Rinko jūrininkų organizacija
Negražiausių pasaulio laivų sąrašą sudėliojo tarptautinė jūrininkų organizacija „Nautilius International“.
„Grožis yra sąlyginė sąvoka, kas vienam nepatinka, kitą gali sužavėti. Negražiausius laivus pagal jų architektūrą, mes rinkome apklausdami kaip įmanoma daugiau žmonių. Mūsų išrinktų bjauriausių laivų dešimtukas bus paskelbtas organizacijos leidinyje „Telegraph“ vasario mėnesį“, - teigiama organizacijos „Nautilius International“ internetiniame portale „Nautilusint.org“.
Tai, kad laivai yra išrinkti į negražiausių dešimtuką dar nereiškia, kad jie yra nepopuliarūs. Iš kitų išsiskiriantys mus dažniausiai ir nustebina. Taip pat ir laivai.
Savos specifikos aukos
Negražiausių laivų sąrašas apima įvairių kategorijų laivus. Tarp jų yra ir jūrų keltai, konteineriniai, gyvulių gabenimo laivai, netgi kruiziniai laineriai. Tarp negražiausių laivų ir pasaulinės naujovės, kaip konceptinis laivas „Vindskip“. Nors neįprasta, aerodinaminė jo korpuso konstrukcija padėtų taupyti iki 60 proc. kuro ir jis iš esmės yra nepaskandinamas, pats laivas pripažįstamas kaip vienu iš laivybos „pabaisų“. Šis laivas skirtas gabenti automobiliams. Jis varomas dujomis, bet dėl konstrukcijos generuoja ir vandens paviršiumi sklindančią vėjo energiją.
Tarp negražiausių laivų yra ir kitas automobilių vežėjas italų kompanijos „Grinaldi“ laivas „Grande Benin“. Dėl specifikos dažnai prastą reputaciją turi gyvulius gabenantys laivai. Į bjauriausių laivų dešimtuką pakliuvo „Awasi Express“, kuris yra tarsi didžiulis plaukiojantis gardas iš daugybės narvų.
Neišvaizdūs, beformiai yra negražiausių laivų dešimtuko laivai - atominė elektros stotis „Akademik Lomonosov“ ir SGD laivas-saugykla „Karunia Dewata“. Tai tarsi ne laivai, o kažkokios plaukiojančios didžiulės dėžės su specifine paskirtimi.
Naujoviško dizaino laivai
Keistokais laikomi ir suapvalintų formų laivai. Kurdami juos dizaineriai tikėjo, kad atneš naujovių į laivų dizainą, pakeis tradicines formas. Tačiau laivyba yra konservatyvi, naujovės joje sunkiai skinasi kelią.
Tarp negražiausių laivų pateko 2011 m. statytas keltas „City of Rotterdam“.
Ne mažiau keistai atrodo ir su apvaliu priekiu Japonijos kompanijos fiderinis konteinerinis laivas „Natori“, statytas 2015 m. Jis taip pat vienas iš naujos laivų dizaino kartos produktų.
Tarp laivų, kurie stebina naujoviška išvaizda – ir nedidelis balkeris „Oceanic“, plaukiojantis su Olandijos vėliava. Labai siauro antstato laivas yra neišvaizdus, bet labai praktiškas, nes gali paimti daugiau krovinių nei įprasta tokio tipo laivams.
Į negražių laivų dešimtuką dėl dizaino pateko ir du kruiziniai laineriai. Tai 2017 m. statytas „MSC Seaside“. Jis pagal konstrukciją primena daugiaaukštį namą. 2010 m. statybos „Norvegian Epic“ negražių laivų sąraše atsidūrė dėl to, kad virš kapitono tiltelio įrengti papildomi aukštai keleiviams, kurie iškreipia supratimą apie tradicinį laivų dizainą. Dėl to laivas pavadinamas „bjauriojo ančiuko“ ir Frankenšteino stiliaus makalyne.
Naujausi komentarai