Paspaudus pirmajam šaltukui, net ir savo automobilius kruopščiai prižiūrintys vairuotojai susidūrė su pirmosiomis žiemos problemomis – prišalusios durelės, jų spynelės, langų plovimo sistemos.
„Užbetonavo“ dureles
„Nusprendžiau paruošti savo automobilį pirmiesiems šalčiams. Prekybos centre nusipirkau automobilių durelių gumoms skirto silikono. Kruopščiai nuploviau visas gumas, nutryniau sausu skudurėliu ir nupurškiau silikonu“, – pasakojo klaipėdietė Rasa.
Tačiau moteris vakar rytą negalėjo atplėšti nė vienų mašinos durelių.
„Lyg užbetonuota. Laimė, patingėjau bagažinės dureles patepti, tai teko ropštis pro jas“, – tvirtino klaipėdietė.
Automobilių priežiūros chemijos produktus gaminančios įmonės „Danushis Chemicals“ vadovas Dainius Danušis nesistebėjo, kad moterį ištiko bėda.
„Todėl, kad ji tikriausiai naudojo silikono emulsiją, kuri pardavinėjama prekybos centruose. Emulsija yra paruošta vandens pagrindu. Todėl ji ir “privirino„ dureles“, – spėjo D.Danušis.
Specialistas patarė, kad žiemai vertėtų ieškoti silikono tepalų, pagamintų skiediklio pagrindu.
Bėda – stiklų plovikliai
„Antra bėda, kuri gali ištikti vairuotoją – netinkamas langų ploviklis, kuris užšals vandens bakelyje. Mes atlikome apklausas ir įsitikinome, kad vairuotojai stiklų ploviklio atsargas automobilyje papildo tik kas du mėnesius. Todėl reikia numatyti, kokiu oru teks važinėti ir kokį ploviklį rinktis“, – aiškino D.Danušis.
Specialistas patarė chemines priemones pirkti ten, kur galima gauti kvalifikuotą konsultaciją.
„Nekokybiškas langų ploviklis gali užšalti plovimo sistemoje ir sugadinti siurbliuką“, – perspėjo specialistas.
Kokybiški langų plovimo skysčiai, pasak jo, pagaminti iš etilo alkoholio. „Pigūs valikliai gaminami iš aldehidų frakcijos, kuri turi aštrų kvapą ir gali sukelti alergines reakcijas, dirginti kvėpavimo takus“, – neslėpė D.Danušis.
Iš kur ant langų plėvelė?
Įmonės vadovas atkreipė dėmesį, kad vairuotojai turi žinoti ne tik kokį stiklų ploviklį pirkti, bet ir kaip jį naudoti.
„Negalima ploviklio pilti ant šaltų langų. Kai kas mano, kad jis veikia kaip ledo tirpiklis. Pirmiausia reikėtų įjungti variklį ir pašildyti stiklus. Jei langas yra šaltas, spiritas, esantis langų ploviklio sudėtyje, labai greitai išgaruos. Garuodamas spiritas dar atšaldo stiklą, todėl ant priekinio stiklo atsiranda plėvelė, o tai pablogina matomumą“, – subtilybes pasakojo D.Danušis.
Dar viena bėda, kuri gali ištikti mašinos savininką, – užkalkėję stiklų ploviklio purkštukai.
„Rimtesni gamintojai naudoja tik labai švarų vandenį plovikliams arba vandens minkštiklius. Reikia naudoti tik gerą ploviklį, kad nebūtų tokių nuosėdų“, – aiškino pašnekovas.
Koncentratai – nepopuliarūs
Ištikus bėdai arba susizgribus, kad šalčiai paspaudė tokiu metu, kai bakelyje tebėra vasarinis langų ploviklis, specialistas patarė situaciją gelbėti ploviklio koncentratu.
„Apklausos rodo, kad koncentratą renkasi vos vienas procentas vairuotojų, žmonės nelinkę patys maišyti koncentrato su vandeniu“, – pastebėjo D.Danušis.
Jis patarė vairuotojams atkreipti dėmesį į stiklų valytuvų gumeles.
„Nereikėtų valytuvų keisti du kartus per metus – pavasarį ir rudenį. Taip pat reikėtų nepamiršti ir galinio stiklo valytuvo. Jis vasarą mažai naudojamas, o vasarinio stiklų ploviklio gali būti likę sistemoje, todėl vertėtų įpilti žieminio skysčio ir iš karto purkšti“, – patarė D.Danušis.
Specialistas patarė patikrinti stabdžių skystį prieš šaltąjį sezoną, akumuliatorių, pasikeisti tepalus.
Aušinimo skystis su glicerinu
„Bėda ta, kad daugelis gamintojų į aušinimo skystį deda glicerino, kuris apsaugo variklio gumas, veikia antikoroziškai, saugo nuo putojimo. Jis pigus, todėl mažina produkto savikainą. Tačiau glicerinas yra tirštas, o esant žemai temperatūrai dar labiau tirštėja ir sukelia problemų aušinimo sistemoje“, – pasakojo D.Danušis.
Pirkėjas, skaitydamas aušinimo skysčio pakuotės etiketes, neras nė žodžio apie skystyje esantį gliceriną.
„Jis nėra pavojingas, todėl gamintojai jo neprivalo nurodyti gaminio sudėtyje“, – pastebėjo specialistas.
D.Danušis patarė pasižiūrėti, ar išsirinktą prekę yra aprobavę automobilių gamintojai, ir tik tada įsigyti produktą.
„Vertėtų rinktis organinių priedų technologijos pagrindu paruoštus gaminius. Taip pat ilgalaikio veikimo aušinimo skysčius, kurie yra raudonos spalvos“, – aiškino pašnekovas.
Pašnekovo nuomone, šiais metais rinkoje pasirodė daugybė pigių, bet nekokybiškų automobilio priežiūros priemonių.
„Nevertėtų pamiršti ir nuvaškuoti automobilį, yra tokio vaško, kuris išlieka veiksmingas beveik metus“, – tikino D.Danušis.
Naujausi komentarai