Pereiti į pagrindinį turinį

Už BPC darbuotojos įžeidimą vilnietė gavo baudą

2016-11-23 14:52
DMN inf.

Vilniaus rajono apylinkės teismas išnagrinėjo pilietei D. T. administracinio teisės pažeidimo bylą dėl pareigūno įžeidimo ir bereikalingo skambinimo pagalbos telefonu.  Už šiuos pažeidimus jai buvo skirta 86 eurų bauda.

Už BPC darbuotojos įžeidimą vilnietė gavo baudą
Už BPC darbuotojos įžeidimą vilnietė gavo baudą / A. Ufarto/ BFL nuotr.

Buada skirta D. T., gyvenančiai  bendrijos „Galinė“ soduose, Terešiškių k., Marijampolio sen., Vilniaus raj. 

Incidentas įvyko dar 2016 m. rugpjūčio 1 d. Pirmą valandą nakties skubios pagalbos telefono numeriu 112 paskambinusi neblaivi moteris reikalavo taksi telefono numerio. Bendrojo pagalbos centro (BPC) operatorė mandagiai paaiškino jai, kad skubios pagalbos telefonu informacija neteikiama, tam skirtas informacijos telefonas 118.

Supykusi, kad skubios pagalbos telefono numeriu jai nebuvo suteikta nemokama informacija, moteris išplūdo operatorę necenzūriniais žodžiais. Tokiu būdu ji įžeidė valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pareigūnės garbę ir orumą. Kadangi skambinusioji moteris akivaizdžiai žinojo, kad jai nereikia nei priešgaisrinės apsaugos, nei policijos, nei greitosios medicinos pagalbos, skambindama skubios pagalbos telefono numeriu 112 ji padarė ir antrą administracinį teisės pažeidimą.

BPC, reaguodamas į situaciją, kreipėsi į Vilniaus apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą, prašydamas nustatyti skambinusį asmenį ir patraukti jį atsakomybėn. Policijai buvo pateikta skambučio garso įrašo kopija, abonemento numeris, skambučio vietos nustatymo duomenys ir kita informacija.

Remdamiesi gauta informacija, pareigūnai nustatė, kad skubios pagalbos numeriu 112 skambino ir BPC pareigūnę įžeidė pil. D. T.

Pastebima, kad visuomenėje įsigalėjęs negatyvus požiūris į BPC darbuotojus. Manoma, kad dėl nedidelių atlyginimų ir didelės kadrų kaitos BPC dirba tik žemos kvalifikacijos, jokio specialaus išsilavinimo neturintys žmonės „iš gatvės“.

Dirba patyrę specialistai

Tačiau situacija yra kitokia. Absoliuti dauguma arba 80 proc. BPC operatorių yra statutiniai valstybės tarnautojai – vidaus tarnybos sistemos (valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos) pareigūnai. Vieni – jauni ir tik pradedantys savo karjerą vidaus tarnybos sistemoje, kiti – kiek vyresni, atėję į BPC iš policijos ar priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ir sukaupę solidų 20-ies ar net 25-erių metų tarnybos stažą. Be to, daugiau nei 50 proc. pareigūnų turi aukštąjį išsilavinimą arba dar mokosi aukštosiose mokyklose.

Atrankos procesas į BPC darbuotojus taip pat nėra paprastas, nes dėl darbo specifikos kandidatai turi būti atsparūs stresui, turėti konfliktų sprendimo įgūdžių ir būti pakankamai motyvuoti dirbti nuolatinės įtampos kupiną darbą. Jei dirbdami BPC pareigūnai padaro šiurkštų tarnybinį nusižengimą ar pažemina pareigūno vardą, su jais nedelsiant atsisveikinama.

BPC vadovybė vertina savo darbuotojus už demonstruojamą profesionalumą, greitą reakciją, nuovokumą ir kantrybę. Piktavališki skambučiai daro neigiamą poveikį BPC operatorių darbo ir psichologiniam krūviui, be to gali paveikti vėlesnių pagalbos prašymų aptarnavimo kokybę.

BPC primena, kad skubios pagalbos numeriu 112 reikia skambinti tik tada, kai iš tiesų kyla grėsmė gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir kai policija, ugniagesiai gelbėtojai, greitosios medicinos pagalbos ar kitos specialiosios tarnybos turi suteikti skubią pagalbą nelaimės vietoje. Atsiliepus BPC operatoriui reikia trumpai ir aiškiai pasakyti, kas ir kur atsitiko, įdėmiai klausyti operatoriaus užduodamų klausimų ir į juos atsakyti, taip pat vykdyti operatoriaus teikiamus patarimus. Tik nuo abipusiai geranoriško bendradarbiavimo priklausys, ar bus operatyviai suteikta pagalba tiems, kuriems jos iš tiesų reikia.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų