Po "Kauno dienos" rašinio apie neteisėtą reklamų siuntimą trumposiomis žinutėmis į mobiliuosius telefonus, redakcija sulaukė ne vieno žmogaus nusiskundimo. SMS reklamomis atakuojami kauniečiai labiausiai piktinosi tuo, kad nėra galimybės siuntėjui žinute nusiųsti atsisakymą gauti jų reklamą.
Šokiruojantis familiarumas
"Labuka, tau rašo Eglė. Šiuo metu prekiauju natūralia ekologiška kosmetika plaukų ir odos priežiūrai. Aktualu? Sužinok daugiau." Išvydusi šią žinutę savo telefono ekrane Viktorija Juodaitytė sutriko. "Draugė? Bendraklasė? Kolegė? Mintyse ėmiau nagrinėti visas pažįstamas Egles. Susigėdau, kad nepamenu tokios. Kaip negražu, kad neprisimenu, o ji štai prisiminė ir dar siūlo turbūt visai neblogus dalykėlius", – pasakojo kaunietė.
Žinutėje buvo nurodytas ir siuntėjo telefono numeris. Juo V.Juodaitytė ir paskambino. Deja, telefonas buvo išjungtas. Nei pasiteirauti, nei prisiminti galimai primirštos draugės Eglės kaunietei taip ir nepasisekė.
"Gal rinkodarininkai tokį kreipinį vertina kaip itin šiltą, tačiau, mano nuomone, į nepažįstamą žmogų šitaip kreiptis yra paprasčiausiai familiaru. Galų gale kažkiek laiko sukau galvą, į šoną mečiau mano rūpimus darbus ir svarsčiau, kaip čia dabar elgtis", – liejosi V.Juodaitytė.
Atkratyti nelengva
"Kauno dienos" skaitytojai pasakojo ir apie atvejus, kai, net atsisakius lojalumo kortelių, reklama į mobilųjį telefoną nenustojo belstis. Žanetą Tornau vis dar trikdo "DailyCard" siūlomos paslaugos. Moteris DNB banke buvo atsidariusi sąskaitą ir turėjo šio banko "Visa Electron" kortelę.
Kai naudojosi šio banko paslaugomis, neprieštaravo, kad bus informuota pagal "DailyCard" pasiūlymus. Galiausiai paslaugų atsisakė, sutartis buvo anuliuota, grąžino korteles, tačiau reklamos tebeplaukė į mobilųjį telefoną.
"Niekas manęs neklausė, ar aš vis dar noriu gauti reklamas. Aš atsakingai renkuosi ir žiūriu, kam patikėti savo asmens duomenis", – tokį kontoros elgesį kaip nepagarbą priėmė kaunietė.
Tomui Šauliui tik po dviejų laiškų elektroniniu paštu pavyko atsikratyti mažiausiai kartą per savaitę jam siūlomų kredito paslaugų. "Buvau davęs savo telefoną, kai ieškojau palankių sąlygų kreditui. Nepasinaudojau jų paslaugomis, tačiau po to ėmė plūsti įvairūs pasiūlymai", – T.Šaulys tvirtino oficialiai nebuvo davęs sutikimo siųsti jam SMS reklamas.
Galiausiai po antrojo laiško firma atsiprašė už siųstas reklamas, sukeltus nepatogumus ir nustojo atakuoti reklamomis.
Pasinaudojimas situacija
Kaunietė Vilma Žukauskienė priminė patirtį, su kuria, ko gero, turėtų būti susidūręs kiekvienas kaunietis. V.Žukauskienė pasisakė turinti tris mobiliuosius telefonus ir visi jie skirtingų mobiliojo ryšio operatorių.
Praėjusį rudenį vykstant įtemptai kovai televizijos laidoje "Chorų karai" visi trys moters telefonai ko ne vienu metu ėmė pypsėti. Visuose trijuose moteris perskaitė tą pačią žinutę. Ji ragino palaikyti Kauną ir balsuoti nemokamu telefonu už Kauno chorą.
"Žinutę pasirašė Visvaldas Matijošaitis. Tuo metu politikoje vyko ir rinkimų kovos. Nežinau, ar tokį raginimą turėjau priimti kaip norą padėti chorui, ar politinę reklamą", – retoriškai klausė kaunietė. Moteris savo mobiliuosiuose parodė ir daugybę "Vičiūnų restoranų grupės" maitinimo įstaigų reklamų, prekybos centro "Prisma" pasiūlymų, kuriems sutikimų siųsti reklamų V.Žukauskienė tikina niekada nedavusi.
Kodėl naktį?
Dalis kauniečių pripažino, kad toli gražu ne dėl visų jų telefonus teršiančių reklamų galėtų skųstis. Žmonės teigė, kad per daugelį metų naudojantis tuo pačiu abonento numeriu kitą kartą gali būti ir pamiršę, kam sutiko patikėti savo asmens duomenis naudoti rinkodaros tikslais, o kam ne.
Vis dėlto į naują klientą savo mobiliajame visada atkreipiame dėmesį. Todėl ir vertinama reklama SMS žinutėmis. Ji pigi, pasiekia kiekvieną ir bet kuriuo metu. Tik tas metas ne kiekvienam reklamos gavėjui būna tinkamas. Edvinas Mašauskas neslėpė pasipiktinimo, kai jį naktį "Charlie Pizza" pamėgino suintriguoti savo pasiūlymu.
"Vyras šoko iš lovos, užsidegė šviesą. Maža kas, jei tokiu metu siunčia žinutę, tai gal kokia nelaimė įvyko. O čia – prašau: svaiginantis pasiūlymas pavalgyti. Kaip šitaip galima? Kodėl verslo magnatai leidžia sau šitaip elgtis?" – naktį pažadinto vyro keiksmus prisiminė jo sutuoktinė.
Nepaiso anketų
Nuolatiniu žadinimu naktį skundėsi ir du mažamečius vaikus auginanti Jolanta Šalvienė. "Ką reiškia naktį atsiųsta žinutė? Ko siekia verslininkai, naktį siuntinėdami žinutes? Migdau vaikus. Jau girdžiu: pyp pyp. Garsas vaikus išbudino. Migdau iš naujo", – SMS reklamos sukeltais nepatogumais guodėsi mama.
"Tokia įkyri reklama manęs neskatina pirkti, o kelia pasipiktinimą ir atgraso nuo siuntėjų pasiūlymų", – poziciją dėstė kaunietė. Moteris pasakojo, kad visai neseniai pildė prekybos centro "Iki" lojalumo anketą. Joje moteris aiškiai nurodė – SMS nesiųsti, tačiau jos pageidavimai liko neišgirsti. "O kam skambinti norint atsisakyti?" – retoriškai klausė J.Šalvienė ir tuoj pat pati atsakė: "Siuntėjui atsakyti žinute apie nenorą gauti jų reklamos negalima, galima tik ištrinti. Taip ir darau."
Naujausi komentarai