Drąsi kelionė
Anot spektaklio kūrybinės komandos – Gretos Gudelytės, Eglės Kazickaitės ir Tomos Čepaitės, šis sceninis veiksmas yra keista ir drąsi, kartu šiek tiek kurioziška kelionė, kurioje tyrinėjamos kūrybiškumo gelmės, tobulumo siekis ir moters vizijos galia.
„Sode dievų nėra“ premjeroje žiūrovai kviečiami stebėti žmogaus panirimą į protu nepaaiškinamus procesus ir atsidavimą jiems. Tačiau tikrasis proceso tikslas – nykstančio pasaulio atkūrimas, arba neskaudaus, nebaudžiančio gyvo pasaulio versija, kurioje Ievos ir Adomo nuopuolis niekada neįvyko, nes jų tame sode niekada nebuvo, kaip ir nebuvo dievų, kurie už mus kažką sutvertų.
Pasak spektaklio režisierės E. Kazickaitės, sceniniame veiksme labai svarbus vaidmuo tenka muzikiniams sprendimams, todėl šią užduotį patikėjo kompozitorei T. Čepaitei, su kuria vienoje kūrybinėje komandoje dirbo pirmą kartą.
Trina ribas
„Pasirinkome Tomą, nes mums labai patiko 2021 m. išleistas jos autorinis elektroakustinės akusmatinės muzikos albumas „Audiomitologija“. Smalsiai stebėjome, kaip sceninio veiksmo kompozitorė bandė užfiksuoti kuo daugiau kraštogarsio ir įvairių repeticijose naudojamų objektų garsų, kaip čia pat maišė juos su balso įrašais. Sceniniame veiksme kompozitorė ne šiaip leidžia autentišką garso takelį, o ir gyvai žaidžia su atpažįstamais garsais, tembrus transformuodama į nebeatpažįstamus skambesius, kurie trina ribas tarp materijos (garso įrašų) ir nežemiško prado (transformuoto garso), realybės ir mito, to, kas žmonėms pažįstama, ir to, kas priklauso anapusybės pasauliui“, – pasakojo E. Kazickaitė.
Scenoje kuriamame sode žiūrovai pamatys ir vienintelę to sodo gyventoją ir kūrėją – vidutinio amžiaus moterį, netekėjusią ir neturinčią vaikų, nepaklūstančią visuomenės normoms. Moteris yra bedarbė, užsiregistravusi užimtumo tarnyboje, gyvena iš menkos pašalpos ir niekaip neranda darbo pagal specialybę, nes ji yra dangiškų sodų augintoja, tačiau visuomenėje šių sodų kūrėjai nėra paklausūs.
Spektaklio „Sode dievų nėra“ scenovaizdis. / Apeirono teatro archyvo nuotr.
Pirmasis monospektaklis
Šiame sceniniame veiksme vaidmenį kurianti aktorė, režisierė G. Gudelytė premjerą apibūdino kaip didžiulį iššūkį. Tai – pirmasis monospektaklis Apeirono teatro repertuare ir pirmas aktorės monoveiksmas, kuris šiandien panašesnis į kažką tarpdisciplininio nei į grynąjį teatrą.
„Aš pati šiame procese palaipsniui imu jaustis kaip moteris vorė, atsieta nuo žmonių, hierarchinės santvarkos, aktualijų. Šiame sceniniame veiksme virstu vore, neatsiejama tik nuo vieno – savo voratinklio. Kiekvieną repeticiją klaidžioju aliuminiame geometrinių modulių tinkle kaip mitopoetinėje pasaulio tvarkos metaforoje ir permąstau: kad ir kiek, kad ir kokių dievų esame turėję, galiausiai sudėtingiausius sprendimus savo gyvenime turime priimti patys“, – dalijosi mintimis G. Gudelytė.
„Sode dievų nėra“ premjera įvyks lapkričio 16 d. 19 val. Klaipėdoje įsikūrusiame Apeirono teatre (Turgaus g. 16 / Tiltų g. 12). Bilietus platina kakava.lt.
Profesionalus, intriguojantis
Apeirono teatras – profesionalus teatras, kurį 2012 m. uostamiestyje savo iniciatyva įkūrė režisierės E. Kazickaitė ir G. Gudelytė. Teatro kūrėjos, analizuodami visuomenę psichologiniu, sociologiniu aspektais, stebėdami žiūrovų reakcijas, vyraujančias teatrines formas ir jų variacijų galimybes, eksperimentuodami su kalba ir dramaturgijos teatrine raiška, plėtoja diskursyvinio teatro idėją. Per trumpą gyvavimo laiką Apeirono teatras spėjo tapti vienu labiausiai intriguojančių teatrų Lietuvoje.
Naujausi komentarai