Šie automobiliai nedaug atsilieka ir nuo profesionalių „Formulės-1“ bolidų.
Studentų kuriamą automobilį varo ypač lengvas elektrinis variklis, tesveriantis vos 12,3 kg, kuris išvysto maksimalią 100 kW galią. Automobilio galiniams ratams didžiausias perduodamas sukimo momentas sudaro 1100 Nm, kas leidžia formulės bolidui iki 100 km/val. greičio įsibėgėti vos per 5 sekundes. Studentų formulės didžiausias greitis programiškai apribotas iki 120 km/val. Automobilio elektrinio galios mazgo sistemos įtampa siekia 400 V. Elektrinę sistemą maitina 96 ličio jonų baterijų celės, kurių bendras svoris siekia vos 40 kg.
Kuriamą automobilį studentai renka iš savo pagamintų dalių, tarp jų – rėmas, pakaba, važiuoklė, kėbulas bei daugybė kitų detalių. Automobilio bendroji masė su vairuotoju siekia 380 kg. Su tokiomis charakteristikomis elektromobilis, važiuojant lenktyniniu režimu, gali nuvažiuoti daugiau nei 23 km.
Studentai, dėl nedidelio biudžeto, savo pirmojo bolido konstrukcijoms naudoja plieną ir gamina stiklo pluošto kėbulą, kurie sudaro didžiąją automobilio svorio dalį, tačiau komanda ateityje planuoja naudoti lengvesnes medžiagas.
Iš universiteto studentų sudaryta komanda nuo 2015 m. rudens intensyviai rengėsi pirmajam Lietuvos aukštųjų mokyklų debiutui bei sėkmingai pasirodė didžiulį pasisekimą ir populiarumą pelniusiose „Formula SAE Student“ varžybose.
„Formula SAE“ – tarptautinis studentų kuriamos formulės renginys, kuriame studentų idėjas, planus, organizacinius įgūdžius bei pačią formulę vertino geriausios inžinierių asociacijos. Į liepos 22–25 dienomis Varano De‘ Melegari trasoje Italijoje vykusias varžybas atvyko daugiau nei 70 komandų iš įvairių pasaulio universitetų.
Pirmą kartą dalyvaujanti Lietuvos komanda „VGTU Formula Student Racing Team“ varžėsi trečioje kategorijoje. Statinėse rungtyse reikėjo pristatyti išlaidų analizę, verslo planą bei konstrukcijos ataskaitą (angl. „design report“). Šioje kategorijoje VGTU studentai visose rungtyse pateko į dešimtuką: išlaidų analizėje užimta 9 vieta, verslo plano ir dizaino rungtyse – 7 vietos.
Renginyje netrūko ne tik karščio, bet ir veiklos. Seminarai, geriausių komandų pristatymai, buvo galima stebėti, kaip techninėje komisijoje atliekami vidaus degimo variklių bei elektrinių formulių testai, o vėliau ir varžybos.
VGTU studentai džiaugiasi renginyje vyravusia draugiška atmosfera: teisėjai atsakydavo į visus rūpimus klausimus, davė patarimų, studentai noriai bendravo su varžovais, dalinosi patirtimi, net skolino vieni kitiems įrankius.
„VGTU Formula Student Racing Team“ nariai teigia iš varžybų grįžę su dar daugiau motyvacijos bei žiniomis ir patirtimi, kurią siekia pritaikyti savo antrajame sezone, kitų metų studentiškos formulės varžybose.
Naujausi komentarai