Svarbiausia, kad patiktų patiems
Pasak A.Bakano, atsakingo už "Grill London" rinkodarą, pradžia nebuvo lengva. "Kartu su kolega, vienu iš keturių dabartinių "Grill London" bendraturčių, turėjome ir kitą su maistu susijusį projektą – po biurus išvežiodavome dienos pietus. Viską darėme patys: ir virtuvėje padėjome, ir maistą vežiojome. Nors pirmasis blynas buvo prisvilęs, tačiau įgijome daug patirties. Bendravimas su klientais padėjo geriau suprasti, ko jiems reikia", – pasakoja apie atradimus A.Bakanas.
Domėjimasis maistu, rinkos išmanymas ir gimtojo Kauno situacijos stebėjimas leido apčiuopti nišą – anuomet itin trūko grilio patiekalus siūlančių maitinimo įstaigų. "Norėjome sukurti tokią erdvę, kurioje būtų gera patiems: galėtume skaniai valgyti, jaukiai jaustis, laiką leisti gražioje aplinkoje – taip ir gimė "Grill London" koncepcija", – antrina šio tinklo vadovas A.Lavrinavičius.
Šių restoranų klientai itin vertina galimybę patiems susikomplektuoti patiekalą, prie kepsnio pasirenkant garnyrus ir padažus. Anot restoranų tinklo įkūrėjų, toks principas padeda ne tik lengviau susivokti plačiame valgiaraštyje, bet ir įtinka įvairiems skoniams: čia galima pavalgyti ir lengvai bei sveikai, ir pasimėgauti kaloringesniais bei sotesniais patiekalais.
Idėją pavadinime ir interjere pabrėžti Didžiosios Britanijos sostinę padiktavo pirmojo restorano, prieš penkerius metus įkurto prekybos miestelyje "Urmas", pastatas. "Jo eksterjeras priminė senovinę Londono stotį. Taip ir atsirado "Grill London". Vėliau ir kitų restoranų interjeruose stengėmės perteikti šią dvasią – ne viename yra dekoratyvinės lentos su traukinių tvarkaraščiais, kiti londonietiški akcentai", – sako tinklo rinkodaros vadovas A.Bakanas.
Plėtrą padiktavo populiarumas
Paklausti, ar nuo pradžios planavo tokią smarkią plėtrą, vyrai it susitarę purto galvas. "Nors ir turėjome kitų su maistu susijusių projektų, buvome prisilietę prie šios verslo sferos, tuomet tiesiog galvojome, ką nuveikti turimose patalpose, kad patiktų ir mums, ir mūsų klientams. Apie jokią plėtrą nebuvo nė kalbų", – prisimena A.Lavrinavičius.
Tikriausiai viena iš sėkmingo "Grill London" veikimo paslapčių ir yra tai, kad augome pamažu, kryptingai.
Planus pakoregavo išaugęs pirmojo restorano populiarumas. Vos jį atidarius, driekėsi ilgos klientų eilės. "Tiesą sakant, eilės yra ir dabar, – džiaugiasi "Grill London" tinklo rinkodaros vadovas. – O tuomet nieko nedelsdami įkūrėme ir daugiau restoranų – Senamiestyje, Laisvės alėjoje, "Megoje", iš "Urmo" persikraustėme į prekybos centrą "Molas".
Vėliau atėjo laikas žengti ir į sostinę. Pasak restorano bendraturčių, vilniečiai vis klausinėdavo, kada "Grill London" atkeliaus į jų miestą. Tiesa, ir šis drąsus plėtros žingsnis buvo gerai apmąstytas ir kruopščiai suplanuotas.
"Per pusantrų metų atlikome parengiamuosius darbus: bendravome su prekybos centrų vadovais, nekilnojamojo turto agentūromis, rinkomės patalpas. Ateidami į sostinę puikiai žinojome, kiek restoranų turėsime, per kiek laiko savo planą įgyvendinsime", – pasakoja A.Lavrinavičius.
Augti kartu su komanda
Pasidomėjus, ar nebuvo baisu nuskęsti kur kas didesnėje negu Kauno sostinės restoranų rinkoje, verslininkas atsako: "Tikriausiai viena iš sėkmingo "Grill London" veikimo paslapčių ir yra tai, kad augome pamažu, kryptingai. Atidarę vieną restoraną stebėdavome, kaip šis dirba, tuomet, maždaug po pusės metų, atidarydavome kitą – mūsų augimas buvo protingas", – svarsto restoranų tinklo vadovas.
Nors kone visuose versluose pasitaiko nesklandumų, pašnekovai įsitikinę, kad jų išvengti kuriant "Grill London" tinklą padėjo ankstesnė patirtis.
"Jau buvome pasisukioję virtuvėje, išmanėme visą sistemą, žinojome, ko nori klientai, – sako A.Bakanas. – Mokėmės iš savo klaidų ir stebėdami situaciją rinkoje. Tie specialistai, kuriuos turime, arba užaugo kartu su mumis, arba mes patys juos užauginome. Tokia mūsų strategija išliko iki šiol. Turime daug pavyzdžių, kai darbuotojas pradėjo nuo padavėjo ar virtuvės padėjėjo, o šiandien yra restorano ar net regiono vadovas. Niekada nepirkome kompetencijų, patirtį išsiugdėme patys."
Tai viena pagrindinių šio verslo stiprybių, puikiai motyvuojanti ir visą "Grill London" komandą. "Daug dirbame patys – tiek anuomet prie vieno restorano, tiek ir dabar prie visų. Tai mato ir darbuotojai. Labai svarbus būti šalia, tai formuoja ir personalo kultūrą. Pas mus tikrai nėra taip, kad darbuotojai laksto ir dirba, o valdžia sėdi ir atostogauja", – šypsosi A.Lavrinavičius.
Startas užsienyje
Klausantis "Grill London" bendraturčių atrodo, kad, kol konkurentai skundžiasi klientų stygiumi, jiems pavyko surasti Kaune, Vilniuje ir Klaipėdoje lankytojų mėgstamo restorano formulę.
Paprašius ją atskleisti, A.Lavrinavičius įvardija ne vieną sudedamąją dalį: "Pati veikla susideda iš daugybės aspektų. Svarbi ir lokacija, ir pats konceptas, kompetentingi ir motyvuoti komandos nariai. Tačiau didžiausias iššūkis ir mums svarbiausias dalykas, kuriam skiriame daugiausiai išteklių tiek finansų, tiek ir laiko, dėmesio prasme, yra kokybė. Kai augi, didėji, labai sunku sukontroliuoti, kad nenukentėtų kokybė. Mūsų esminis kriterijus – kad klientas kokybės atžvilgiu nepajustų jokio skirtumo nuo tada, kai turėjome vieną restoraną, iki dabar, kai turime jų dešimt. Reaguojame į kiekvieną atsiliepimą, o ir per susirinkimus komandai visuomet pabrėžiu, kad privalome nenuleisti kartelės."
Jam pritaria ir A.Bakanas, sakydamas, kad, į darbą priėmus žmones, turėjusius patirties kitose darbovietėse, kartais būna nelengva susikalbėti: "Jie skirtingai suvokia kokybę, o mes – labai smulkmeniškai. Pavyzdžiui, net ir pasikeitus tam tikroms žaliavoms, patys važiuojame, ragaujame. Turbūt tai ir duoda rezultatą."
Eiles prie durų rikiuotis skatina ne tik kokybiškas maistas, bet ir protinga jo kaina. "Kertinis dalykas kuriant meniu buvo kainos ir kokybės santykis. Juk visi mokame skaičiuoti, be to, žmonės maisto atžvilgiu tampa vis labiau išprusę, todėl kiekvienas įvertina, kai patiekalų kokybė ir jų kaina yra gera", – įsitikinęs rinkodaros vadovas.
Anksčiau tikėjome, kad gerus darbus verčiau daryti tyliai, bet bendraudami su labdaros fondais išgirdome, jog reikia apie pagalbą kalbėti – taip lengviau gerumo idėjomis užkrėsti ir kitus.
Gimtajam Kaunui šaunią vietą pavalgyti sukūrę, o vėliau Vilniuje ir Klaipėdoje restoranus atidarę verslininkai šiandien gyvena plėtros į kaimyninę šalį nuotaika. "Šiuo metu Lietuvoje numatyta plėtra yra nuosekli, turime porą sutarčių – atidarysime po vieną restoraną Vilniuje ir Šiauliuose. "Grill London" patiekalų netrukus galės paragauti ir latviai: planuojame atidaryti du restoranus Rygoje", – artimiausius planus atskleidžia tinklo vadovas.
Gerumo idėjos – užkrečiamos
Verslininkas džiaugiasi, kad, augant verslui, pavyksta daryti ir reikšmingus visuomenės labui darbus. Jau pusantrų metų "Grill London" padeda spręsti jautrias socialinės atskirties problemas. Kaip gimė idėja praskaidrinti kasdienybę likimo nelepintiems vaikams, prisimena A.Lavrinavičius, kuriam ši tema itin reikšminga.
"Pats esu tėtis, – sako verslininkas, itin jautriai reaguojantis į vaikų nedalią. – Mano draugė dirbo su beglobiais vaikais, paliktais gyvybės langeliuose, pats buvau vaikų dienos centruose, teko matyti tuos vaikučius. Vis klausdavau, kaip galime prisidėti: ar pinigais, ar Kalėdoms kažko nupirkti, o man buvo atsakyta, kad šiems mažyliams svarbiausia yra kur nors išeiti, gauti dėmesio."
Kartą paskambino iš vieno dienos centro ir paklausė, ar sutiktume pavaišinti vaikučius. "Mes, be abejo, sutikome. Jie apsilankė pas mus, pavalgė. Kokia buvo jų reakcija!.. Daugumai papietauti kavinėje atrodo įprastas dalykas, o tie vaikai gyvenime niekur nebuvo išėję pavalgyti. Kai pamatėme jų emocijas, pradėjome nuolat vaišinti vaikus. Bent kartą per mėnesį pakviečiame jų grupes iš skirtingų vaikų dienos centrų, globos namų. Tai darome ne tik Kaune, bet ir Klaipėdoje, Vilniuje", – pasakoja A.Bakanas.
"Grill London" bendradarbiauja ir su onkologinėmis ligomis sergančius vaikus globojančia Rimanto Kaukėno paramos grupe, SOS vaikų kaimais. "Esame nusprendę, kad, augant mums, auga ir mūsų prisidėjimas prie šios socialiai jautrios temos", – tikina verslininkai.
"Anksčiau tikėjome, kad gerus darbus verčiau daryti tyliai, bet bendraudami su labdaros fondais išgirdome, jog reikia apie pagalbą kalbėti – taip lengviau gerumo idėjomis užkrėsti ir kitus. Žmonės dažnai nežino, kad tokie dalykai vyksta, arba nenumano, jog prie jų galima prisidėti", – sako A.Bakanas.
"Prisidėti galima ne vien pinigais. Pakanka nuvažiuoti aplankyti, pabendrauti. Kokios geros emocijos sukyla matant, kaip tie vaikai šypsosi. O šypsosi jie visą laiką, nes bet koks dėmesys jiems yra labai svarbus", – apie pagalbą gyvenimo nuskriaustiems mažyliams atvirauja restorano vadovas.
Naujausi komentarai