Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno miesto poliklinika apžvelgia metų rezultatus

2024-01-15 10:04
DMN inf.

Kartu pasidžiaugti praėjusių metų rezultatais, aptarti šių metų siekius Kauno miesto poliklinikos (KMP) kolektyvas rinkosi į Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) salėje vykusį jau tradicinį renginį „Quo vadis?“ (liet. „Kur eini?“).

Rezultatai: Kauno miesto poliklinikos kolektyvui pristatyti praėjusių metų pasiekimai ir ateities planai.

Pelnyta lyderystė

Prieš šešerius metus pirmame „Quo vadis?“ susirinkime KMP kolektyvas dar aptarinėjo penkių Kaune veikusių atskirų poliklinikų – Centro, Dainavos, Kalniečių, Šančių ir Šilainių – sujungimą ir tai, ką planuojama daryti, ko nedaryti, darbuotojų išsaugojimą ir kitus su reorganizacija susijusius klausimus.

Dabar abejonių ar pasvarstymų reorganizacijos nauda nekyla. Skeptikų kalbos, kad reorganizacija vyksta vien dėl reorganizacijos ir nieko gero iš to nebus, absoliučiai nepasitvirtino, priešingai – permainos lėmė, kad KMP tapo lydere šalyje.

„Po pirmojo renginio kilo mintis kasmet apžvelgti praėjusius metus, ką mums pasisekė padaryti, ir aptarti kryptis kitiems metams, kokie bus mūsų prioritetai. Kai visi kartojame, šnekamės, kai visi žino, kur kartu einame, dažniausiai ten ir nueiname“, – renginio „Quo vadis?“ prasmę pristatė Kauno miesto poliklinikos direktorius Paulius Kibiša.

Ateitis: Kauno miesto poliklinikos direktorius P. Kibiša pabrėžė, kad labai svarbu apžvelgti, ką pasisekė padaryti, ir apžvelgti ateities kryptis. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

Direktorius išskyrė, kaip svarbu bendrauti su darbuotojais. Bent kartą per metus prie bendro stalo sėda poliklinikos vadovų komanda, aptaria strategiją – kokie darbai bus tęsiami, kas bus keičiama, kokių naujų iššūkių atsirado, kas pasikeitė rinkoje, reguliavimo srityje, ką poliklinika jau padarė ir ką galėtų padaryti geriau.

KMP vadovų susirinkime aptartos gairės ir pateikiamos į renginį „Quo vadis?“ susirinkusiam kolektyvui. „Yra kuo pasidžiaugti. Aišku, tai nebuvo tokie pritrenkiantys metai, kaip COVID-19 pandemijos, kai buvome Kauno kovos su užgriuvusia neganda priešakyje, bet savo darbus dirbame ir džiaugiamės geru metų rezultatu, kuris leido išmokėti premijas darbuotojams. Premijos tradicinės, tačiau kaskart malonu jas gauti“, – vieną iš praėjusių metų poliklinikos gyvenimo momentų mini direktoriaus pavaduotojas medicinai Raimundas Micka.

Raimundas Micka/Justinos Lasauskaitės nuotr.

Geri darbo rezultatai suteikia ir daugiau pranašumų. Anot direktoriaus, geri rezultatai leido organizuoti ir „Quo vadis?“ poliklinikos darbuotojų susirinkimą, kuris, neabejojama, sutelkia žmones, leidžia kiekvienam pasijusti svarbia kolektyvo dalimi, prisidėjusia prie pasiekimų.

Dėmesys visiems

KMP dirba apie 1 700 darbuotojų. Darbo užmokestis sudaro 80 proc. poliklinikos biudžeto. Tačiau administracija neapsiriboja vien atlyginimų išmokėjimu. Daug dėmesio skiriamas darbuotojams tobulėti. Numatyta, kad šių metų kvalifikacijos kėlimo fondas padidės 66 proc., kuriuos darbuotojai galės išleisti asmeniniam tobulėjimui. Taip pat – ir įvairių lygių vadovų mokymams.

„Per šešerius KMP gyvavimo metus vadovus ugdome patys. Tai ir motyvacija darbuotojams. Mažoms organizacijoms užsiauginti  vadovų  sunkiau, o didelės organizacijos turi šią galimybę ir stengiamės ja pasinaudoti. Galiu pasidžiaugti, kad dauguma dabartinių vadovų užaugo iš mūsų eilinių darbuotojų“, – apžvelgdama metus mini Personalo valdymo ir administravimo skyriaus vadovė Jurga Labanauskienė.

Kaita: J. Labanauskienė pabrėžė, kad dauguma dabartinių vadovų užaugo iš eilinių darbuotojų. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

Ji juokauja, kad, jei užtenka evoliucijos, tai šis pasirinkimas yra tinkamas, kai reikia revoliucijos, kartais tenka pritraukti žmonių su papildomais talentais, kurių neturi organizacija. Tačiau KMP direktorius laikosi nuomonės, kad savo vadovus reikia nuolat ugdyti, net ir tuos, kurie jau vadovauja, nes ir vadovams reikia papildomų mokymų ir žinių, pagaliau mokymuose būna proga pasikalbėti, pasidalyti mintimis.

Dar vienas svarbus pokytis – suvienodinta rinkodara visuose poliklinikos padaliniuose ir vienodas darbo organizavimas. Nors net ir informacinė sistema visuose padaliniuose atrodė panaši, bet buvo ganėtinai skirtinga, tad teko padirbėti ir prie to.

„Organizacijos bendrumas reikalingas, kad pacientas galėtų gauti panašiai organizuojamą aukštos kokybės aptarnavimą, aukštos kokybės paslaugas visuose padaliniuose. Naudojamės kaip tinklo pranašumu, tarkime, jei viename padalinyje rentgeno paslaugos reikia luktelėti porą dienų, o kitame tą pačią paslaugą gauti iš karto, tai ir siūlome“, – tvirtina direktoriaus pavaduotoja kokybės valdymui dr. Loreta Marmienė.

Bendrumas: anot L. Marmienės, visuose padaliniuose suvienodinta rinkodara ir vienodai organizuojamas darbas. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

Šeimos gydytojo komanda

KMP tapo flagmanu kuriant šeimos gydytojo komandą. Sveikatos apsaugos ministerija šeimos gydytojo komandos gaires paskelbė praėjusį pavasarį, kai KMP šioje srityje jau buvo toli pažengusi.

„Nemanau, kad mes kažkokie genijai, – kuklinosi direktorius P. Kibiša. – Visi mato tendencijas ir poreikius rinkoje. Visi mato, kad visuomenė sensta, vadinasi, medicinos paslaugų reikia daugiau. Kuo toliau, tuo labiau trūksta gydytojų. Taip pat ir slaugytojų. Matome, kad ateis laikas, kai nebegalėsime leisti sau tokios prabangos, kad mažai kvalifikuotas užduotis atliktų aukštos kvalifikacijos darbuotojas, todėl ruošiamės iš anksto.“

Anot direktoriaus, yra daugybė dalykų, kuriuos galima pavesti slaugytojai, registratorei. Juk paskambinti ir pakviesti pacientą profilaktinės paslaugos ar užregistruoti nereikia aukštojo medicininio išsilavinimo. Mintys, kaip įgalinti slaugytojas teikti daugiau paslaugų, ir šios idėjos realizavimas sutapo su Sveikatos apsaugos ministerijos sprendimu plėsti šeimos gydytojo komandą.

„Gruodžio mėnesį Lietuvos sveikatos mokslų universitete (LSMU) vyko konferencija, kurioje kalbėjome apie slaugą, slaugytojų ruošimą. Dabar slaugytojos išmokomos žymiai daugiau ir įvairesnių darbų, todėl gali atlikti labiau kvalifikuotus ir sudėtingesnius“, – P. Kibiša užsiminė, kad vis labiau kalbama apie slaugytojos pareiginio reglamentavimo keitimą, kad slaugytoja galėtų atlikti aukštesnės kvalifikacijos reikalaujančius darbus.

Poliklinikos veidas

Vis dėlto svarbiausia „Quo vadis?“ forume išsakyta pagrindinė kryptis ateičiai – pacientų aptarnavimo gerinimas, aukšta aptarnavimo kultūra. Kalba ne tik apie tai, kad su pacientais reikia mandagiai kalbėti.

Be jokios abejonės, pacientas yra prioritetas, tačiau ir pacientams labai svarbu, kaip atrodo poliklinikos darbuotojas, todėl visas KMP kolektyvas vilkės vienodais chalatais su poliklinikos logotipu ant kišenės.

Įmonė, aprūpinsianti KMP darbuotojus chalatais, rūpinsis ir jų skalbimu, lyginimu, tad poliklinikos personalas laiką, kurį skirdavo chalatams skalbti ir lyginti, galės skirti poilsiui. Dar viena detalė – vilkėdamas įmonės identitetą atspindintį drabužį suvoki, kad atstovauji didelei organizacijai ir savaime elgiesi truputį kitaip.

Premijos tradicinės, tačiau kaskart malonu jas gauti.

„Rūpinamės, kad ne tik darbuotojams būtų malonu dirbti, bet ir pacientams malonu užeiti. Sunku laukti, kad pacientas, ypač jaunas, patikės, kad už sulūžusių durų tamsiame koridoriuje sėdi genialus gydytojas. Todėl šie metai bus ir remontų metai“, – planus atskleidžia Ūkio skyriaus vadovė Rasa Kisielienė.

Centro padalinyje jau baigiamas įrengti liftas, kurio anksčiau nebuvo ir kurio labai stigo garbaus amžiaus pacientams. Anksčiau A. Mickevičiaus g. 2 veikusi Jaunųjų technikų stotis taps Šeimos medicinos centru, kuris stikliniu koridoriumi bus sujungtas su Centro poliklinika. Jau pradėtas organizuoti rangos konkursas. Darbai bus atliekami poliklinikos steigėjo – Kauno savivaldybės – lėšomis.

Šančių padalinyje pakeistas liftas, sutvarkyta registratūra. Anot direktoriaus, pacientai džiaugiasi ir stebisi – esą įspūdis toks, kad atėjo ne į polikliniką, o į SPA. P. Kibiša neabejoja, kad visi pokyčiai lemia bendrą pacientų aptarnavimo kokybę: „Laivui, kuris nežino, į kokį uostą plaukia, joks vėjas nepalankus. Tai toks ir tikslas – kad visi žinotume, į kokį uostą plaukiame. Kad ir koks būtų vėjas, stengiamės jį išnaudoti ir mūsų laivą kreipti kryptimi, kurią esame nusibrėžę. Ne metams ir ne dvejiems į priekį.“

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų