Tiksli vokiečių ginkluoto traukinio kopija stovi vos 15 kilometrų nuo kasinėjimo vietų esančioje lentpjūvėje. Kol kas traukinys turi tik vieną vagoną, tačiau jo kūrėjas sako, kad greitai pastatys ir visą traukinį.
„Tokia idėja kilo dėl to, kad labai užtruko legendinio nacių aukso traukinio paieškos ir jos kol kas bevaisės. Nusprendžiau pagaminti lygiai tokį patį traukinį ir iš dalies pavyko. Kol kas pastatėme pirmą šarvuotą vagoną, bet pagaminsim dar tris ir lokomatyvą. Visa erdvė bus padaryta taip, kad atrodytų, jog traukinys pilnai pakrautas. Pagaminsime ir lobio kopiją su aukso luitais, o lauke stovės Antrojo pasaulinio karo laikų lėktuvai“, – vardija traukinio konstruktorius Slawomiras Sucharowskis.
Nors tikslių įrodymų, kad toks traukinys iš tiesų buvo, nėra, o ekspertai nuolat ginčijasi, ar jame buvo vertingas lobis. Ši legenda pritraukia daugybę istorijos ir legendinių lobių mėgėjų.
„Mes kuriame traukinio, kuris buvo pastatytas Vroclavo gynybai, kopiją. Šis traukinys dalyvavo paskutinėse gegužės mėnesio kovose ir sunaikino mažiausiai 10 Sovietų Sąjungos tankų. Po karo pats leitenantas Poerselas sakė, kad traukinys dalyvavo Vroclavo gynyboje ir buvo atimtas sovietų kariuomenės, tačiau jokių įrodymų vėliau nebuvo rasta. Traukinys tiesiog pranyko“, – pasakoja istorinių paieškų fondo narys Janas Dolniakas.
Ši legenda ir jos paieškos nedideliam Lenkijos miesteliui jau uždirbo apie 180 milijonų eurų. Turizmas, lyginant su pernai, pakilo 44 procentais. Nors pačios paieškos bevaisės, o paskelbtos radarų nuotraukos, kaip paaiškėjo, ko gero, užfiksavo tiesiog po žeme esančias dideles uolienas, lobių medžioklių entuziastai šiam regionui, galima sakyti, jau uždirbo aukso traukinį.
Naujausi komentarai