Pereiti į pagrindinį turinį

Australija ketina priversti „Google“ ir „Facebook“ mokėti už naujienų turinį

2020-04-20 07:15

Pasaulinės interneto milžinės „Google“ ir „Facebook“ bus priverstos mokėti už naujienų turinį Australijoje, pirmadienį pranešė šalies vyriausybė, dėl koronaviruso pandemijos drastiškai sumažėjus reklamos užsakymų.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / Scanpix nuotr.

Iždo sekretorius Joshas Frydenbergas (Džošas Fraidenbergas) sakė, kad Australijos konkurencijos ir vartotojų teisių komisija (ACCC) liepos pabaigoje paskelbs taisyklių projektą, numatantį įpareigoti interneto milžines mokėti teisingą kompensaciją už žurnalistinį turinį, imamą iš žiniasklaidos priemonių.  

J. Frydenbergas sakė tikįs, kad Australijai, skirtingai nei kitoms šalims, tokioms kaip Prancūzija ir Ispanija, gali pavykti priverti „Google“ ir „Facebook“ mokėti už naujienų turinį.  

„Nepasiduosime jų grasinimams, – sakė iždo sekretorius žurnalistams. – Suprantame iššūkius, su kuriais susiduriame. Tai labai sudėtingas iššūkis. Turime reikalų su didžiulėmis kompanijomis, tačiau ant kortos pastatyta labai daug, todėl esame pasiruošę šiam mūšiui.“

ACCC mėgino vesti derybas su interneto milžinėmis dėl savanoriško kodekso, pagal kurį jos sutiktų mokėti tradicinėms žiniasklaidos priemonėms už jų turinį. Tačiau šalims nepavyko sutarti „šiuo svarbiu mokesčio už turinį klausimu“, sakė J. Frydenbergas.

Ryšių ministras Paulas Fletcheris (Polas Flečeris) sakė, kad Australija laikysis kitokios nei Europa pozicijos ir remsis ne autorių teisių, o konkurencijos įstatymais.

„Google“ ir „Facebook“ nurodė, jog dėjo daug pastangų, kad iki lapkričio – ACCC  nustatyto galutinio termino – butų pasiektas susitarimas dėl savanoriško kodekso.

„Esame nusivylę dėl šio vyriausybės pareiškimo, ypač turint galvoje, kad sunkiai dirbome, siekdami sutarti iki nustatyto galutinio termino“, – sakė „Facebook“ vykdomasis direktorius Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje Willas Eastonas (Vilas Istonas).   

„[Koronaviruso infekcija] COVID-19 paveikė visas šalies įmones ir pramonę visoje šalyje, įskaitant leidėjus, todėl pristatėme naują pasaulinę paramos iniciatyvą, skirtą palaikyti žiniasklaidos organizacijas tokiu metu, kai mažėja pajamos iš reklamos“, – sakė jis, turėdamas galvoje kovą paskelbtą žinią, kad bendrovė skirs 100 mln. JAV dolerių (91,6 mln. eurų) paramą pasaulio naujienų organizacijoms.

„Google“ pranešė, kad kreipėsi į daugiau kaip 25 Australijos leidėjus, kad sužinotų jų nuomonę apie savanorišką kodeksą.   

„Siekėme konstruktyviai dirbti su pramone, ACCC ir vyriausybe, kad būtų parengtas elgesio kodeksas. Toliau taip pat dirbsime pagal šiandien vyriausybės paskelbtą peržiūrėtą procesą“, – rašoma „Google“ išplatintame pranešime. 

ACCC pirmininkas Rodas Simsas sakė nematantis grėsmės, kad „Google“, užuot mokėjusi už turinį, gali uždaryti savo Australijos naujienų platformą, kaip pasielgė Ispanijoje.

„Apie 10 proc. paieškų rezultatų yra žiniasklaidos pranešimai. Tai smarkiai paveiktų, pavyzdžiui, „Google Search“ naudingumą. Taigi, turime suprasti, jog šiuo atveju nauda yra abipusė, todėl, manau, „Google“ ir „Facebook“ būtų sudėtinga tiesiog pasakyti, kad nebepalaikysime jokių kontaktų su žiniasklaidos priemonėmis“, – sakė R. Simsas visuomeniniam transliuotojui ABC.  

Ruperto Murdocho (Ruperto Merdoko) žiniasklaidos imperijos „News Corp“  vykdomasis valdybos pirmininkas Australazijos regione Michaelas Milleris (Maiklas Mileris) sakė: „Norime sąžiningo ir tuo pat metu reikšmingo užmokesčio.“

„News Corp. Australia“ yra didžiausia laikraščių leidėja Australijoje.

J. Frydenbergas atsisakė nurodyti, kiek „Google“ ir „Facebook“ tektų mokėti žiniasklaidos priemonėms, tik paminėjo, jog sumos siektų milijonus dolerių.

Anot jo, „Google“ Australijoje tenka 47 proc. reklamos užsakovų išlaidų reklamai internete, neįskaitant klasifikuotųjų skelbimų, o „Facebook“ teigia valdanti 24 proc. rinkos.

Žiniasklaidos organizacijos sustabdė dešimčių laikraščių leidybą Australijoje, nes dėl karantino priemonių, įvestų kovai su koronaviruso pandemija, smarkiai sumažėjo reklamos užsakymų.

Kovą apie savo užsidarymą po 85 metų darbo pranešė Australijos nacionalinė naujienų agentūra „Australian Associated Press“ (AAP), o balandžio pradžioje „News Corp“ paskelbė, kad Australijoje nutrauks maždaug 60 regioninių laikraščių leidybą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų