukšmą, kad vilniečiai gyventų sveikiau.
Per pastaruosius dvejus metus šis planas buvo daug kartų viešai pristatytas, apie jį diskutuota su gyventojais, atsižvelgta į jų pastabas ir pasiūlymus. Dokumente numatytos priemonės prisidės prie aplinkos humanizavimo, pritaikymo visiems, nepaisant jų statuso ar judėjimo galimybių, saugos ir ėjimo pėsčiomis skatinimo, judėjimo dviračiu ar kitomis bevariklėmis transporto priemonėmis plėtros, viešojo transporto kokybės tolesnio augimo, automobilių ekologizavimo. Visos šios sritys bus sistemiškai tobulinamos iki 2030 metų ir vilniečių įpročiai keisis palaipsniui.
Kuriamos patogios ir patrauklios alternatyvos
Suplanuota toliau gerinti viešojo transporto kokybę: padidinti jo greitį mieste (ypač centrinėje dalyje), taip pat užtikrinti transporto dažnesnį kursavimą maršrutais, didinti jo patikimumą ir patogumą. Be to, toliau bus tęsiami darbai formuojant patrauklią ir saugią kasdienėms kelionėms ekologiško susisiekimo sistemą. Bus tiesiami ir tvarkomi dviračių takai, šaligatviai trumpiausiu atstumu jungs gyvenamąsias vietas su traukos objektais.
Atskiras dėmesys skiriamas ir transporto ekologizavimo ir srautų paskirstymui, krovinių logistikos valdymui, ypač Senamiesčio zonoje. Svarbiausias siekis – mažinti automobilių sukuriamas neigiamas pasekmes: triukšmo ir taršos rodiklius, didinti saugą miesto erdvėse. Bus siekiama keisti tiek gatvių aplinką ir kokybę, tiek pačius automobilius – palaipsniui mažinti įprastu kuru varomų automobilių skaičių Vilniuje. Daug dėmesio bus skiriama automobiliais perkrautoms miesto erdvėms: siekiama atlaisvinti tokias erdves ir pritaikyti jas kokybiškam laisvalaikiui.
Sprendimai bus kompleksiniai ir paremti skaičiais: rengiant darnaus judumo planą, buvo išanalizuota kitų miestų patirtis, triukšmo, taršos, sveikatos rodiklių duomenys, atliktos miesto gyventojų apklausos.
Naujausi komentarai