Vis dėlto, kad kelionės miesto autobusais ir troleibusais suteiktų dar malonesnės patirties, prisidėti galime kiekvienas iš mūsų. Svarbiausia – keliauti atsakingai ir visada žymėti bilietą, o įsigytą bilietą programėlėje „Žiogas“ nepamiršti parodyti vairuotojui.
Bilietų kainos nedidinamos – tikimasi keleivių srautų augimo
Kauno viešojo transporto bilietų kainos nekito nuo 2017 m. Pagrindinis pokytis – 2021 m. pristatytos naujos viešojo transporto kortelės ir keleivių patogumui pritaikyta bilietų įsigijimo ir žymėjimo sistema „Žiogas“. Ši naujovė leido užtikrinti paprastesnę ir keleiviams finansiškai palankesnę bilietų sistemą. Keleiviams nereikia pirkti terminuoto bilieto, nes už keliones jie sumoka tiek, kiek keliauja, o kai pasiekia mėnesinio bilieto sumą – iki kalendorinio mėnesio pabaigos gali keliauti nemokamai.
Prastėjanti ekonominė situacija šalyje ir sparčiai augančios energijos išteklių kainos lėmė bendrovės bilietų kainų peržiūrėjimą siekiant mažinti finansinę naštą, susidariusią dėl spartaus degalų kainų augimo. Vis dėlto, nepaisant nepalankios finansinės situacijos ir atsižvelgiant į visuomenės susirūpinimą, Kauno miesto savivaldybės sprendimu, viešojo transporto bilietų kainos išliks nepakitusios.
Vairuotojas taip pat turi teisę paprašyti keleivio bilietą parodyti, jei šis to nepadaro.
„Jaučiame socialinę atsakomybę ir matome vis palankesnį visuomenės požiūrį į viešojo transporto paslaugas. Tikime, kad bilietų kainų didinimas neigiamai paveiktų visą visuomenę, ypač tuos, kurie keliavimą viešuoju transportu renkasi dėl pigesnės keliavimo alternatyvos. Ypač šiuo metu – kai kainų augimas pastebimas beveik visuose ekonomikos sektoriuose“, – dėstė M.Grigelis.
Kauniečių transporto vadovas tikisi, kad bilietų kainų didinimas – ne vienintelė išeitis, svarbu skatinti keliaujančius rinktis viešąjį transportą. „Kauno autobusai“ skaičiuoja, kad keleiviai po pandemijos laikotarpio sugrįžta. Pavyzdžiui, šių metų gegužę keleivių srautai yra 38 proc. didesni, nei buvo fiksuoti 2021 m. gegužę, ir net 63 proc. didesni nei 2020 m. gegužę. Tikimasi, kad keleivių srautų augimas teigiamai paveiks ne tik bendrovės finansinius rezultatus, bet ir paslaugų kokybę, o nuo keleivių srautų priklausys bilietų kainų sprendimai ateityje.
Svarbu žymėti bilietą
Bilietų žymėjimas svarbus norint įvertinti keleivių srautų pokyčius. Pagal pažymėtus bilietus „Kauno autobusai“ renka įvairią statistinę informaciją, kurią naudoja planuodami maršrutus ir siekdami užtikrinti kokybišką ir patogią paslaugą. Žymėdamas bilietą, keleivis prisideda prie duomenų tikslumo, todėl pritaikyti kelionės maršrutą ar laiko grafiką galima atsižvelgiant į realius keleivių keliavimo ypatumus. Anot M.Grigelio, bilietų žymėjimas yra ne tik mūsų visų atsakomybė, bet ir pagrindinė priemonė norint sukurti patogią viešojo transporto sistemą.
Svarbu skatinti keleivius keliauti atsakingai ir visada žymėti bilietą. Žymimą bilietą viešojo transporto kortele mato ne tik vairuotojas, bet ir kiti keleiviai, tačiau pažymėtus bilietus programėlėje „Žiogas“ keleivis privalo vairuotojui parodyti. Svarbu nepamiršti, kad įlipti į transporto priemonę keleivis privalo pro priekines duris.
„„Kauno autobusų“ administracija yra įpareigojusi autobusų ir troleibusų vairuotojus tikrinti programėlėje „Žiogas“ pažymėtus bilietus. Vadinasi, keleivis, įlipdamas pro priekines transporto priemonės duris, privalo pažymėtą bilietą programėlėje „Žiogas“ parodyti vairuotojui. Vairuotojas taip pat turi teisę paprašyti keleivio bilietą parodyti, jei šis to nepadaro“, – teigė M.Grigelis.
Naujausi komentarai