„Šis ruduo koncertų salėje – kupinas permainų. Ne tik sezoną atvėrėme šiuolaikinės muzikos festivaliu „Permainų muzika“, bet ir patys kaip įstaiga sezoną pasitinkame pokyčiais. Ne tik atsinaujinome vizualinį identitetą, kuriuo norime būti pastebimi dar platesnės mūsų klausytojų auditorijos, bet taip pat pristatėme ir šio pusmečio repertuaro programą. Tikim, kad tai padės klausytojams dar patogiau planuoti savo apsilankymus KKS. Tiesa, girdėjome jau ne vieną gerą atsiliepimą ir apie pirmąkart išleistą pusmečio repertuaro leidinį, kuris primins apie laukiančias programas“, – apie sezono naujienas pasakojo KKS direktorius Tadas Grabys.
Ovacijomis palydėta premjera
KKS, bendradarbiaudama su Lietuvos kompozitorių sąjunga, tęsia tradiciją festivalio metu pristatyti naują muzikos kūrinį. Šįkart klausytojai išgirdo jaunosios kartos autoriaus Mato Drukteinio premjerinį kūrinį „Klaipėdos tiltai“ violončelei ir styginiams. Sukurti šią kompoziciją kompozitorių įkvėpė Klaipėdoje esantys trys tiltai – Biržos, Pilies (Karlo) bei Pasukamasis (grandinių). Solo partiją griežęs Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovas, violončelininkas Mindaugas Bačkus, atskleidė, kad šis kūrinis solistui leido pamatyti muziką vaizdiniuose ir pažinti kitokį skambesį.
„Koncerte turėjau garbės atlikti M. Drukteinio kūrinio partitūroje sukurtą atskirą violončelės solo partiją, kurioje kompozitorius užkodavo laivo, praplaukiančio po pakeltais tiltais, vizualinę ir garsinę idėją. Tai padėjo ne tik rasti įdomesnę ir tinkamesnę kūrinio interpretaciją, bet ir leido ieškoti specialaus instrumento skambesio, atliepiančio mechaninius uosto ar laivų garsus ar net nebylius laivų ir tiltų tarpusavio pokalbius“, – po koncerto mintimis dalijosi M. Bačkus.
Puoselėja moderniąją muziką
Koncertui dirigavo Karolis Variakojis, pirmąkart muzikavęs su Klaipėdos kameriniu orkestru. Jaunosios kartos dirigentas teigia, kad dalyvaudamas „Permainų muzikos“ atidarymo koncerte, jautėsi būdamas savoje aplinkoje: atliko šiuolaikinį repertuarą, dirigavo kūrinius kompozitorių, su kuriais iki šiol bendradarbiauja. „Smagu buvo ir vėl susitikti su kompozitoriais Matu Drukteiniu, Monika Zenkevičiūte (Monikaze) tame pačiame moderniosios muzikos lauke. Ši koncertinė programa buvo didelės apimties ir gana sudėtinga, skambėjo virtuoziniai kūriniai, reikalaujantys didelės precizikos. Tačiau koncertas pavyko puikiai, dėl ko aš labai džiaugiuosi“, – po koncerto kalbėjo K. Variakojis.
Skambėjo Klaipėdos krašto kompozitorių šiuolaikiniai kūriniai
Koncertinę programą „Miestas – meno kūrinys“ rengė Klaipėdos kamerinis orkestras. Taip pat koncerte skambėjo Eduardo Balsio poema styginių orkestrui „Jūros atspindžiai“, Osvaldo Balakausko neobarokinė kompozicija „Das Bachjahr“, kuriame fleitos solo partiją atliko Vytautas Sriubikis, taip pat Zigmo Virkšo kūrinys fortepijonui ir styginiams „Aušrinė“, kurio solo partiją skambino pianistė Lauryna Lankutytė-Levickė. Šį kūrinį papildė garso menininko Donato Bielkausko sukurtas elektroninis garso takelis ir vaizdo projekcija. Klausytojai išgirdo Monikos Zenkevičiūtės kompoziciją styginių orkestrui „Pocket“. Koncertą vainikavo to paties pavadinimo „Miestas – meno kūrinys“ opusas. Pagal žinomo filosofo, pedagogo, politiko Leonido Donskio tekstą šiam kūriniui muziką sukūrė kompozitorė Loreta Narvilaitė. Solo partiją šioje kompozicijoje atliko aktorius Kristupas Biržietis, vokalo partiją – Klaipėdos choro „Aukuras“ vokalinė grupė. Koncerte dalyvavo Vaiva Eidukaitytė Storastienė (klavesinas), Laura Kasinskaitė (obojus), Ingrida Spalinskaitė-Kurienė (mušamieji). Programą vedė muzikologė Jurgita Skiotytė-Norvaišienė.
KKS kviečia klausytojus atrasti šiuolaikinę muziką festivalio „Permainų muzika“ metu, kuris tęsis iki spalio 6 d.
Naujausi komentarai