Socialinių mokslų kolegija Klaipėdoje ir Vilniuje organizuoja projektą, skirtą Amerikos kultūros pavasariui „Žvilgsnis į Amerikos kultūrą“. Jo metu Lietuvos uostamiestyje ir sostinėje viešės vienas žymiausių šiuolaikinių JAV menininkų Colby’s Caldwellas.
Svečias nemokamai skaitys paskaitas, ves praktinius kūrybinius užsiėmimus, susitiks su visuomene.
Fotografuodamas C.Caldwellas įamžina objektus, kurie laikui bėgant būtų pamiršti ir niekam nerūpėtų. Fotografo darbai ne tik kelia nostalgiją ir primena apie mirtį. Jie yra metaforiškos epitafijos likusiam praeityje juostinės fotografijos amžiui, kurio pats C.Caldwellas labai ilgisi. Jo kūriniai, vaizduojantys niekam nereikalingus, paliktus daiktus ir objektus, tarsi gėlės puošiančios antkapius, savaip vilioja ir žavi žiūrovus savo nykstančiu grožiu.
C.Caldwello darbai yra saugomi Corcorano meno galerijoje Vašingtone, Hiustono dailės muziejuje Teksase, nacionaliniame Amerikos meno muziejuje Vašingtone, Ogdeno pietų meno muziejuje Naujajame Orleane, Luizianoje, daugybėje privačių kolekcijų. C.Caldwellas yra minimas tarp žymiausių šiuolaikinių JAV menininkų 2011 m. išleistoje monografijoje „100 Vašingtono menininkų“ („100 DC Artists“).
C.Caldwellas studijavo Apalačių valstybiniame universitete (Šiaurės Karolina), Corcorano meno ir dizaino koledže (Vašingtonas). Šiuo metu menininkas gyvena ir dirba Merilende ir Aševilyje Šiaurės Karolinoje.
„Kai pradėjau kurti fotografijų ciklus gun shy ir spent, supratau, kad man įdomiau tapo ne ką fotografuoti, o kaip fotografuoti. Pirmą kartą per mano beveik 25-erius fotografavimo metus susidūriau su technologijų keliamu iššūkiu. Tada ir prasidėjo lėta mano kūrinių transformacija – nuo nespalvotų, kruopščiai parinktais tonais fotografijų, darytų drėgname tamsiame kambarėlyje, spalvingų skaitmeninių atspaudų link, – dalijosi mintimis C.Caldwellas. – Esu šiuolaikinių technologijų priešininkas, man patinka lėta fotografijos „gimimo“ procesų eiga. Man patinka eksperimentuoti tamsioje laboratorijoje (galvodavau, kas būtų, jei numesčiau juostą ar sugadinęs ją gaučiau tai, ką galėčiau panaudoti kaip kūrinį?), patinka naudotis kadrų išklotinėmis. Kurį laiką mane labiau domino tarpai tarp išdėstytų eilėmis (po penkias) fotografijų, o ne pačios mano fotografijos. Man patiko iš pradžių pamatyti negatyvą, o ne pozityvą kadrų išklotinėje. Taip nuotraukos atrodo paslaptingesnės. Jos atrodo (ir yra) ne tokios statiškos, ne tokios realistiškos. Stebint fotografijas, gali atrodyti, kad kalbamės su fotografijos subjektu, bet iš tiesų, matydami ir apdorodami vaizdinę informaciją savaip, kalbamės su pačia fotografija. Ne su fotografijos subjektu. Sakytumei sukuriame ryšį ne tik su praeitimi fotografijoje, bet su pačia fotografija, kaip objektu, daiktu, kuris yra fotografija“.
C.Caldwello paskaita-diskusija „1+1=3: bendradarbiavimas kaip atradimas“ gegužės 8 d. 17 val. organizuojama Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2). Jos metu bus demonstruojama vaizdo medžiaga. Nemokama paskaita bus verčiama į lietuvių kalbą. Laukiami visi besidomintys fotografija.
Naujausi komentarai