Kilo problemų
Juozas G. pateko į biurokratų spąstus. Vyras "Kauno dienai" pasakojo, kad dėl pakeistos gyvenamosios vietos jis balandžio mėnesį negavo pensijos. Bandydamas susitvarkyti dokumentus, jis sugaišo ne vieną valandą, tačiau jokio rezultato nepasiekė. "Sodra" vyrui ketina išmokėti pinigus tik šį mėnesį.
"Taip nutiko, kad turėjau butą, kur buvau deklaruotas, bet jis man buvo per didelis, tad jį pardaviau. Nauji buto šeimininkai paprašė, kad išsideklaruočiau. Naujame bute nespėjau prisiregistruoti, nes paso galiojimas buvo pasibaigęs ir šiaip dar nėra visi dokumentai sutvarkyti, tad laikinai prisiregistravau prie Gričiupio seniūnijos.
Įprastai pensiją gaudavau kiekvieno mėnesio 10 d. Ją atsiimdavau pašte. Buvau trumpam išvykęs, dar pasibaigė paso galiojimas, tad naujai vietą deklaravau balandžio 11 d. Visus dokumentus susitvarkiau, tačiau "Sodra" niekaip iki šiol nesugeba išmokėti pensijos", – guodėsi vyras.
Biurokratinis kelias
Kaunietis stebėjosi, kad valdiškos institucijos darbuotojai jį kaip reikiant pavaikė po įvairius specialistus.
Vieną savaitę jam net tris kartus teko apsilankyti Šv.Gertrūdos g. esančiame "Sodros" padalinyje. Kitą savaitę jis užsuko pas pavaduotoją, kuris atsakingas už pensijų reikalus, tačiau niekas jam nepadėjo, kad bent dalis pensijos būtų pervesta. Visų atsakymas vieningas – gegužės 10 d. bus paskirta dviguba pensija, o kaip gyventi iki tol, yra tik paties kauniečio reikalas.
Gaunu 250 eurų pensiją ir tų pinigų išmokėti negali.
"Pravažinėjau gal kokias penkias dienas, o jie man vis tiek sako, kad pensija bus tik gegužę. Ir šiaip, ateini į "Sodrą", išsimuši eilės lapelį, bet dirba tik prie kokių dviejų trijų langelių. Iki pietų jos nespėja, tada lauki, kol papietaus, po pietų vėl nežinia, kada ateis tavo eilė. Pas vedėjus neleidžia, visi užsirakinę sėdi. Aš aukštus mokslus baigęs, su visais gražiai kalbėjau, bet ten jos tik burba, atsainiai žiūri. Dėl pensijos ir deklaracijos aiškinausi ir seniūnijoje. Čia man užsiminė, kad apie mane nemato duomenų, nors paskui kiti specialistai sakė, kad per programą viskas matyti, kad aš pensininkas", – dėstė senjoras.
Jis tikino, jog "Sodros" padalinyje parašė prašymą, kad jam išimties tvarka būtų pensija išmokėta anksčiau nei gegužės 10 d. Jam buvo pažadėta, kad per tris dienas bus nuspręsta, ar tenkinti prašymą, tačiau, artėjant balandžio pabaigai, vyras taip ir nebuvo gavęs jam priklausančių pinigų.
"Net sovietiniais laikais, kai nebuvo kompiuterių, tokia biurokratija neklestėjo. Dabar ranka turi rašyti eilę prašymų, visur kartoti vardą, pavardę, asmens duomenis. Juk dabar viskas turėtų būti paprasta, kompiuteriuose visa informacija apie žmogų yra. Tai neturėtų būti sudėtinga išmokėti pinigus", – sistema stebėjosi kaunietis.
Tenka skolintis
Juozas G. pripažino, kad šiuo metu išgyventi be pinigų jam sudėtinga. Vyras priverstas skolintis iš kitų arba atsisakyti įprasto gyvenimo ritmo.
"Jau buvo telefoną atjungę, tai pasiskolinau, sumokėjau – vėl įjungė. Man reikia mokesčius mokėti, o jie nesupranta, kad žmogus gali neturėti santaupų. Kiek jie gali tuos pensininkus vaikyti. Gaunu 250 eurų pensiją ir tų pinigų išmokėti negali. Man gėda jau eiti iš kitų prašyti", – sakė senjoras.
Jis "Kauno dienai" teigė, kad turi emigravusių vaikų. Jie jam kartais atsiunčia pinigų, tačiau kadangi buvo šventinis laikotarpis, mokėjimų pavedimai, kaip tyčia, vėlavo. Be to, anot Juozo G., ir iš vaikų prašyti pinigų jam nėra malonu.
Stengiasi padėti?
"Sodros" atstovai, vadovaudamiesi įsigaliojusiu asmens duomenų apsaugos įstatymu, konkretaus atvejo pakomentuoti nesutiko. Tačiau aiškino, ką reikia daryti, jei dėl kažkokių priežasčių nebuvo laiku išmokėta pensija.
"Vadovaujantis Pensijų įstatymu, pensijos mokėjimas stabdomas ir ji nemokama, jeigu jos gavėjas gyvena Lietuvoje, tačiau yra nedeklaravęs gyvenamosios vietos arba nėra įtrauktas į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą. Jeigu žmogus deklaruoja gyvenamąją vietą jau po pagrindinio pensijų mokėjimo, kaip greičiausiai atsitiko ir šiuo atveju, ir jeigu turi išskaitymų iš gaunamų išmokų, pensijos išmokėjimas gali užtrukti ilgiau, tačiau darome viską, kad pensija žmogų pasiektų kaip galima greičiau. Jeigu žmogus dėl tokios situacijos kreipėsi į "Sodrą", darome viską, kad pensija jį pasiektų kaip galima greičiau – dar tą patį mėnesį", – bandė aiškinti "Sodros" atstovas spaudai Saulius Jarmalis.
Kodėl šiomis dienomis tenka ilgiau palaukti, kol bus klientai aptarnauti? Pasak specialisto, "Sodros" Kauno skyriaus Klientų aptarnavimo skyriaus Senamiesčio klientų priimamajame (Šv.Gertrūdos g. 4) dirba keturi specialistai. Nuo balandžio 23-osios, artėjant į pabaigą gyventojų pajamų deklaravimo ir įmokų mokėjimo laikotarpiui, klientų srautai smarkiai buvo išaugę visuose "Sodros" skyriuose visoje Lietuvoje.
Naujausi komentarai