Pereiti į pagrindinį turinį

Kokiems pokyčiams rengiasi "Nemuno žiedas"?

2019-03-19 20:57
DMN inf.

"Nemuno žiede" pastaraisiais metais vyksta nemažai įvairiausių renginių, vienintelė Lietuvoje esanti žiedinių lenktynių trasa dažnai kosmetiškai atnaujinama, tačiau atėjo kur kas didesnės rekonstrukcijos laikas.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Atrišo rankas

"Nemuno žiedas" yra unikali trasa ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Tokių reljefo pokyčių, greitų ir aklų posūkių kitur tiesiog nėra, todėl siekiame išsaugoti šias išskirtines savybes ir kartu pritaikyti trasą įvairioms lenktynėms. Atnaujinę dangą, padidinę saugumą ir patobulinę infrastruktūrą mes sieksime pritraukti ne tik vietinių, bet ir tarptautinių renginių", – spaudos konferencijoje teigė VšĮ "Nacionalinio žiedo" vadovas Arūnas Samochinas.

Pastarojo dešimtmečio pradžioje "Nemuno žiedas" išgyveno ne pačius geriausius laikus – ilgą laiką augo skola, buvę trasos vadovai lanko teismus, o dabartinė vadovybė sprendė ne tik išgyvenimo, bet ir skolų administravimo uždavinius. Tai truko iki 2016 m. – tuomet buvo įkurta nauja trasą valdanti įmonė VšĮ "Nacionalinis žiedas", galėjusi pradėti veiklą nuo tuščio popieriaus lapo. Naujoji įstaiga taip pat turi tris dalininkus: Kauno miesto ir rajono savivaldybes bei Kūno kultūros ir sporto departamentą.

Tais metais prasidėjo naujas trasos gyvavimo etapas. Dalininkų skirtos lėšos buvo panaudotos infrastruktūrai atnaujinti ir saugumui didinti – pakeista nemažai trasą juosiančių atitvarų, dalis jų perkelti toliau nuo trasos, pastatytos padangos smūgiams atremti, įrengtos specialios saugumo zonos, kurias jau spėjo teigiamai įvertinti lenktynininkai. Žiūrovai pokyčius taip pat pastebėjo – keliose trasos vietose įrengtos tribūnos, kita infrastruktūra.

Vis dėlto svarbiausias pastarojo meto darbas – techninis rekonstrukcijos projektas. UAB "Bendrieji statybų projektai" kartu su Jungtinės Karalystės įmone APEX parengė "Nemuno žiedo" techninį projektą, kuriame numatyta pačios trasos rekonstrukcija, papildoma infrastruktūra ir preliminari sąmata.

APEX yra viena žinomiausių trasų projektavimo įmonių pasaulyje – ji rengė "Bikernieki" žiedo Latvijoje, Dubajaus autodromo (jame vyksta F1 lenktynės), Bahreino tarptautinio žiedo (čia rengiami pasaulio CIK-FIA kartingo čempionatai) bei daugybės "Grade 2" specifikaciją atitinkančių trasų techninius projektus.

Arūnas Samochinas

"Grade 3" neplanuojama

Tarptautinė automobilių federacija (FIA) lenktynių trasoms nustatė reikalavimus, pagal kuriuos šios skirstomos į tam tikrus lygius. "Grade 1" trasos – pačios geriausios, jose gali vykti "Formulės 1" lenktynės. "Grade 2" – daug kitų aukščiausio lygio tarptautinių čempionatų, "Grade 3" – įvairios mažiau populiarios tarptautinės lenktynių serijos.

Lietuvoje vienintelė Vilkyčių trasa yra įvertinta kaip atitinkanti "Grade 6" reikalavimus, tačiau šis suteikiamas tik autokroso ir ralio kroso trasoms. Arčiausiai Lietuvos esanti žiedinių lenktynių "Grade 3" įvertinimą turinti trasa yra Lenkijoje, Poznanėje. Estijos Pernu "Auto24Ring" trasa yra "Grade 4" specifikacijos.

Būtent reljefo skirtumas yra tai, kas traukia lenktynininkus, organizatorius ir žiūrovus, išskiria mus iš aplinkinių šalių.

Gavę pirminius APEX įmonės specialistų trasos pokyčių pasiūlymus, "Nemuno žiedo" vadovai nebuvo patenkinti. Siekiant rekonstruoti pagal "Grade 3" reikalavimus, reikėtų radikaliai pakeisti dvi trasos dalis: vadinamąjį Stadiono posūkį perkelti arčiau trasos vidurio, kad padidėtų atstumas iki atitvarų, ir nukasti 10,5 m aukščio vizitine trasos kortele tapusį  vadinamąjį Makuškės kalną.

"Išgirdę šias rekomendacijas, pasitarėme su dalininkais, sporto federacijų atstovais, organizatoriais, sporto bendruomene ir nusprendėme: trasos unikalumas yra svarbiau už FIA įvertinimą. Būtent reljefo skirtumas yra tai, kas traukia lenktynininkus, organizatorius ir žiūrovus, išskiria mus iš aplinkinių šalių", – sako A.Samochinas.

Be to, norint gauti "Grade 3" įvertinimą, trasos rekonstrukcija pabrangtų mažiausiai 2 mln. eurų. Todėl buvo nuspręsta techninį projektą koreguoti: visą 3,35 km ilgio žiedo rekonstrukciją rengti pagal "Grade 3" reikalavimus, išskyrus Stadiono ir Makuškės atkarpas.

Paskutinis žingsnis

Daugiau nei 50 metų egzistuojanti "Nemuno žiedo" trasa ne kartą keitėsi, tačiau rimta rekonstrukcija niekada ir nebuvo atlikta. Dar 2003 m. kosmetiškai buvo išplatintas Ąžuolo posūkis, nuo 2012 m. reguliariai didinamos saugumo zonos, keičiami atitvarai, prieš juos smūgiams atremti įrengiamos padangos.

A.Samochinas įsitikinęs, kad atėjo radikalios rekonstrukcijos laikas. Jau parengtas techninis projektas, kuriame numatyta platinti važiuojamąją dalį iki 12,5–14 m, papildomos trasos konfigūracijos, daug didesnės saugos zonos, papildomi nuvažiavimo keliai pavojingose vietose, techninio aptarnavimo erdvė, aikštelės žiūrovų transportui, tribūnos įdomiausiose vietose ir daug kitų infrastruktūros objektų. "Nemuno žiede" lenktynes vienu metu galėtų stebėti apie 15–20 tūkst. žiūrovų – tiek jiems numatyta sėdimų ir stovimų vietų.

Statybos leidimas turėtų būti gautas šių metų kovą, tad dabar, pasak A.Samochino, liko paskutinis žingsnis – finansavimas. Rekonstrukcijos sąmata pagal parengtą techninį projektą sieks apie 10 mln. eurų. Panašių objektų rekonstrukcijai dažniausiai pasirenkamas koncesijos metodas – privati įmonė investuoja nuosavas lėšas mainais į teisę administruoti objektą numatytą laikotarpį.

"Finansavimo būdą dar turi patvirtinti Vyriausybė. Jeigu bus pasirinktas koncesijos būdas, dokumentų rengimas, konkursas, trasos sklypų paėmimas visuomenės reikmėms ir kiti veiksmai dar užtruks, tačiau visiškai realu, kad "Nemuno žiede" jau greitai pamatysime buldozerius ir asfalto klojimo techniką", – teigia unikalios lenktynių trasos vadovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų