Prabudo galaktikos juodoji skylė: užfiksavo nematytą reiškinį

Aukštai Čilės Andų kalnuose dirbantys astronomai užfiksavo iki šiol nematytą reiškinį – jų manymu, prabudo tolimos galaktikos centre esanti juodoji skylė. Kosminiais mastais tai įvyko akimirksniu, nes prieš 20 metų ta galaktika niekuo neišsiskyrė iš kitų.

Europos pietų observatorijos astronomų dėmesį patraukė galaktika pavadinta SDSS1335+0728. Per kelerius metus jos ryškumas, kai kuriuose diapazonuose, pavyzdžiui, rentgeno spindulių, padidėjo dešimteriopai. Be to, dabar aplink galaktikos centre esančią milžinišką juodąją skylę ėmė švytėti didelis kosminių dujų debesis.

„Galaktikoje buvo juodoji skylė, prie kurios nebuvo jokio dujų šaltinio, maitinančio juodąją skylę. Dabar turime dujų šaltinį. Tiksliai nežinome kas tai, bet nuo, tarkime, 2019 metų vidurio iki 2019 gruodžio įvyko kažkas, kas pradėjo maitinti dujomis šios galaktikos centre esančią juodąją skylę. Štai kodėl tai vadiname pabudimu“, – aiškino ESO astronomė Paula Sánchez Sáez.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

Šis atradimas gali padėti suprasti, kaip atsiranda galaktikos su aktyviais branduoliais.

Pastaraisiais metais dėmesys juodosioms skylėms gerokai išaugo, nes gali būti, kad būtent jose ir sukaupta iki šiol neaptikta tamsioji materija, kuri sudaro didžiąją dalį mūsų visatos.

„Juodąsias skyles iš tiesų sudėtinga pamatyti, nes jos pasižymi labai stipria gravitacija. Jos net neatspindi šviesos. Todėl ieškodami juodųjų skylių negalime jų matyti tiesiogiai, o tenka ieškoti jų poveikio aplinkiniams objektams. Bet koks atradimas yra tikrai įspūdingas pasiekimas“, – tikino astronomė Anna Gammon-Ross.

Šiame straipsnyje: juodoji skylėKosmosas

Nesuprantu,

Nesuprantu, portretas
kodėl beraščiai buduliai skaito tokius straipsnius.Vis tiek nieko nesupranta.Vien tam, kad galėtų išvemt savo durnumą ir neapykantą ?

Diana