Pereiti į pagrindinį turinį

Sveikatos draudimo nėra, kaltų – irgi

2012-05-03 14:45
Sveikatos draudimo nėra, kaltų – irgi
Sveikatos draudimo nėra, kaltų – irgi / Rūtos Kalmukos (BFL) nuotr.

Dėl pasikeitusio „Sodros“ sąskaitos numerio ir gyventojų neapdairumo šie gali prarasti privalomąjį sveikatos draudimą (PSD). Įrodyti, kad įmokos į senąją sąskaitą buvo mokamos per neapsižiūrėjimą, gali pareikalauti kantrybės.

Pasikeitė sąskaita

Pagal individualios veiklos pažymą dirbanti vilnietė Rūta A. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasakojo, kad PSD įmokas „Sodrai“ sąžiningai moka kas mėnesį. Tačiau pasikeitus „Sodros“ surenkamajai sąskaitai ji draudimo neteko trims mėnesiams, o nemokamo gydymo priversta laukti iki birželio.

„Kiekvieną mėnesį “Sodrai„ moku 72 litų PSD mokestį, kad galėčiau naudotis sveikatos draudimu ir gauti nemokamas paslaugas savo poliklinikoje. Visą laiką mokėjau tvarkingai, įmokų pavedimų išrašus atsispausdindavau. Viskas buvo gerai iki Naujųjų metų“, – pasakojo pašnekovė.

Vasario pabaigoje dienraščio skaitytoja iš „Sodros“ sulaukė registruoto laiško, neva ji nemoka PSD mokesčio ir nepadengusi 72 litų skolos bus patraukta baudžiamojon atsakomybėn.

„Gavau laišką su grasinimais, lyg būčiau didžiausias nusikaltėlis. Pasirodo, šiais metais pasikeitė “Sodros„ surenkamosios sąskaitos numeris, o aš ir toliau mokėjau į senąją sąskaitą. Tačiau “Sodros„ vadybininkas nei e. paštu, nei jokiais kitais būdais apie pasikeitimus manęs neinformavo. Suprask, aš pati turiu susivokti iš pranešimų spaudoje. O juk visi visada prašo nurodyti savo e. pašto adresą – kam tuomet tie duomenys reikalingi?“ – piktinosi dienraščio skaitytoja.

Informuoti buvo

„Sodros direktoriaus patarėja Jolita Skinulytė-Niakšu patikino, kad apie pasikeitusias surenkamąsias sąskaitas įmokų mokėtojai buvo informuojami įvairiais kanalais nuo praėjusių metų pabaigos. Pasak jos, apie tai gyventojams buvo pranešta žiniasklaidoje, “Sodros" skyriuose ir įstaigos interneto svetainėje, taip pat elektroninėje draudėjų aptarnavimo sistemoje (EDAS).

J.Skinulytė-Niakšu teigė, kad apie pasikeitimus buvo informuoti ir bankai. „Sodros“ žiniomis, bent didieji komerciniai bankai savo elektroninės bankininkystės sistemų vartotojams išsiuntė pranešimus.

Pašnekovė pabrėžė, kad pasiekti visus įmokų mokėtojus ir juos asmeniškai informuoti apie pasikeitimus nėra galimybių. Tačiau ateityje esą planuojama įmokas mokėti per EDAS, kad taip būtų išvengta nesklandumų dėl neteisingai nurodytų duomenų.

Draudimo neteko iki vasaros

Paskambinusi į „Sodrą“ ir šios įstaigos vadybininkei atsiuntusi įmokų pavedimo kopijas, po kelių dienų dienraščio skaitytoja Rūta A. sužinojo, kad bankas sumokėtas įmokas už sausį ir vasarį grąžino, joms „Sodros“ nė nepasiekus.

Įmokas grąžinusio banko „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius patikino, kad bankas apie pasikeitusią surenkamąją „Sodros“ sąskaitą informavo įvairiais būdais – interneto svetainėje, taip pat šalia mokėjimo operacijų elektroninės bankininkystės sistemoje: „Tačiau iš patirties žinome, kad net ir pasitelkus nemažai klientų informavimo priemonių visada atsiranda nežinojusių ar informacijos nemačiusių mokėtojų.“

Anot jo, pervedant pinigus bankas privalomai tikrina nurodytą sąskaitos numerį. Jei sąskaita neegzistuoja, pavyzdžiui, buvo uždaryta, įmoka grąžinama. Apie tai mokėtojas nemokamai perspėjamas tik kredito operacijos įrašu jo sąskaitoje.

 

„Galbūt pinigai ir buvo sugrąžinti, bet aš juk kiekvieną dieną savo mokėjimo kortelės ataskaitų netikrinu ir to nepastebėjau. Ėmiau “Sodros„ klausinėti, kaip man elgtis, tačiau tik atsakė, kad į sveikatos įstaigą mane priimti turėtų“, – pasakojo gyventoja.

Vis dėlto į Valstybinę ligonių kasą paskambinusi dienraščio skaitytoja išgirdo, kad sumokėti atgaline data už sausį ir vasarį būtina, tačiau jos draudimas jau trims mėnesiams nutrūko. Tad net ir iš naujo sumokėjusi už sausį ir vasarį bei pervedusi pinigus už einamus mėnesius ji gydymo įstaigose bus nemokamai aptarnaujama tik nuo birželio.

Aiškino griežta tvarka

„Nesuprantu, kodėl turiu mokėti už sausį ir vasarį, jeigu privalomojo draudimo netenku. Juo labiau kad nesusipratimas įvyko ne dėl mano kaltės“, – piktinosi pašnekovė.

J.Skinulytė-Niakšu aiškino, kad asmenys, nevykdę savo prievolės mokėti sveikatos draudimo įmokų, lieka skolingi valstybei ir šią skolą privalo grąžinti.

„Asmenys, nesumokėję einamųjų sveikatos draudimo įmokų, netenka teisės į nemokamą sveikatos priežiūrą. Tačiau tai nereiškia, kad sveikatos priežiūra nepasinaudoję gyventojai atleidžiami nuo neįvykdytos prievolės sumokėti PSD įmokas“, – sakė ji.

Nors pranešimų apie pasikeitusį sąskaitos numerį netrūko, dienraščio skaitytoja buvo įsitikinusi, kad tik per klaidą „Sodros“ nepasiekusios įmokos turėtų būti vertinamos kaip pervestos laiku. Prieš tai į gyventojos problemą reagavusi abejingai, vėliau Valstybinė ligonių kasa žiniasklaidai pažadėjo nesusipratimą išspręsti.

„Valstybinei ligonių kasai labai sunku ką nors padaryti, nes “Sodros„ registre užfiksuota pavėluota mokėjimo data ir jos pakeisti negalime. Tačiau mūsų darbuotoja rašys oficialų laišką į “Sodros„ valdybą su prašymu įskaityti gyventojos įmokas už sausį ir vasarį. Mūsų kaltės čia nėra, nes registro tvarka yra griežta ir teisinga, be jokių išlygų: jei nėra pinigėlių – nėra ir draudimo“, – sakė Kazys Žilėnas, Valstybinės ligonių kasos atstovas spaudai. Jo nuomone, „Sodros“ valdyba į nesusipratimą turėtų pažiūrėti atlaidžiai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų