Šį ketvirtadienį Kauno fotografijos galerijoje vyks Michel Toutain ir Georges Chatain filmo "Willy Ronis. Fotografo autoportretas" (2008) peržiūra.
Filmas bus rodomas anglų kalba, trukmė – 65 min. Įėjimas nemokamas.
Ši savaitė paskutinė, kai dar galite aplankyti prancūzų fotografijos klasikų parodą, kurioje eksponuojami originalūs iškiliausių humanistinės fotografijos meistrų Willy Ronis, Robert Doisneau, Izis, Edouard Boubat, Jean-Philippe Charbonnier, Edith Weiss, Edith Gerin bei William Klein darbai. Nemokama paroda veikia iki sausio 12 d.
Humanizmas neatsiejamas nuo socialinių temų, kurios tapo itin aktualios praūžus Antram pasauliniam karui: reikėjo iš naujo susivokti savo ir tautos tapatybę, permąstyti, kas yra išties svarbu. To meto Pracūzijos fotografijoje itin stiprus tautiškumo jausmas, pabrėžiamas šalies kultūros identitetas, socialiniai archetipai, o taipogi išryškintos bendros laikmečio realijos. Tarpukariu imtos gaminti "Leica" ir "Rolleiflex" rankinės kameros išlaisvino fotografus nuo darbo studijose ir leido išeiti į gatves. Būtent visos šios priežastys lėmė humanistinės fotografijos suklestėjimą pokariu.
Svarbiausiomis temomis tapo miesto gatvės, kavinės, naktinis miesto gyvenimas, priemiesčiai, gamyklos, paprasti darbininkai ir jų aplinka, vaikai, meilė, šeima, namai, įvairios šventės. Dėl lengvo turinio šios fotografijos buvo suprantamos visiems, tačiau iš kritikų neretai susilaukdavo priekaištų dėl pernelyg didelio jausmingumo, kritinio požiūrio nebuvimo. Tačiau šie darbai itin svarbūs istoriškai, nes po suirutės padėjo atgauti bendrumo jausmą, solidarumą.
Willy Ronis, Robert Doisneau, Edouard Boubat, Jean-Philippe Charbonniere, Izis, Edith Weiss – prancūzų fotografijos klasikai ir vieni žymiausių XX a. fotografijos meistrų. William'as Klein'as – amerikietis, bet vis dėlto kūrybinį kelią išplėtojęs būtent Prancūzijoje. Daugelis šių fotografų priklausė naujai įsteigtoms fotoagentūroms "Rapho" ir "Magnum", atstovavusioms humanistinei fotografijai ir užtikrinusioms jos sklaidą.
Nors humanistinė fotografija nėra vienalytė ir kone visi autoriai skyrėsi individualiu meniniu kūrybos braižu, vis dėlto visus šiuos fotografus sieja dėmesys žmogui ir kasdieniam jų gyvenimui, juos supančiai aplinkai. Miesto gyvenimas, paprasti žmonės ir jų aplinka tapo svarbiausiu fotografavimo objektu. Darbuose paprasti dalykai ir paprasti gyvenimo džiaugsmai. Fotografai stengėsi atrasti ir užčiuopti tikrą žmoniškumą, pamatyti universalių vertybių apraiškas, kurios, nors ir įgydamos skirtingas formas, visada buvo svarbiausias humanistinės fotografijos objektas.
Kas: filmo "Willy Ronis. Fotografo autoportretas" peržiūra.
Kur: Kauno fotografijos galerijoje, Vilniaus g. 2
Kada: sausio 9 d. 17.30 val.
Naujausi komentarai