Pereiti į pagrindinį turinį

Menininkų kūriniuose – trečiadieniai tarp pavasario ir rudens

2019-12-03 19:58

Kauno kolegijos Menų akademijos "Pelėdų kalno" galerijoje eksponuojami Salupiuose rengiamo dailininkų plenero, organizuojamo tapytojos Irenos Mikuličiūtės-Mikos, dalyvių kūriniai.

Pajauta: sumani parodos architektūra padeda atskleisti pagrindinius kūrinių akcentus – spalvas, faktūras, formas.
Pajauta: sumani parodos architektūra padeda atskleisti pagrindinius kūrinių akcentus – spalvas, faktūras, formas. / D. Rimeikos nuotr.

Atvira, gyvybinga, besikeičianti gamtos erdvė – viena iš būtinų kūrybos sąlygų. Todėl plenerai (pranc. plein air – atviras oras) tapo neatsiejama menininkų kūrybinio proceso dalimi, neretai – ir įkvėpimo, išlaisvėjimo šaltiniu. Net jei stilistiškai dailininkas ir kūrybos studijoje, ir plenero metu sukurtuose darbuose išlieka toks pat, atmosfera kūriniuose labai skiriasi. Vienuose – ji uždaresnė, kituose – visa apimanti, įtraukianti. Būtent tokios atmosferos yra kupini parodos "Dailininkai vasaros soduose 2019" kūriniai.

Jau trečius metus balandžio–lapkričio mėnesiais grupė menininkų kiekvieną trečiadienį susirenka skulptoriaus Sigito Straigio sodyboje, esančioje Salupiuose, kur semiasi įkvėpimo iš supančios natūralios gamtos, joje tvyrančios ramybės. "Kiekvienas savaitės trečiadienis tampa švente, nes menininkai susirenka pasidalyti savo idėjomis, palaikyti, paskatinti vienas kitą ir atrasti naujų kūrybos motyvų", – džiaugiasi sodybos šeimininkas S.Straigis.

Ekspozicijos architektūra suteikia erdvės einant nuo vieno kūrinio prie kito neapkrauti minčių greitai besikeičiančiais vaizdais, o sulaikyti žvilgsnį, įžengti į kiekvieno paveikslo erdvę ir pajusti nuotaikos niuansus.

Gintauto Vaičio drobėse nuotaika ir atmosfera kupinos ryškių spalvų, jų nerimastingumo. Grafiškos faktūros darbuose kontrastuoja su minkštomis tapybinėmis dėmėmis sukuriant judančio vaizdo iliuziją, kuri kiekviename G.Vaičio kūrinyje skatina žiūrovą būti dėmesingą ir išsibarsčiusias spalvas dėlioti į vietas, atrandant, kokį motyvą jos slepia: galbūt gaivų vasaros lietų ar, priešingai, kaitroje skendinčią erdvę be horizonto.

Erdvės beribiškumas, kuriuo žaidžia vaizduotė, atsiskleidžia Arvydo Martinaičio paveiksluose. Fantastiniai siužetai ir realybės fragmentai nenuspėjamai keičia vieni kitus, žiūrovui pasakodami nesibaigiančias istorijas. Pasakojimo motyvas, susipinantis su ekspresyviais potėpiais kuriamais vaizdais, tęsiasi I.Mikuličiūtės-Mikos drobėse. Vaizduojami motyvai čia perteikiami neapibrėžtais siluetais, abstrakčiomis formomis, skverbiantis gilyn ir atveriant jų pirmapradiškumą, laisvą nuo bet kokių realybės kuriamų apribojimų.

Motyvų fragmentiškumas, interpretuojant juos plastiška, tamsaus kolorito tapybine kalba būdingas Romano Averincevo kūriniams. Atmosfera paveiksluose kuriama išlaikant vaizduojamo motyvo kontūrus, tačiau tarsi ištraukiant juos iš jiems įprastos aplinkos ir sukuriant netikėtus siužetus. Tarp tapybos kūrinių subtiliai išsiskirdamos atsiskleidžia medinės S.Straigio skulptūros. Jų simboliškumas, perteikiamas minimalistine estetine raiška, paskatina žiūrovą sugrįžti prie pamatinių gyvenimo tiesų ir jų refleksijų kasdienybėje.

Paroda atvira įspūdžiams ir klaidžiojimui po skirtingas realybės plotmes. Galbūt pastebint jose kažką atpažįstamo, o gal – atrandant tai, ko nežinota esant.

Parodos dalyviai: Gintautas Vaičys, Arvydas Martinaitis, Romanas Averincevas, Sigitas Straigis, Irena Mikuličiūtė-Mika. Parodos kuratorius – Arvydas Martinaitis


Kas? Paroda "Dailininkai vasaros soduose 2019".

Kur? A.Mackevičiaus g. 27.

Kada? Veikia iki gruodžio 12 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų