Pereiti į pagrindinį turinį

"Love / Sex and She": kokią žinutę siunčia Prancūzijoje gyvenanti tapytoja?

2016-02-03 09:50

"Parko" galerijoje veikia pirmoji personalinė dailininkės Gia Ram kūrinių paroda "Love / Sex and She" ("Meilė / Seksas ir ji"). Kokią žinutę siunčia žiūrovams Prancūzijoje gyvenanti tapytoja?

Potėpių jėga

Nusakyti, kokia iš tiesų yra Gia Ram kūryba, nėra lengva. Tamsi, kupina ryškių spalvų, persunkta nutekėjusiais dažais, alsuojanti gatvės menui būdingu vandalizmu, – kūriniuose gausu įvairių, dažnai banalių frazių, tokių, kokias pamatysime požeminėse perėjose ir ant apleistų pastatų sienų. Veržlumas Gia Ram tapybos darbuose – neatsiejamas aspektas, o vargiai telpanti į rėmus menininkės energija išsiplaiksto kūrinių drobėse.

Pirmoji paroda – puiki galimybė ne tik žiūrovams susipažinti su naujais Gia Ram kūriniais, tačiau ir pačiai menininkei paskata judėti į priekį ir tobulėti.

Gia Ram savo kūriniais linksta abstraktaus ekspresionizmo link. Paveikslai apkrauna žiūrovo žvilgsnį – darbuose atsiranda griežtos linijos, suskaldančios spalvomis persisunkusius kūrinius. Kituose kūriniuose menininkė tapo ir savo pačios atvaizdus, juos daugindama ir kukliai slėpdama po neryškių spalvų linijomis. Čia svarbu tampa ne spalvų sankirtos, ne jų kuriamos emocijos, o pats menininkės veidas, kuriame gyvos tik didelės akys, o visa kita – tie patys sustingę vaizdai iš vieno kūrinio į kitą.

Pirmoji jausmų stadija

Paroda "Love / Sex and She" išsiskaido į tris dalis. "Parko galerijoje" kabo viso labo apie dešimt menininkės kūrinių, tačiau jie – iškalbūs ir jų pakanka su kaupu. Pirmoji dalis – "Love" (liet. Meilė). Meilę tapytoja išreiškia savo kūriniuose vartodama banalias frazes (beje, jos visos – anglų kalba), tokias kaip "I Love You" ("Aš Tave myliu"), naudodama vadinamąsias mergaitiškas spalvas – aviečių spalvos rožinę, prisirpusių vyšnių raudoną ir skaisčios saulės geltoną. Tačiau toji vaizduojamoji meilė – tokia netikra, tokia banali ir tokia sugadinta, kupina chaoso.

Meilės temos persunkti kūriniai šioje parodoje atsiveria per ryškias spalvas, kurios tuojau pat pagauna žiūrovo žvilgsnį. Tapyti paveikslai atrodo lyg jaunos merginos dienoraštyje dailiomis spalvomis nedailiai, pykčio metu, skausmingai meilei apakinus sukurti sielos būsenos vaizdiniai. Čia svarbu tampa ir tos banalios frazės, ir spalvų sumaištis, ir emocingas dažo nubėgimas.

Kūniškoji kalba

Antroji dalis – "Sex" (liet. Seksas). Parodos pavadinime šie du žodžiai "Love / Sex" atskirti brūkšneliu, tai teigia, kad šiuos du žodžius galima laikyti ir sinonimais. Kūriniuose ši tema išreiškiama kiek kitaip nei meilės tema.

Spalvos jau nebe mergaitiškos, o tamsios ir itin tirštos, čia atsiranda ir įvairių griežtų linijų, kapojančių patį tapybos darbą į atskiras dalis. Ima trūkti vientisumo ir, atrodo, viska griūva. Kūriniuose atsiranda tokios sąvokos kaip "Oh Shit" ("Mėšlas").

Įdomiausia tai, kad šias meilės ir sekso temas menininkė sugeba sujungti vienoje drobėje, todėl ir pavadinime šios dvi sąvokos vartojamos kaip sinonimai. Viename kūrinyje susipina aviečių rožinė ir smalos juoda spalvos, įterpiamos griežtos, trikdančios linijos ir banalios frazės arba žargoninės frazės. Labai subtiliai Gia Ram analizuoja skirtumą tarp šių dviejų sąvokų, jų tikrąsias reikšmes ir kaip visa tai galima paversti į chaosą, kaip lengvai tai gali subyrėti ir iš rožinės pavirsti juoda.

Žmogus chaoso fone

Trečia dalis – "She" (liet. Ji). Šią dalį lengviausia atpažinti, nes būtent čia menininkė vaizduoja save pačią. Jos tapyti autoportretai sudaryti iš kelių griežtų linijų, atsisakant žaidimo su teptuku ir dailiais potėpiais. Linijos, kaip būdinga Giai Ram, – griežtos ir stambios, dažnai menininkė savo nutapytų veidų neužtapo jokia spalva – palieka juos baltus, juodais kontūrais. Taip sukuriamas eskiziškumo įspūdis, kartu paprastai perteikiama emocija – paslaptingumas ir mistiškumas, gaubiantis tiek pačią Gia Ram, tiek pačią žmogiškąją būtybę plačiąja prasme.

Tapydama save tapytoja nebando analizuoti savęs kaip visa ko epicentro. Veikiau jos autoportretai dalyvauja tik kaip stebėtojai, iš pašalies tiriantys, kaip veikia pasaulis šiame urbanizmu persunktame amžiuje.

Menininkę drąsiai būtų galima įvardyti urbanistinio vandalizmo atstove. Kūriniuose svarbu vieno žmogaus, savo pačios gyvenimas, jausena ir baugiai spalvinga aplinka. Visko daug, visame kame jaučiamas perteklius, kuris viską skaldo ir palieka žmogų nežinioje. Tą nežinią menininkė ir perteikia savo autoportretais – gyvomis akimis, kurios tarp viso chaoso bando surasti tvirtumą ir stabilumą.


Kas? Gia Ram paroda "Love / Sex and She".

Kur? "Parko galerijoje".

Kada? Veikia iki vasario 4 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų