Pereiti į pagrindinį turinį

K.Grigaliūno „Purslai, vandenai ir ratilai“ – uostamiesčio Baroti galerijoje

2014-05-09 06:57
DMN inf.
K.Grigaliūno paveikslas iš „Baseino“ ciklo.
K.Grigaliūno paveikslas iš „Baseino“ ciklo. / Asmeninio archyvo nuotr.

Penktadienį 17 val. Klaipėdoje, Baroti galerijoje (Aukštoji g. 1) atidaroma Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato vilniečio Kęstučio Grigaliūno paroda „Purslai, vandenai ir ratilai“. Joje autorius pristatys savo naujausius tapybos darbus, objektus ir piešinius.

Kaip teigė menotyrininkas Vidas Poškus, primindamas, kad parodos autorius yra aistringas plaukikas ir nuolatinis sostinės baseinų lankytojas, „užsikabinus už paties menininko koncepcijos ir lakoniškoje anotacijoje išsakyto teiginio, kad ši paroda yra „tyrimas“, galima prielaida, jog K.Grigaliūnas tiek savo kūnu, tiek ir kūrybine dvasia tyrinėja lokalius baseinus, tartum suteikdamas pagrindo tuščioms ar pagrįstoms viltims, kad būtent čia – dirbtinių šviesų nutviekstose erdvėse, stačiakampiuose rezervuaruose, užpildytuose melsvai žalzganais vandenimis, formuojasi ne tik sporto, bet ir visos Lietuvos viltis“.

Pats K.Grigaliūnas labai aiškiai ir racionaliai, tiesiog matematiškai tiksliai nusakė savojo „Baseino“ uždavinius, tikslus bei tyrimo objektus: 1. vandens paviršius: lyjant, pučiant vėjui, plaukiojant ar į jį šokant žmogui; 2. 25 žmogaus kūno judėjimo vandenyje būdai; 3. žmogaus kūno vaizdas vandenyje; 4. baseino šurmulys ir tylus aplinkinių stebėjimas. Dar paaiškinta, kad ši paroda yra K.Grigaliūno dialogas su ankstyvuoju Davido Hockney „Baseino“ ciklu.

Paties autoriaus kūrybos kontekste, anot V.Poškaus, „tai yra jeigu ne esminis lūžis, tai bent grįžimas atgal – savęs link, į save. Po niūraus, dokumentiškai tragiško etapo jis atsuka tą tikrąjį savo kaip popmenininko veidą – ironiškai besišypsantį, su gero (subtilaus ir nenuvalkioto) humoro doze, techniškai nepriekaištingą (autorius net savo kolegoms darė ir daro įspūdį produktyvumu bei perfekcionizmu) ir konceptualiai motyvuotą.

Jo „Baseinas“ yra daugiau nei asmeninės patirties vizualizacija. Tai mūsų ankštame ir sekliame „varlyne“ besipliuškenančios kultūros ir ne tik jos – visos visuomenės metafora, jos išklotinė. K.Grigaliūno ironija, šaržas, groteskas yra kaip šuolis į baseiną nuo tramplino“.

Paroda veiks iki birželio 4 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų